Türk deniz filosu yenileniyor

İHRACATTA 2023 hedefini 500 milyar dolar olarak belirleyen hükümet, deniz ticareti filosunu baştan sona gençleştirerek denizleri ticaretin merkezi haline getirmeye hazırlanıyor. Denizlerde hizmet veren başta koster filoları olmak üzere gemiler ortalama yaş ömrünü doldururken, özel ticari filoların gençleştirilerek ticarette deniz taşımacılığının daha da artırılması hedefleniyor. Bu kapsamda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile TOBB Deniz Ticaret Odaları Konseyi bir araya gelerek, gençleştirme formülü için finansman modellerini görüştü. Hükümet, özel sektörle birlikte, dünya deniz taşımacılığının son yıllarda en çok tercih edilen yöntemi olan koster gemilerini yenileyerek pazardan daha büyük pay almak için harekete geçti. Türkiye'deki koster filolarının ortalama yaşı 28'e ulaşırken, bunun dünya standardı olan 18'e çekilmesi için gençleştirme çalışmaları başladı.

3 DENİZDE 3 BÜYÜK LİMAN

Dünya taşımacılığında deniz ticaretinin payı yüzde 84'e ulaşırken, bu oranda Türkiye'nin payını artırmak isteyen Ulaştırma Bakanlığı kolları sıvadı. Öte yandan hükümet ihracat hedeflerinin yakalanması için büyük ölçekli liman yatırımlarına da hız verdi. Bu kapsamda "Üç Denizde Üç Büyük Liman" projesi ile yapım süreçleri başlayan İzmir Çandarlı, Zonguldak Filyos ve Mersin Konteyner Limanlarının hayata geçirilmesi için çalışmalar hızlandırılacak.

BARIŞ ŞİMŞEK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.