KONUT FİYAT ARTIŞINDA İZMİR BİRİNCİ

En yüksek yıllık değişimler Aydın, Denizli, Muğla, Balıkesir ve Çanakkale'de

Konut fiyat endeksi, 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,79 oranında artarak 203,92 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2016 yılı Şubat ayı 'Konut Fiyat Endeksi'ni (KFE) açıkladı. Üç büyük ilin konut fiyat endekslerindeki gelişmeler değerlendirildiğinde, 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 0,77, yüzde 0,33 ve yüzde 1,45 oranlarında artış görüldü. Endeks değerleri bir önceki yılın aynı ayına göre ise İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 21,37, 11,65 ve 16,35 oranlarında artış gösterdi.
Üç büyük ilin yeni konutlar fiyat endeksleri değerlendirildiğinde, 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre, İstanbul ve İzmir'de sırasıyla yüzde 2,09 ve yüzde 1,37 oranlarında artış görülürken, Ankara’da yüzde 0,63 oranında azalış görüldü. Endeks değerleri bir önceki yılın aynı ayına göre ise İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 21,03, 11,96 ve 14,27 oranlarında artış gösterdi.
EN YÜKSEK DEĞİŞİMLER EGE'DE
KFE'deki en yüksek yıllık değişimin gerçekleştiği düzeyler yüzde 24,86 ile TR32 (Aydın, Denizli ve Muğla), yüzde 23,26 ile TR22 (Balıkesir ve Çanakkale) ve yüzde 21,37 ile TR10 (İstanbul) olurken, en düşük yıllık değişimin gerçekleştiği düzeyler ise yüzde 3,40 ile TRC1 (Kilis, Adıyaman ve Gaziantep), yüzde 3,53 ile TRC3 (Batman, Mardin, Siirt ve Şırnak) ve yüzde 4,76 ile TRC2 (Diyarbakır ve Şanlıurfa) oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.