Çıraklıktan zirveye

Gömlek sektöründe çalışmaya çocuk yaşlarda başlayan üç arkadaşın güçlerini birleştirmesiyle 2015 yılında doğan Dorss ve DRS markasının ünü, ülke sınırlarını aştı

FARK YARATANLAR - ŞENOL KANTÜRK

İzmirli üç genç işadamı, çıraklık seviyesinden başladıkları gömlek sektöründe zirveye çıktı. Tekstil atölyelerinde yıllarca mesleğin çilesini çekerek öğrendikleri işlerinde marka yaratan üç genç işadamı, ülke genelindeki sektör ağında modern tasarımlarıyla 4 yılda başarılarını kanıtladılar. Dünyanın çeşitli ülkeleriyle özellikle Asya ve Avrupa ülkelerine de ihracat yapan Tolga Hancıoğlu, Vedat Demir ve Uğur Ökçeci, her türlü gömlek çeşidini üretirken, modern tasarımlarıyla da dikkat çekti. Ailesiyle birlikte Makedonya'dan İzmir'e gelen Tolga Hancıoğlu, Vedat Demir ve Uğur Ökçeci ile birlikte çocuk yaşlarda başladıkları meslekteki tecrübelerini birleştirdi. İlk yıllarında Mimar Kemalettin Moda Merkezi'nde farklı mekanlarda gömlek üretimi ve satışı yapan üç genç işadamının dostlukları, kurdukları ortaklıkla pekişti.

10 YAŞINDA BAŞLADI
2015 yılında Dorss ve DRS adlı 2 marka yaratan gençler, başarılarını ülke geneline yaptıkları satış ağıyla genişletti. Yakaladıkları ivmeyi birliktelikle güçlendiren üç ortak, Almanya, Hollanda, Belçika, İran, Balkanlar ve Kazakistan gibi birçok Avrupa ve Asya ülkesine ihracat yapmaya başladı. Üç işadamı başarı öykülerini Yeni Asır'a anlattı. Ortaklardan olan 33 yaşındaki Vedat Demir, sektöre 10 yaşında çıraklık yaparak giriş yaptığını söyledi.
HIZLA BÜYÜDÜLER
Uzun yıllar boyunca çıraklık yaptıktan sonra kalfalık ve ustalığa yüksekliğini belirten Demir, "Bu işin çıraklığından geliyorum. Uzun yıllar işin çıraklığını yaptıktan sonra kalfalıktan ustalığa yükseldim. Sektör inişli çıkışlı olarak çok krizler gördü. 2008 yılında bu işte daha profesyonel hale getirerek iyi bir firmada pazarlama departmanında çalışmaya başladım. Akabinde 10 yıl süren bir serüvenin ardından 2015 yılının başında kendi firmamızı kurduk. 3 ortaklı bir firmayız. Biz çarşıda hepimiz birbirimizi tanıyorduk. Bu birlikteliğimizi iş ortaklığıyla güçlendirdik" diye konuştu. Mesleğe gönül verdiğini belirten 46 yaşındaki Uğur Ökçeci ise "1990 yılından 2015 yılına kadar başka firmalarla çalıştım. Son 10 yıl Vedat kardeşimle beraber çalıştık. Vedat'la beraber Tolga kardeşimizin hazır kurulu olan düzenine ortaklık yaparak başladık. Yaklaşık 17-18 yıldan beri gömlek işindeyim. Daha önce kaliteli firmalarla çalıştığımız için Türkiye çapında genelde kaliteli mağazalarda müşterilerimiz var. Türkiye artık bizim avucumuzun içi gibi oldu diyebiliriz. Almanya, Hollanda, Belçika, İran, Balkan, Kazakistan'a ihracat yapıyoruz. 4. yıla girdik, kardeşlerimle birlikte güzel günlerimiz oldu inşallah devam da edecek. Bilgi birikimi ve tecrübemiz sayesinde 4 yılda hızla büyüdük" dedi.
BABA MESLEĞİ
Baba mesleğine devam ettiğini belirten Tolga Hocaoğlu ise "Türkiye'nin en iyi ustabaşıları olan dedem ve babamla gurur duyuyorum. Dedemizin neslini devam ettiriyoruz. Ne mutlu ki bu olanağı bana sağlayan babama. Dorss Gömlekleri'nin kurucusuyum ben. 2011 yılında 5 senelik tek ticari tecrübemden sonra Vedat ve Uğur ortaklarımla abi-kardeşlik hukukumuzla kurulu olan düzende güçlerimizi birleştirdik. Ticaret ahlakımız, esnaflığımızla ve tedarikçilerimizin bize verdiği desteklerle büyüdük" dedi.
​GÖMLEK FUARI YAPILSIN
TÜRKİYE'DE gömlek fuarı yapılmasını istediğini belirten Tolga Hocaoğlu, "Gelinlik ve damatlık fuarlarımız oluyor ama gömlek fuarlarımız olmuyor. Buna çok üzülüyorum. Sonuç olarak bizim de yurtdışıyla bağlantılarımız var. Daha ne cevherler olduğunu düşünüyorum ve bunu ülkece piyasada gösteremiyoruz. Benim isteğim fuar alanımızda bu konuda da çalışma yapılmasıdır. Ben hayatın paylaştıkça güzelleştiğine inanırım. Sadece bir esnafın iyi olması beni iyi etmiyor. Komple çarşımızın iyi yerlerde olmasını isterim" dedi.
​"KUMAŞI KARŞIDAN GÖRÜNCE MODELİNE KARAR VERİRİZ"
DORSS markasını kurduktan sonra Vedat Demir ve Uğur Ökçeci ile ortak olduklarını anlatan Tolga Hancıoğlu, "Her iki markamızda da tasarımlar üçümüze ait. Eskiden sadece klasik kalıplar mevcuttu. Son 10 yılda slim gömlek tercih edilir oldu. Var olan bir kumaşı karşıdan görünce nasıl dikeceğimize hemen karar veriyoruz. Modeli kafamızda o an tasarlayabiliyoruz. Sahil kesim, dijital baskı, spor, yıkamalı, Anadolu'muzda daha klasik ekoseli ve çizgili, armürlü dediğimiz kendinden desenli gömlekler bulunuyor. Şu anki piyasada en çok satılan ürün armürlü gömleklerimizdir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.