‘5 dakikada’ İZBAN kazığı

İzmirlilerin toplu ulaşım çilesi bitmek bilmiyor. Vatandaşlar, İZBAN’dan inip başka bir ulaşım aracına bindiklerinde, “eğer 5 dakika beklemezlerse”, ulaşım kartlarından tekrar ücret kesildiğini iddia etti

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin İZBAN'daki artı para uygulaması başladığı günden bu yana tartışma konusu oldu. "Gittiğin kadar öde" uygulamasına tepki gösteren vatandaşlar, bu kez İZBAN'dan inip başka bir ulaşım aracına bindiklerinde ulaşım kartlarından tekrar ücret kesildiğini iddia etti. Yetkililer aktarma için en az 5 dakika geçmesi gerektiğini belirtirken, 'Artı Para' uygulaması yüzünden zaten zaman kaybettiklerini dile getiren vatandaşlar, "Daha önce böyle bir sorunla karşılaşmıyorduk. Yoksa 90 dakikalık aktarma uygulaması kalktı da, bizim mi haberimiz yok" dedi.
SİSTEM TAMAMEN DEĞİŞTİ
Aliağa ile Selçuk ilçeleri arasında 136 kilometrelik hat uzunluğuna ulaşan İzmir Banliyö Treni'nde (İZBAN) 15 Şubat'ta gittiğin kadar öde yani, 'Artı Para' adı verilen yeni bir uygulamaya geçildi.
Yeni sistemle birlikte, vatandaşların 'İzmirim Kartı'ndan biniş yaptığı istasyondan gidebileceği en uzak mesafedeki istasyonun ulaşım ücreti kesilmeye başlandı. Sistem sonrası, ulaşım kartında toplu taşıma araçlarına biniş yapabileceği ücretin dışında artı bakiyesi olmadığı için İZBAN istasyonlarında 'Yetersiz Bakiye' uyarısı ile karşılaşan ve bu nedenle turnikelerden geçemedikleri için isyan eden vatandaşlar, sosyal medyadan bu kez yeni bir sorun ile karşı karşıya kaldıklarını anlattı.
BİR SORUN DAHA...
Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu toplu ulaşımda 90 dakika içinde sınırsız aktarma imkanı sunan sistemin kalktığı yönündeki söylentileri her fırsatta yalanlarken, İZBAN'dan inip, belediye otobüsü ya da tramvaya binen vatandaşlar, kendilerinden tekrar bir biniş ücreti kesildiğini öne sürdü.
Yetkililer her bir aktarmadan sonra en az 5 dakika geçmesi gerektiğini belirtirken, daha önce İZBAN'dan indikten hemen sonra böyle bir sorunla karşılaşmadıklarını ifade eden vatandaşlar, "Bu resmen bir soygun.
İZBAN'dan inip belediye otobüsüne bindiğimizde yine bizden para kesiliyor. 90 dakika kalktı da bizim mi haberimiz yok?" diye tepki gösterdi.
İZMİRLİLER SOSYAL MEDYADA İSYAN ETTİ
Esra Karaduman, "Böyle bir saçmalık olabilir mi. Artı para sistemi ile zaten en yoğun istasyonlar olarak bilinen Alsancak ve Şirinyer istasyonunda vakit kaybı yaşıyorum. Bir de üzerine diğer taşıta binmeden önce 5 dakika beklemem gerekiyor. Ulaşımın geldiği noktaya bakın. Çok berbat, çok saçma düpedüz soygun."
Oktay Bardakçı, "Düşün artık şu insanların yakasından. Zaten bin bir zorlukla işe gelip gidiyor insanlar. Bir de siz ızdırap çektiriyorsunuz.
Bravo Aziz Bey."
Gamze Mete, "Bu uygulama çıktığında ilk zamanlar 5 dakika geçmesini beklemediğim halde kesilmiyordu. Fakat son birkaç seferdir, bakiye düşüyor"
Yağmur Uslu, "İZBAN çıkışı yapılan aktarmalarda neden tam ücreti yeniden alınıyor? Bu sadece bana olan bir şey değil, İZBAN kullanan birçok kişinin başına geldi. Bir açıklama bekliyoruz."
Nil Bağrıaçık, "Bu İZBAN her vagon başına para almaya falan mı başladı?"
Ayşe Özdemir, "İZBAN'dan otobüse bindiğimiz zaman 90 dakika işlemiyor. 90 dakika kalktı mı haberiniz var mı? Öğrenci halimizle yemeyip, içmeyip parayı yola yatıracağız bu gidişle."
Nida Adalet, "Salhane İZBAN istasyonundan binip kart bastım. Blokaj yapıldı. İnip blokajı kaldırdığımda 2.86 TL para kesildi. Bu kez otobüse bindiğimde tekrar 2.86 TL para kesildi. Nedir bu ya? İnsanların cebindeki 3 kuruşa göz diktiler resmen."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.