İTÜ raporunu takmamış

İzmir’de ulaşımdaki kart krizinin altından Başkan Aziz Kocaoğlu’nun inadı çıktı. İTÜ’nün ‘Geçiş sürecinde iki firma ortak çalışsın’ raporuna kulak asmayan Kocaoğlu, kentin 10 milyon lira zarar etmesine neden oldu

Ulaşım kartındaki şirket değişiminin ardından yaşanan krizi çözemeyen İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kamu ihalelerinden 1 yıl men cezası aldırdığı Kentkart firması, çok konuşulacak iddialar ortaya attı. Büyükşehir Belediyesi'ne karşı yüklü miktarda tazminat davası açmak için çalışma başlattıklarını ifade eden Kentkart firmasının avukatları, krizin göz göre göre geldiğini öne sürdü. Firma geçişi öncesi İstanbul Teknik Üniversitesi'nin belediyeye hayati bir rapor hazırladığını dile getiren avukatlar, "Raporda sağlıklı bir geçiş için eski ve yeni firmanın en az 2 ay birlikte çalışması gerektiği vurgulanıyordu. Ancak, Büyükşehir yöneticileri, bu rapora rağmen bir günde bizi gönderdi diğer firmayı işe başlattı" dedi.
Belediye süreci yönetemedi
Ocak ayındaki ihaleyi kazanan yeni firmanın tecrübesi olmadığını öne süren Kentkart avukatları, "Ellerinde, bu işi yapabileceğine dair sadece bir üniversite yazısı vardı ve belediye ihaleyi bu şirkete verdi. Büyükşehir Belediyesi süreci iyi yönetemeyince bu kriz yaşandı. Olan İzmirliye oldu" dedi. Şirket avukatları, sorunun kendilerinden kaynaklanmadığı halde Büyükşehir tarafından sorumlu gösterilip, ticari itibarlarıyla oynandığı için yüklü tazminat davaları açacaklarını da söyledi. Avukatlar, şunları ifade etti: "Değişim olacağı aylar öncesinden belli olmuştu. Büyükşehir, bu süreçle ilgili İstanbul Teknik Üniversitesi'ne başvurdu ve sorun yaşanmaması için neler yapılmasını gerektiğini sordu. İTÜ'den gelen raporda eski ve yeni şirketin birlikte en az 2 ay çalışması gerektiği belirtildi. Ancak, belediye yöneticileri bu rapora rağmen, eski şirket olarak bize işten el çektirdi. Diğer şirketi de hemen işe başlattı ve kriz çıktı."
Yeni firmanın işi devraldıktan sonra kartların kullanılabilmesi için ne yeni yazılım, ne de yeteri kadar makine getirdiğini iddia eden avukatlar, "Biz görevi yürütürken bu firmanın işi yavaş yavaş devralması gerekiyordu. Kentkart, 16 yıldır Türkiye'nin çeşitli illerinde ve dış ülkelerde bu hizmeti veren saygın bir şirket. Daha önce bu işi herhangi bir yerde yapmamış bir şirkete bu ihaleyi verirseniz böyle olumsuzluklarla karşı karşıya kalırsınız" dedi.
Kentkart dava açacak
Avukatlar, Büyükşehir'in kendilerini İçişleri Bakanlığı'na şikayet etmesinin ardından haklarında verilen ihale yasağı cezası nedeniyle giremeyecekleri her ihale için Büyükşehir'e ayrı ayrı dava açacaklarını dile getirdi.
ALİ EYCE/TOLGA TEKİN
Kriz nelere mal oldu?
* Büyükşehir Belediyesi, krizi çözemediği için İzmirlilerin büyük bölümünü 10 gün boyunca ücretsiz taşımak zorunda kaldı. Bu dönemde oluşan kamu zararının 10 milyon lirayı geçtiği belirtildi.
* Büyükşehir, krizin içinden çıkamayınca 1990'lara dönerek kentte yeniden abonman bileti uygulaması başlattı.
* Otomotik yükleme makineleri devre dışı kaldı. İzmirliler, bilet almak ya da kartlarını aktive edip doldurmak için onlarca metrelik kuyruklarda beklemek zorunda kaldı. Belediye bilet bastırmasına rağmen krizi tam olarak çözemedi.
* Yeni sisteme geçilince kartına yükleme yaptıran birçok vatandaş, daha sonra yüklediği paranın kartta gözükmediği iddia etti. Büyükşehir Belediyesi'ne bu yönde onlarca telefon geldi. Büyükşehir bu konuda hiçbir açıklama yapmadı.
Bilet bahane zam şahane
İzmir'de daha önce gideceği yere tek araçla giderken aktarmalı sistemle birlikte 3-4 araç kullanmak zorunda kalan vatandaşlar, yeni bilet uygulamasıyla 90 dakikadan da faydalanamadığı için gizli zam mağduru oldu. Kart ile 2 lira 25 kuruş ile 90 dakika içinde gittiği bir noktaya tek ücret ödeyen vatandaş, bilet kullandığı zaman bu rakam 3'e hatta 4'e katladı. Bilet kullanamadığı için 90 dakikadan faydalanamayan vatandaşlar, her değiştirdiği araç için 2 TL'lik bilet almak zorunda kaldı. Böylece vatandaşlar daha önce 2.25 TL'ye gittiği bir yere 8 hatta 10 liraya gitmeye başladı. Vatandaşlar bu duruma isyan etti:
Ahmet Tuncer (66) Emekli: Ben 65 yaş kartı kullanıyorum ama sadece kendim için düşünmemeliyim. Vatandaş 3 vasıtayla bir yere gidiyorsa 3 bilet alması gerekiyor. Bunu nasıl halledecekler.
Saliha Güngör (34) Ev hanımı: Artık 90 dakika uygulamasından yararlanamıyoruz. Mağduruz.
İbrahim Ercan (36) İşçi: Belediyenin yaptığı tek güzel olay vardı o da 90 dakika uygulamasıydı. Bunu da es geçiyorsa diğerlerinden farkı kalmadı.
Birgül Mert (36) Ev hanımı: Artık cebimizden daha çok para çıkıyor. 2-3 otobüs değiştirenler var. İnsanlar 90 dakikadan faydalanamıyor. Bir yolculukta en az 6 lira vermek istemiyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.