Güzelhisar Barajı’nda su seviyesi yüzde 25 azaldı

İzmir’in en önemli barajlarından biri olan Aliağa’nın Güzelhisar Barajı’nda doluluk oranı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25.29 azaldı. Kuraklık tehdidine karşı yeni yağışlarla barajdaki doluluk oranının yükselmesi bekleniyor.

Geçen yılın aynı döneminde yüzde 72.62 oranında olan doluluk oranına sahip olan Güzelhisar Barajı'nda bu yıl doluluk oranı yüzde 47.18 seviyesinde kaldı. Geçen yılın aynı dönemine göre aktif doluluk oranı yüzde 50'nin altında kalan barajın su seviyesinde ki durum, önümüzdeki yaz ayları için kuraklık tehlikesini akıllara getiriyor. Her geçen gün artan küresel ısınma ve değişen iklim koşulları, yaşanabilecek olası kuraklığın en önemli nedenleri arasında gösterilirken yeni yağışlarla barajın doluluk oranının artması bekleniyor.

Güzelhisar Barajı'nın yanı sıra İzmir'deki diğer barajlarda da durum farklı değil. İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi (İZSU) tarafından yapılan son güncellemelerde doluluk oranları Tahtalı Barajında yüzde 39.10, Balçova Barajında yüzde 38.63, Gördes Barajında yüzde 3.44, Ürkmez Barajında yüzde 50.95, Güzelhisar Barajında yüzde 47.18, Alaçatı Kutlu Aktaş Barajında ise yüzde 41.60 olarak ölçüldü.

Su sıkıntısının yaşanmayacağı tek turistik ilçe Marmaris Baraj suyu çekildi, 2 bin yıllık tarihi köprü gün yüzüne çıktı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.