Youtuber ve Instagram fenomeni olmak moda

Eskiden çocuklar büyüyünce topçu ya da popçu olmak istiyordu. Şimdi ise moda Youtuber ya da Instagram fenomeni olmak. Eğer bunu başarırsanız çok büyük kazanç kapıları açılıyor. Peki bu işler nasıl oluyor?

Günümüzde en moda ve ilgi çekici 'serbest' mesleklerin başında Youtube ve Instagram fenomeni olmak geliyor. Sosyal medyanın çok etkili olduğu çağımızda, kullnıcıların para kazanmasıyla birlikte Youtube inanılmaz bir kullanıcı sayısına ulaştı. Her gün milyarlarca dolar sadece bu platformda dönüyor. Herşey, her video, her klip ya da tıklama aslında para demek. Ancak kullanıcıların yüklediği videolar ne kadar çok tıklanırsa o kadar para kazanıyor algısı doğru değil. Tıklama Başına Maliyet, Tıklanma Oranı ve Bin Gösterim Başına Maliyet gibi kavramlar var. Önce kısaca bunlardan bahsedelim.
TIKLAMA VE MALİYET
Tıklama başına maliyet (TBM), videolarda gösterilen reklamınız her tıklandığında kazanacağınız tutar. TBM, reklamveren firma tarafından her reklam için ayrı ayrı belirlenir. Bazı firmalar daha büyük paralar öder. Bu nedenle video çekerken önemli anahtar kelimeler kullanmak reklamı ve geliri de artırır. Tıklama Oranı (TO) ise, youtube videolarındaki reklamların gösterim sayısı ile tıklanma sayısının oranıdır. Yani videolarda çıkan reklamlara tıklanma oranına da bakılır. Reklamlara ne kadar tıklanırsa, videonun sahibi de o kadar kazanır. Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM) bir başka önemli birim. Bin gösterim başına geçerli maliyet veya sunulan her bin reklam gösterimi için tahmini ortalama brüt gelir anlamına gelir. Yani videolarınızı izleyen ziyaretçiler reklamlara tıklamazsa bile gelir elde etmenizi sağlar.
KATEGORİ FARKI VAR
Youtube sitesinde videoların kategorilere göre ayrılmasının ücretlendirme açısından da önemi var. Örneğin çocuk kategorisinde yer alan videoların maliyet ve reklam gelirleri düşük olur. Ancak reklamveren çeşitliliği açısından ekonomi ya da sinema ile ilgili kategorilerde ücretler de daha yüksek olur.
DİL BİLMEK FAYDALI
Çektiğiniz videoda kullandığınız dil de doğrudan etkili elbette. Türkçe çekerseniz kapsamınız da çok fazla genişlemez. Ancak İngilizce ya da biliyorsanız Çince, Hintçe, İspanyolca gibi içerikler çok daha fazla kullanıcıya ulaşıp bir anda sizi popüler yapabilir
ÇİZGİLERİ BELİRLEYİN
İnternet dünyasının en çok kazandıran video izleme sitesi olan Youtube üzerinden yüksek kazançlar sağlanabiliyor. Özellikle de takipçi kitlesi 10 milyon ve üzeri oranda olması durumunda Youtube'dan servet denilebilecek miktarda aylık kazançlar elde edilebilir. Ancak bir kategori belirleyip o alanda ustalaşmak çok önemli. Örneğin sinema, futbol, seyahat ya da eğitim gibi bir alan seçip sadece o konuda videolar yüklemek önemli. Ana hatlarınızı oluşturmanız gerekiyor. Böylece Youtube kanalınıza abone olanların sayısını da artırabilirsiniz.
SABIRLI VE PROFESYONEL OLUN
Youtube video paylaşım sitesinden 1 milyon izleyiciye ulaşmak kolay bir durum olmasa da, çeşitli taktiklerle mümkün. Ciddi, sabırlı ve profesyonel olursanız, doğru sponsor tercihinde bulunursanız bunu sağlayabilirsiniz. Ayrıca Youtube video paylaşım sitesine günlük yeterli ve düzenli bir şekilde ilgi çekici videolar atmak da mümkün. Böyle bir çalışmayla 1 milyon izleyiciye ulaşabilirsiniz. Bunun yanında, hesabınızı ve abone sayısını genişletmek için videolarınızı çeşitlendirebilirsiniz.
BEĞENME SATIN ALANLAR VAR
Çok büyük bir gelir kapısı olunca, haliyle sahtekarlıklar da devreye giriyor. Türkiye'de en çok izlenen videolar için 'Takipçi satın alıyor' yorumları her zaman yapılır. Türkiye'de var mı bilinmez ancak dünyada beğenme ve izlenme satan çiftlikler mevcut. Belli bir miktar karşılığında anında 1 milyon izlenmeye ulaşabilirsiniz. Gerisi size kalmış.
INSTAGRAM'IN EN ÇOK KAZANAN İSİMLERİ
1. KYLIE JENNER
Takipçi sayısı: 139,226,677 Gönderi başına kazancı: 1 milyon 266 bin dolar
2. ARIANA GRANDE
Takipçi sayısı: 158,417,760 Gönderi başına kazancı: 996 bin dolar
3. CRISTIANO RONALDO
Takipçi sayısı: 172,803,418 Gönderi başına kazancı: 975 bin dolar
4. KIM KARDASHIAN
Takipçi sayısı: 142,671,156 Gönderi başına kazancı: 910 bin dolar
5. SELENA GOMEZ
Takipçi sayısı: 152,774,303 Gönderi başına kazancı: 886 bin dolar
6. DWAYNE JOHNSON
Takipçi sayısı: 147,838,634 Gönderi başına kazancı: 882 bin dolar
7. BEYONCE
Takipçi sayısı: 128,885,800 Gönderi başına kazancı: 785 bin dolar
8. TAYLOR SWIFT
Takipçi sayısı: 118,988,437 Gönderi başına kazancı: 748 bin dolar
9. NEYMAR
Takipçi sayısı: 121,414,052 Gönderi başına kazancı: 722 bin dolar
10. JUSTIN BIEBER
Takipçi sayısı: 114,473,125 Gönderi başına kazancı: 722 bin dolar

GELECEĞE BAKIŞ/ ERMAN AZAR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.