Esila Tur mağdurları parasının peşine düştü

İzmir’de bayram tatilini seyahate çıkarak değerlendirmek isteyen ve Esila Tur’dan tur satın alan 458 kişiye, yola çıkmadan önce mesajla şirketin battığı, turların iptal edildiği söylendi. Mağdurlar şimdi parasını nasıl geri alacaklarını düşünüyor

İzmir'de Ramazan Bayramı tatilinde 458 kişinin turlarını iptal eden Esila Tur'un mağdurları Yeni Asır'a açıklamada bulundu. Tur tarihinden bir gün önce seyahatlerin iptal olduğunu öğrendiklerini söyleyen mağdurlar, "Başka kimsenin başına gelmesini istemiyoruz. Biz Turizm Bakanlığı'nın konuya el atmasını bekliyoruz" dedi.
İddialara göre Cem- Ka Seyahat Turizm İnşaat Lmt. Şirketi'ne bağlı Esila Turizm, yüzlerce vatandaşa tur tarihinin hemen öncesinde SMS göndererek şirketin hacizlik olduğunu ve turların iptal edildiğini bildirdi.
Çankaya'daki firmanın ofisine gelen vatandaşlar, kimseyi bulamayınca soluğu Kantar Polis Merkezi'nde alarak şirket hakkında şikayette bulundu.
YER BİLE BİLDİRDİLER
Esila Tur'dan 2 kişi için 3 bin 200 lira ödeyerek Güneydoğu Anadolu Turu aldığını söyleyen Fatma M, "4 Haziran'da çıkış yapacaktık. 1 Haziran'da telefonla arayarak '04.45'te Ege Park'ın önünde olun' dediler. Hemen ertesi günü şirketten mesaj geldi. 'Mali sıkıntılar nedeniyle haciz geldiği için turları yapamıyoruz' yazıyordu. Ulaşmaya çalıştığımız zaman telefonlarımıza çıkmadılar. Sonra şirketin önüne geldik ve diğer mağdurlarla karşılaştık. Onlarla birlikte polis merkezine giderek şikayetçi olduk" dedi.
Şirket sahibi Ramiz Aysel'e ulaşmayı başardıklarında nakit paraların ödeneceğini, kredi kartları ile ödeme yapanların zaten banka tarafından mağduriyetlerinin giderileceğini söylediğini belirten Fatma M, "Pazartesi günü ofisi açacağını ve ödeme planı yapacağını söylemişti ama şu ana kadar sadece üç kişiye 500 lira ödeme gerçekleştiğini öğrendik. Turizm Bakanlığı'nın konuya el atmasını istiyoruz. Denetimler sıkılaştırılmalı" ifadelerini kullandı.
'BİZ ŞİMDİ HAKKIMIZI NEREDE ARAYACAĞIZ'
AYLA UZUNTAŞ (56): Ben 14 Haziran'da yola çıkmak üzere Karadeniz turu için bin 200 lira para ödedim. Turların iptal edildiği açıklandıktan sonra arayan soran olmayınca tur şirketine geldim. Şimdi görüyorum ki şirketi kapatmışlar. Ben emekli insanım. Bu parayı kolay kazanmıyoruz. Şimdi ben nereye başvuracağım? Hakkımı nerede arayacağım?
ENVER ÖZKAN (35): Ben de Güneydoğu Anadolu Turu için 4 Haziran'da gitmek üzere Esila Tur'a 2 bin 800 lira verdim. Bize turun yapılacağı tarihten hemen önce mesaj geldi. Şirketin battığını o zaman öğrendik. Daha sonra 535 lira geri iade yaptılar ama geriye kalan paramı ne zaman alacağım belli değil.

MERT ALPDÜNDAR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.