İzmir dünyaya şifa dağıttı

Kentte sağlık yatırımlarıyla birlikte sağlık için İzmir'i tercih eden turist sayısı da arttı. Başta Libyalılar olmak üzere Alman, Gürcü, İngiliz, Azeri ve Norveçli turistler sağlıkta İzmir'i seçti

İzmir, sağlık temasıyla düzenleyeceği EXPO 2015 ve 2020'ye ev sahipliği yapma hakkını kazanamasa da sağlık turizminde atağa kalktı. Yeni Asır, İzmir'in sağlık turizminin haritasını çıkardı. İl Sağlık Müdürlüğü'nün verilerine göre sağlık turizmi kapsamında İzmir'e en çok turist Libya'dan geldi. Libyalıları sırasıyla Alman, Gürcü, İngiliz ve Azeriler takip etti. İngilizlerin, İzmir'i özellikle estetik ameliyatlar için tercih ettiği ortaya çıktı.
Estetikte gelişme gösterdi
Girdiği EXPO yarışlarını Milano ve Dubai'ye kaptıran İzmir, sağlık turizmine yatırım yapmaya devam ediyor. Kentin kuzeyinden güneyine çok sayıda sağlık yatırımının yapılması, sağlık turizmi için turistlerin İzmir'i tercih etmesini sağladı. Özellikle İngilizlerin İzmir'i bir numaralı tercih sebebi estetik ve plastik cerrahi oldu. Kente sağlık turizmi için gelen 63 İngiliz turistin 44'ü plastik, rekonstrüktif ve estetik cerrahisi hizmeti aldı. İngilizlerin ülkelerinden kalkıp İzmir'e estetik ameliyat olmak için gelmesinin en önemli sebebinin, İzmir'in son yıllarda estetik ve plastik cerrahide ciddi bir gelişme göstermesi olduğu belirtildi.
2014'te İzmir'e sadece Libya'dan 14 bin 958 kişi sağlık turizmi için geldi. Libyalıların bin 918 kişi ile en çok tercih ettiği sağlık hizmeti göz hastalıkları tedavisi oldu. Libyalıların en çok tercih ettiği 2. sağlık hizmeti de bin 654 kişi ile ortopedi oldu.
Almanların seçimi üroloji
Kente sağlık turizmi için gelen 120 Alman en çok üroloji, kadın hastalıkları-doğum ve genel cerrahi bölümlerinden hizmet almayı tercih etti. Uzmanlar, Almanların artan yaşlı nüfusuna bağlı olarak ürolojiyi tercih ettiğini belirtti. Öte yandan Almanya'da uygulanan doğum politikaları sonucunda Almanların bir önemli tercihinin de kadın hastalıkları ve doğum bölümü olduğu ifade edildi.
Norveçliler Balçova Termal'de
Norveç Sağlık Bakanlığı'nın düzenlediği ihaleyi bir kez daha kazanan Balçova Termal Tesisleri, Norveçlilerin değişmeyen tercihi olmayı sürdürüyor. Balçova Termal Tesisleri yıl içerisinde toplam bin 288 yabancı turiste termal ve fizyoterapi hizmeti sundu. Tedavi anlamında oteli en çok ziyaret edenler, 920 kişi ile Norveçliler olurken Norveçlileri sırasıyla Belçika, İsveç, Almanya ve Danimarkalılar takip etti. Öte yandan Azerbaycan'ın da sağlıkta tercihi İzmir oldu. Geçtiğimiz yıl İzmir'deki özel ve kamu hastanelerine gelen 57 Azeri'den 16'sı genel cerrahi bölümünü tercih etti. Azerilerin en çok tercih ettiği ikinci sağlık hizmeti kadın hastalıkları ve doğum oldu. TANSU EDİP GÖKBUDAK

5 milyar dolarlık fırsat

İzmir Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Genel Müdürü Veysi Kubba, İzmir'i sağlık turizminde çok büyük bir fırsat beklediğini söyledi. Kubba, "Gelecek 10 yıl içinde sağlıkta yapılan atılımlarla birlikte Türkiye'nin çok iyi yerlere geleceğine inanıyorum. İzmir'e de sağlık turizminden 4-5 milyar dolarlık girdi sağlanabilir. İstanbul, sağlık turizminde yüzde 60-70 ile başı çekiyor. Biz de kalan yüzde 30-40'lık bölümün önemli kısmını İzmir olarak alabiliriz" dedi. Kubba, Türkiye'nin Avrupa sağlık turizminde ilk 4 içinde olduğunu ve yukarı doğru bir gidişin söz konusu olduğunu ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.