5 ayda dünyaya 80 milyon dolarlık baharat sattık

Türkiye’den ocak- mayıs döneminde yapılan baharat ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 5 artarak 76 milyon dolardan 80 milyon dolara çıktı

Baharat ihracatında Türkiye'nin başarı çıtasını her geçen gün yükselttiğini belirten Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cahit Doğan Yağcı, "Ne kadar üretirsek alınacak. Biz bu rakamları çok rahat iki misline çıkartırız" dedi. Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) verilerine göre Türkiye 2019'da baharat ihracatından 175 milyon dolar döviz girdisi sağladı. Bu yıl ise ihracatta ilk aylarda düşüş yaşanırken, pandemi süreciyle baharat ihracatında artış yaşandı. Geçen yılın ocak-mayıs döneminde 76 milyon dolarlık baharat ihracatı yapılırken, bu yıl ise ihracat yaklaşık yüzde 5 artışla 80 milyon dolara çıktı.
EN BÜYÜK MÜŞTERİ ABD
Pul biber, tarçın, karanfil, kimyon, kekik, ıhlamur, adaçayı, defne ve onlarca ürünü içinde barındıran baharat ihracatında ilk sırada 11.5 milyon dolarla ABD yer alırken bu ülkeyi 9 milyon dolarla Almanya ve 6,5 milyon dolarla Çin izledi.

KEKİK DEFNE ADAÇAYI
Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cahit Doğan Yağcı, baharat ihracatının yaklaşık yüzde 85'inin odun dışı orman ürünleri olarak bilinen kekik, defne, adaçayı gibi ürünlerden oluştuğunu söyledi. Türkiye'nin kekik ihracatının geçen yılın ocak-mayıs döneminde yüzde 2.5 arttığını kaydeden Yağcı, "Defnede yüzde 6'ın üzerinde artış var. Ihlamurda yüzde 54 artış var. Amerika'ya ihracatta odun dışı orman ürünlerinde yüzde 32 artış var. Almanya'ya yüzde 42, Polonya'ya yüzde 17, Güney Kore'ye yüzde 62, Japonya'ya yüzde 47 Çin'e yüzde 309 artış var" dedi.

SALGININ ETKİSİ OLUMLU OLDU
Salgın nedeniyle özellikle kekik ve ıhlamur talebinde artış olduğuna değinen Yağcı, şunları kaydetti: "Kekikte ana hedef 40 bin ton ihracat. Bunu yapmak için ekim alanının artması ve ürün kalitesinin yükselmesi gerek. Sağlıklı bir ürün. Böyle bir ortamda değeri ortaya çıktı. Ne kadar üretirsek alınacak. Yeter ki kaliteli olsun ürünlerimiz."

İÇ PİYASADA DA TALEP PATLAMASI VAR
İzmir'de baharat ihraç eden bir firmanın genel müdürü Ahmet Beyter ise, "İhracatımız arttı. Fakat iç piyasada da talep arttı. İnsanların evde kalmasıyla bizim satışlarımızda da artış söz konusu" değerlendirmesinde bulundu. Yaklaşık 200 kalem ürünü hazırlayıp ihraç ettiklerini kaydeden Beyter, "İhracatta ağırlık olarak Orta Doğu ülkeleri ve komşu ülkelere satış yapıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.