İzmir'i rehavet yaktı

ASKON İzmir Şube Başkan Yardımcısı Abdullah Ahmet Kafadar, EXPO 2020'yi kaybetmenin ana nedeninin İzmir'deki yerel yönetimin, bağlı bulunduğu partinin kentte çok güçlü olduğu varsayımıyla rehavete kapılması olduğunu söyledi

İzmir, EXPO 2015'ten sonra 2020'yi de kaybetmesinin ardından bunun nedenlerini araştırırken Anadolu Aslanları İş Adamları Derneği'nden (ASKON) çarpıcı bir açıklama geldi.
ASKON İzmir Şube Başkan Yardımcısı Abdullah Ahmet Kafadar, "İzmir'de yerel yönetim, bağlı bulunduğu siyasi partinin İzmir'de çok güçlü olduğu varsayımıyla rehavete kapılmış ve çalışma şevkini kaybetmiş durumda. EXPO delegeleri bir İzmir'e bakıyorlar, bir de Dubai'ye. İzmir yapacaklarını kağıt üzerinde delegelere gösterirken Dubai ise altyapısı ile hazır bir tablo sundu. O dönemde metro inşaatını konuşuyorduk, o dönemde sel baskınlarını konuşuyorduk, şimdi de konuşuyoruz. İzmir'de beş yıldır aynı olumsuzluklar hala devam ediyor. İzmir'in artık yeni bir heyecana ihtiyacı var" diye konuştu.
"Şaşırtıcı bulmuyoruz"
Kafadar, İzmir'in EXPO'yu neden kaybettiğini değerlendirdi. Basit hazırlıklar yapmakla büyük organizasyonları almanın mümkün olmadığının görüldüğünü belirten Kafadar, "Üç dört saat yağan bir yağmurda şehir merkezinin sular altında kaldığı, altyapısının yetersiz olduğu, kentsel dönüşümünü bitirememiş, metrosu adeta kronikleşmiş bir soruna dönüşmüş ve daha nice hayati sorunları bulunan kentimiz için bu sonucu açıkçası çok da şaşırtıcı bulmuyoruz" dedi.
İzmir halkının bu tabloyu hak etmediğini ifade eden Kafadar, "Yerel yönetim, bağlı bulunduğu siyasi partinin İzmir'de çok güçlü olduğu varsayımıyla rehavete kapılmış ve çalışma şevkini kaybetmiş durumda. EXPO delegeleri bir İzmir'e bakıyorlar, bir de Dubai'ye. İzmir yapacaklarını kağıt üzerinde delegelere gösterirken Dubai ise altyapısı ile hazır bir tablo sundu. O dönem de metro inşaatını konuşuyorduk, o dönem de sel baskınlarını konuşuyorduk, şimdi de konuşuyoruz. İzmir'de beş yıldır aynı olumsuzluklar hala devam ediyor" diye konuştu.
Kentin durumu kötüye gidiyor
Kayseri, Gaziantep, Konya ve Trabzon gibi şehirlerin İzmir'i geride bırakmış durumda olduğunu dile getiren Kafadar, "Bunda İzmir'in ideolojik duruşunun etkili olduğunu düşünüyorum. İzmir'i yönetenler yeterince çalışmıyor ve kentin durumu gitgide daha da kötüye gidiyor. Bu başarısızlığın sorumlusu yerel yönetimlerdir. Yöneticiler iyi yönetemediği için bu tablo ortaya çıkmıştır" ifadesini kullandı.
İşadamlarının İzmir'e yatırım yapmak için gelmediğini belirten Kafadar, belediyelerin bunun önünü açacak uygulamaları hayata geçirmekten uzak olduğunu söyledi. Kafadar, "Yerel yönetimler bu anlamda alan açamıyor. Altyapı ve ulaşım olanakları yetersiz ve ne yazık ki gelişim de kaydedilemiyor. Sanayi yatırımı yapılacak alanlara ulaşım ve altyapı çok geç gidiyor. İnşaat sektöründen olan üyelerimiz alan sıkıntısı yaşıyorlar. Var olan yatırım alanlara da metro ne zaman gelir, doğalgaz ne zaman gelir belli değil. Çok açık söyleyeyim, İzmir'in toplu taşımacılığı yetersiz. Alsancak'tan otobüse binip Balçova'ya gitmek toplu taşımacılık değildir. Bütün bu tablo karşısında sadece bilboardlara ilanlar asılarak EXPO'ya hazırlanıldı. Her açıdan hazırlığını yapmış olan Dubai kazanınca da İzmir'in özgüveni kırıldı" dedi. Kafadar, "İzmir'in yeni bir heyecana ihtiyacı var" diye konuştu.
ENGİN TATLIBAL / KAHRAMAN DURAK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.