‘Yolumuza kararlılıkla devam ediyoruz’

Başkan Recep Tayyip Erdoğan, Ankara'dan Japonya'ya hareketi öncesi Esenboğa Havalimanı'nda gazetecilere açıklamalarda bulundu.
S-400 alımı ile ilgili ABD Başkanı Trump'tan yaptırım ile ilgili bir izlenim almadığını söyleyen Erdoğan, Kılıçdaroğlu'nun parlamenter sisteme dönme çağrısına ilişkin ise, "Kılıçdaroğlu'nun ifadesiyle hareket edecek değiliz. Yola koyulduk, aynı kararlılıkla devam ediyoruz" dedi. Konuşmasında G-20 temasları hakkında bilgi veren Erdoğan, özetle şunları söyledi:
S-400'le ilgili bugüne kadar birçok kez gerek şahsım gerek ilgili arkadaşlarım Dışişleri, Savunma Bakanlığı bu konuda işin bittiğini, artık işin teslim süreci içerisinde olduğunu ifade ettik. Nedense bizim söylediklerimize pek inanılmıyor. Türkiye ve Amerika NATO ülkesidir. NATO ülkeleri birbirine yaptırım uygulamaya başladıysa bunu bilmiyorum. Sayın Trump'la yaptığım görüşmede doğrusu bu izlenimi almadım.
BUNUNLA HAREKET EDEMEYİZ
Sayın Kılıçdaroğlu kendi söylüyor, kendi dinliyor. Yeni yönetim sistemine parlamento kararıyla mı girdik, yoksa AK Parti kendi verdiği kararla mı girdi, yoksa millete mi gittik.
Bunun kararını milletimiz verdi. Bu iş bitmiştir. Şu anda 1 yılı geride bıraktık.
Eksisiyle, artısıyla her şey ortaya çıkıyor. Bundan sonraki süreçte nerelerde aksama varsa gidererek yolumuza gideriz. Akşam yat, sabah kalk referandum dünyanın hiçbir yerinde böyle durum yok. Sayın Kılıçdaroğlu'nun bu ifadesiyle hareket edecek değiliz.
Yolumuza aynı kararlılıkla devam ediyoruz.
MÜLTECİLER MESELESİNİ GÜNDEME TAŞIYACAĞIZ
Türkiye olarak küresel eşitsizlikler konusunda girişimde bulunacaklarını aktaran Erdoğan, "Mülteciler meselesini G-20 çerçevesinde de gündeme taşıyoruz. Dünyada mülteciler konusunda en önemli bedeli ödeyen ülke Türkiye. Terör ve terörizmin finansmanının önlenmesi önem verdiğimiz konulardan bir tanesi. Terörle mücadelede ilkeli, tutarlı ve kararlı bir duruş sergilenmesinin altını bir kez daha çizeceğiz" dedi.
ERDOĞAN'IN DİPLOMASİ TURU BAŞLIYOR
Recep Tayyip Erdoğan, bugün Japonya ve Çin gezisine çıkıyor. Erdoğan, 28-29 Haziran tarihlerinde Japonya'nın Osaka kentinde G-20 Liderler Zirvesi'ne katılacak. Zirve kapsamında ABD Başkanı Donald Trump ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in de aralarında bulunduğu liderlerle ikili görüşmeler gerçekleştirecek olan Erdoğan'ın görüşmelerinin en önemli gündem maddesi ise S-400 ve F-35'ler olacak. Erdoğan, zirvenin ardından Tokyo'ya geçerek Japonya Başbakanı Şinzo Abe ile görüşecek. Japonya'nın yeni imparatoru Naruhito ile de görüşmesi beklenen Erdoğan ardından Çin'e geçerek bir çalışma ziyareti yapacak.

HASAN AY

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.