Çeşme’ye gittim dönücem!

İzmir’de yaşayıp çalışan bazı esnaflar yaz tatili boyunca kepenk kapattı. Esnaf camlara astıkları yazılarla tatil bölgelerinde faaliyet gösterdiklerini müşterilerine duyurdu

ERCAN AKGÜN

Türkiye'nin popüler tatil merkezi Çeşme, yaz dönemi boyunca sadece tatilcileri değil farklı meslek gruplarındaki kişileri de ağırlıyor. Kışın İzmir'de ve diğer illerde çalışıp yaz aylarında da Çeşme ve Alaçatı'ya gelen vatandaşlar, hem iş hem de tatili bir arada yapıyor. Kimi zaman işlerin yoğunluğundan denize girmeye vakit bulamasalar da Çeşme'de oldukları için mutlular.
MÜŞTERİLERİN İSTEĞİ ÜZERİNE
Gökhan Cansız ve Çağatay Alkan (Karataş Peynircilik)
İzmir'in Gaziemir ve Balçova ilçelerinde faaliyet gösteren Karataş Peynircilik'in sahibi Gökhan Cansız ile eşinin yeğeni Çağatay Alkan, Çeşme'deki ilk yaz sezonlarını Ilıca'da geçiriyor. Yaklaşık 16 yıldır İzmir'de hizmet veren marketin sahipleri, eski müşterilerinin talebi üzerine Çeşme'ye şube açmaya karar verdiklerini belirterek, "23 Nisan'da kapılarımızı açtık. Çeşme'de ilk sezonumuz olmasına rağmen işlerimiz hayli yoğun. Mandıra olarak faaliyet gösteren marketimizde, süt ve süt ürünleri, ithal çikolata ve bisküvi çeşitleri, tatlı ve mezeler gibi geniş bir ürün seçeneği bulunuyor. Her gün sabah 07.30'dan gece 23.30'a kadar açık olduğumuzdan denize girebilmek için dönüşümlü olarak dükkana bakıyoruz. Birimiz işin başındayken diğeri de ya kısa süreli denize giriyor ya da mola verip dışarda dinleniyor" dedi.
KIŞIN BAŞKA İŞ YAPIYOR
Feyzullah Pamuk (Ayayorgi midyeci)
18 senedir Çeşme Ayayorgi Koyu'nda midyecilik yapan Feyzullah Pamuk, kış aylarında da Türk Telekom'un teknik biriminde taşeron olarak çalışıyor. 4 yıldır Türk Telekom bünyesinde olan Pamuk, "Havalar ısınıp tatilciler denize girmeye başladığı zaman Ayayorgi Koyu'na gelip tezgahımızı açıyoruz. Her yaz dönemi buradaki 'beach club'lara ve eğlence mekanlarına midye satıyoruz. Denizin hemen yanı başında olmama rağmen tatil için çok fazla vaktim olmuyor. Günde ortalama 50 porsiyon midye satıyoruz. Bazı zamanlar aşırı yoğunluktan midyeleri erkenden tükettiğimiz bile oluyor.
Biz işimizi seviyoruz, buradaki mekan sahipleri ve işletmecileri de bizi sevdiği için, ne kadar sıcak olursa olsun bıkmadan tezgahın başında duruyoruz" dedi.
MAYIS İLE EKİM ARASI
Yücel Eryılmaz (Prestige Kuaför)
25 yıldır yaz-kış Alsancak'taki merkez salonda hizmet veren ve 20 senedir de Çeşme'nin farklı noktalarında faaliyet gösteren 33 yıllık kuaför Yücel Eryılmaz, "Eşim Şirin Hanım'la birlikte haftanın 2 günü İzmir'de, diğer günler Çeşme Boyalık tarafındaki Altın Yunus Otel kavşağında çalışıyoruz. Çeşme'deki yerimizi 19 Mayıs'ta açıyoruz, 29 Ekim'de de kapanışı yapıyoruz. İzmir'in yanı sıra İstanbul ve Ankara'dan, hatta yurtdışından gelen bay-bayan müşterilerimiz var. Eskiden il dışından gelen tatilciler, önce kendi şehirlerindeki kuaförlerine gidip saçlarıyla ilgili ihtiyaçlarını hallederdi ondan sonra Çeşme'ye gelirdi. Şimdi ise bize gelip saçını yaptırıyor, tatil biterken de son kez işlemlerini yaptırıp memleketine geri dönüyor" dedi.
Kızı Melek'in İzmir'den Çeşme'ye geldiği zamanlar kısa süreli kaçamak şeklinde tatil yapabildiğini belirten Yücel Bey, "Sabahları balık tutmayı akşamları da denize girmeyi seviyorum. Mesai saati dışındaki zamanları kullanabiliyorum sadece. Çeşme'siz bir yaşam düşünemiyorum" dedi.
KIŞIN İNŞAAT YAZIN TAKI
Tuğrul Düzgün (Tas'h Takı)
Mersin'de Düzgün İnşaat Firması'nın ortaklarından olan Tuğrul Düzgün, yaz sezonunda Alaçatı Hacımemiş'de Tas'h Takı Mağazası'nı çalıştırıyor. 2 yıldır Çeşme'de olduğunu söyleyen Düzgün, "Mersin'in iklimi sıcak ve bunaltıcı. Fakat Alaçatı'da insan kendini yaylada gibi hissediyor. Ayrıca burası Avrupa kültürüne çok yakın bir yer. Ege'nin yemekleri de bambaşka. Alaçatı'yı çok seviyorum" dedi.
Gündüz 14.00'dan gece 02.00'a kadar işlerin başındayım. Mesai öncesi Alaçatı'nın keyfini çıkarıyorum. Gezip yeni yerler görüyorum. Fırsat bulursam da denize giriyorum. Ekim sonuna kadar buradayım, fakat Alaçatı'yı bırakıp gitmeyi hiç istemiyorum" şeklinde konuştu.
7 GÜN GECE YARISINA KADAR
Kemal Akkuş (Rainbow Hediyelik Eşya)
1994'ten buyana hem İzmir Alsancak'ta hem de Çeşme Ilıca'da faaliyet gösteren Rainbow Hediyelik Eşya mağazasının yetkilisi Kemal Akkuş, Çeşme'de 5 ay boyunca aktif çalıştıklarını söyledi. İthal mutfak ve salon grupları, aksesuar çeşitleri ve hediyelik eşya satışı yapılan mağazanın 1 Mayıs'ta açıldığını, 29 Ekim'de de kapandığını belirten Akkuş, "Haftanın 7 günü sabah 09.00'dan gece 24.00'a kadar hizmet veriyoruz. Gün içinde esnek saatler olursa, firma sahibiyle anlaşıp dönüşümlü olarak denize gidebiliyoruz. Bazen de hafta sonları gece eğlence mekanlarına gidip stres atıyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.