Karşıyaka-Konak 1.5 saat İzmir-Ankara 3.5 saat!

İzmirlilerin her sabah çektiği trafik çilesi hat safhaya ulaştı. Bu çileyi çekenlerden biri olan Tolga Tekin, yaşadığı sıkıntıyı anlattı

Ulaşım ve teknolojinin doruğa ulaştığı çağımızda bir yerden bir yere ulaşmak artık çok kolay. Bir gün içinde dünyanın birkaç ülkesini uçakla gezip görmek mümkün. Türkiye'de de son yıllarda büyük atılımlar yapıldı. Sadece karayolunda değil demiryolu ulaşımında da İzmir- AnkaraYüksek Hızlı Tren projesinin tamamlanması için adımlar atıldı. Proje tamamlandığında İzmir'den İstanbul ve Ankara'ya 3.5 saatte ulaşabileceğiz.

Gelelim İzmir'e...

İzmir'de rahat ulaşım adına yapılan projelere baktığımızda maalesef aklımıza işkenceden başka bir şey gelmiyor. Üçyol-Üçkuyular metro hattını 10 yılda bitiren İzmir Büyükşehir Belediyesi, başımıza bir de tramvay çıkardı. Sanki yollarımız çok yeterliymiş gibi tramvay yüzünden yollar iyice daraldı. 3 şeritli yollar neredeyse tek şeride düştü. Hükümetin İzmir'e kazandırdığı İzmir Çevreyolu olmasa Karşıyaka ile irtibatı sağlayan İzmir'in Eski Belediye Başkanlarından Osman Kibar döneminde yapılan Altınyol dışında bir geçiş yolumuz kalmayacaktı. Kaldı ki bu durumda bile inanın ki Karşıyaka'dan Konak'a bir buçuk saatte ancak ulaşabiliyoruz. Trafik stresi deyip geçmeyin insanın sabahın ilk dakikalarından itibaren yaşadığı bu çileyi her gün yaşayanlar zaten biliyor. Ama ben yine de anlatayım.

Sağlı-sollu kazılmış

Karşıyaka'da evden çıkışım saat 07.30. Önce akşam otopark yeri bulamadığım için yürüyerek 10 dakika içinde ara sokaklara bıraktığım aracıma ulaşıyorum. Aracıma binip yola çıktıktan sonra Karşıyaka Cemal Gürsel Caddesi'ne Yunuslar kavşağından çıktığımda yolun sağlı sollu İZBETON ve İZSU tarafından kazıldığını görüyorum. Buna tramvay çalışması eklenince 3 şeritli Yalı Caddesi olarak da bilinen Cemal Gürsel Caddesi tek şeride düşüveriyor. Karşıyaka İskelesi'ne vardığımda trafik tamamen kilit oluyor. Saat 08.00 ben hala Karşıyaka İskelesi'nin oradayım. Karşıyaka'dan Altınyol çıkışı ise ayrı bir işkence. Milim milim ilerleyerek Çiğli yönünden gelen araçlarla buluşma yeri olan Altınyol'a 08.15'te ulaşıyorum.

Üç değil, tek şerit

Çankaya'ya ulaştığımda saatler 08.45'i gösteriyor. Bunun nedeni de tramvay. Çünkü Şair Eşref Bulvarı'nda üç şeritli yol tek şeride düşüyor.
Ayrıca trafik stresine otopark stresi de ekleniyor. Çünkü kentte ne trafiği rahatlatacak bir yol ne de otopark alanı var. Aracımı park etmek için gittiğim Mezarlıkbaşı'ndaki İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne ait 7 katlı otopark alanına girmek ve yer bulmak ayrı bir dert. Neyse ki uygun bir yer bulup aracımı bıraktıktan sonra Yeni Asır Gazetesi'ne geldiğimde saatin 08.58 olduğunu görüyorum.

"Başkan Kocaoğlu bu yolu kullansın"

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na sesleniyorum. Makam aracınızla Karşıyaka'dan Çankaya'ya Konak'a gelmeye çalışın, inanın ki bana hak vereceksiniz. Ve soruyorum, İzmir'in bu trafik çilesi ne zaman bitecek? Metro ve İZBAN ile çözülemeyen ulaşım sorununa tramvay çare olacak mı? Tramvay bütçesi ile ulaşımı rahatlatacak daha farklı bir ulaşım projesi yapılamaz mıydı? Lütfen önce ulaşım sorununu çözün. Çünkü halkla iç içe olan bir gazeteci olarak en çok aldığım şikayetlerin başında ulaşım sorunu geliyor. Bir dahaki yazımda ise size aktarmalı sistemde balık istifi yolculuk yapan vatandaşın çilesini anlatacağım.

TOLGA TEKİN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.