‘Alışverişlerinizde yerli malını ve esnafı tercih edin’

İESOB Başkanı Zekeriya Mutlu, tüketicilerden alışverişlerinde yerli malını ve yerli malının en fazla bulunduğu esnaf sanatkarları tercih etmelerini istedi.

12-18 Aralık tarihleri arasında kutlanan Yerli Malı Haftası etkinliklerine İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İESOB) de katkı koyuyor. Kemeraltı'nın Konak girişine stant kuran İzmir Birliği, afişleriyle ve dağıttığı broşürlerle alışveriş için çarşıya gelen vatandaşlara Yerli Malı kullanma çağrısı yapıyor. Şehrin görünen merkezleri ile İZBAN - metro istasyonlarına astıkları pankart ve afişlerle insanlara Yerli Malı Haftası'nı hatırlattıklarını kaydeden İESOB Başkanı Zekeriya Mutlu, tüketicilerden alışverişlerinde yerli malını ve yerli malının en fazla bulunduğu esnaf sanatkarları tercih etmelerini istedi.
TEMEL EĞİTİM
Hafta etkinlikleri ile özellikle yeni nesillere tutumlu olma ve yerli malı tüketme bilincinin aşılanmasının hedeflendiğini belirten Mutlu, "Türkiye'de yerli üretimin iç talep ve tüketimle uyumlu olmaması ekonomide yapısal sorunlara neden olmaktadır. Bugün insanların yaşamında önemli yeri bulunan ve tüketimi yoğun olan ürünlerin en belirgin özellikleri ya ithal edilmeleri ya da büyük oranda ithal girdi ile üretilmeleri. İthal ürünlere olan yoğun talep ise dış ticaret ve cari dengesi açığına yol açmaktadır. Bu nedenle benzeri varsa yerli malı tüketmek, alışverişlerde yerli malının en fazla bulunduğu esnaf sanatkarları tercih etmek artık bir zorunluluk olmalıdır. Bu bilinci gelecek nesillere de doğru aktarabilmek için ilkokuldan, hatta aile yuvasından itibaren çocuklarımız eğitilmeli, bilinçlendirilmelidir" dedi. AVM'lerin ithal ürün tüketimini kamçıladığına da dikkat çeken Başkan Mutlu, "AVM'ler algı operasyonları metodlarıyla insanların ihtiyacı olmayan ürünleri de tüketmelerine yol açıyor. Bunlar da genelde ithal ürün oluyor. Çünkü çoğu yabancı sermayeli AVM'lerin ucuz ürün satmak adına kalitesine bakmaksızın raflarını yoğun şekilde ithal ürünlerle doldurdukları bilinen bir gerçek. Dolayısıyla alışverişlerin büyük kısmının hipermarketlerden ve ithal ürünlerden yapılması, cari açık, işsizlik, üreticilerin zora düşmesi, enflasyon gibi ekonomik sorunların yanı sıra, yüksek miktarda sıcak paranın yurtdışına çıkışına da yol açmakta. Bu sıkıntıların giderilmesi, ancak ülkemizde üretilen malların tüketimine öncelik verilmesi ile mümkün olabilir. Bu noktada genellikle yerli ürünleri satan veya bizzat üreten esnaf sanatkarlara pozitif ayrımcılık yapılmalı. Alışverişlerde küçük işletme tercihi, ekonominin gereğidir. Esnaf sanatkarlar hepimizin dostu. Her ailede esnaflık yapan mutlaka bir akrabamız vardır. Alışverişlerde ihtiyaçların üyelerimizden temini, güç birliğini ve sevgi ortamını geliştirecektir" dedi.
869 BARKODA DİKKAT EDİN!
Türkiye'de üretilen ürünlerin barkod numaralarının 869 ile başladığını söyleyen Mutlu, "Tüketicilerin satın aldıkları malları seçerken barkodlarının 869 ile başlamasına dikkat etmesi vatandaşlık görevidir. Yerli üreticiden, esnaf sanatkarlardan yapılacak alışverişler ülke insanımızın sofrasına fazladan bir ekmek koymak anlamına gelir. Yeni istihdam imkanlarının sunulması, paramızın kendi ülkemizin kalkınmasına vesile olması anlamına gelecektir. Geleceğimiz tutumlu olduğumuz, yerli malı kullandığımız, küçük işletmelere sahip çıktığımız ölçüde güzel olacaktır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.