• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • Namaz Vakitleri
  • VavTv Canlı Yayın
ŞENER MUTER

Şirketlerde Sürekli Gelişme Kültürü

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 07 Mayıs 2015

Şirketler yaptıkları işlerde yüksek katma değer kazandıran süreçleri ve sahip oldukları rekabet avantajlarını iyi değerlendirmek zorundadır. Bu olumlu niteliklerin devamlılığının sağlanması ve rekabet gücünün geliştirilmesi büyük bir önem taşımaktadır. Günümüzde şirketlerin rekabet avantajları kısa süreli olup sık sık değişmektedir. Bu nedenle özellikle yöneticilerin sektördeki rekabet yarışını iyi izlemeleri ve rakiplerle kıyaslamalar yapmaları zorunlu olmaktadır. Ayrıca rekabet gücünü sürekli geliştirmeye öncelik veren bir şirket kültürü önemli bir potansiyel oluşturmaktadır.

Hedefler ve İleriye Yönelik Planlar

Bir şirketin hedefleri ve ileriye yönelik yönetim planları belirlenirken uzmanlık alanlarının ve rekabet avantajlarının öncelikle göz önünde bulundurulması zorunlu olmaktadır. Öte yandan şirketlerin uzmanlık alanlarının ve rekabet avantajlarının gözden kaçırılması ya da değerlendirilememesi müşteri kaybına yol açmaktadır. Şirketler çoğu zaman bu konudaki başarısızlıklarının nedenlerini bulmakta zorluk çekmektedir. Bir şirketin rekabet avantajı kendisine özgü ve geniş kapsamlı bir konudur. Genel söylemlerle ve basmakalıp düşüncelerle onu tanımlamak ve ondan yararlanmak söz konusu olmamaktadır.

Şirketler başarıya ulaşmak için sektördeki gelişmelere uygun yeni rekabet avantajları oluşturmaya çaba harcamalıdır. Bu nedenle şirketlerde sürekli gelişme kültürü büyük bir önem taşımaktadır. Kurumsal başarılar rastlantılarla elde edilmemektedir. Ayrıca rekabet avantajı da kendiliğinden kazanılan bir nitelik değildir. Rekabet avantajının sürekli kılınması için çalışan elemanlar arasında yenilik, inovasyon ve sürekli gelişme hedeflerinin paylaşılması gerekmektedir.

Unutulmamalıdır ki, bilgiye, teknolojiye ve iş deneyimlerine dayalı rekabet avantajı bir şirketin stratejik planının temelini oluşturmaktadır. Şirketlere başarı ve rekabet avantajı kazandıran bu uygulamalar nitelikli insan kaynaklarıyla ve katılımcı yönetim anlayışıyla gerçekleşmektedir. Günümüzde nitelikli elemanlar, ekip çalışmaları ve yeni yönetim anlayışı başarının ön koşulu durumundadır. Özellikle alışılagelen uygulamalar yenilikleri ve değişim çabalarını engellememelidir. Geleceğin kurumsal başarılarında genç kuşaklar giderek daha çok etkili olacaktır. Genç kuşakların iş başında deneyim kazanmaları, onlara yetki ve sorumluluk verilmesi sürekli gelişme açısından zorunlu bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır.

Neleri Daha İyi Yapıyorlar?

Çok sayıda şirketin faaliyet gösterdiği uluslararası pazarlarda başarıya ulaşmak yeni teknolojilerden yararlanmayı ve akıllı atılımlar yapmayı gerektirmektedir. Ayrıca şirketlerde rekabet avantajlarının ve sürekli gelişmenin sürdürülmesi zorunlu olmaktadır. Bu nedenle çeşitli yönetim kademelerinde çalışan elemanların rekabet avantajı kavramını benimsemeleri ve ona sahip çıkmaları büyük bir önem taşımaktadır. Şirketlerin kendi ürün tasarımlarını ve üretim yöntemlerini sektördeki başarılı şirketlerle kıyaslamaları yararlı olmaktadır. Rakip şirketlerin neleri daha iyi yaptıklarını incelemek birtakım uygulanabilir ipuçları verebilmektedir. Burada amaç hazır formüller aramak ya da yapılan bir uygulamayı birebir kopya çekmek değil, inovatif ve özgün projeler tasarlamak için yeni verilere ulaşmak olmalıdır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.