10 yılda kazanıp 1 ayda kaybetme!

Türk sinema sektörünün son 10 yılda kazandığı olumlu ivmeyi düşünürsek mısıra kolaya yenik düştüğü 1 aylık sürecin de kaybettirdiklerini göz ardı edemeyiz. Son derece yerinde atılmış bu adım için acaba zamanlama hatası vardı diyebilir miyiz? Bence evet var diyelim. Öncelikle şunu belirteyim ki zaten olması gereken kanun değişiklikleri Kültür Bakanımız Mehmet Ersoy'un da hızlı çabaları ile gayet iyi sonuç verdi. Uzun vadede kazandık kısa vade önemli değil dedik. Peki ya seyirci ne diyor bu duruma. Hemen söyleyeyim... Biraz kırgın biraz kızgın biraz da güvensiz. Belki de bu hengame geçtiğimiz yıl yaz aylarında yaşanıp bitmeli ve sonucun olumsuz etkileri seyirciyi bu sezon hiç etkilememeliydi. Şimdi rekorlara koşan filmleri izliyor olacaktık. Sinema salonu sahiplerinin de dağıtımcıların da yapımcıların da hem cebi hem gönlü dolacaktı. Seyirci de sinemaya doyacaktı. Olmadı, olamadı. Filmler tek tek kendi vizyon tarihlerini ve biraz da sektörü ertelediler. Umarım bu ivme kaybı 2019 Ekim ayı ile birlikte eski halini alır ve salonlar hınca hınç dolar taşar.
YENİLER
BKM, sektörün en sağlam işlerine imza atan yapım şirketi olarak bu boşluğu şimdilerde iyi değerlendirdi ve Murat Boz/ Seda Bakan ikilisi ile bu yaz çektiği filmi hemen vizyona soktu. Bu film için vizyon tarihi kulislerde Mart sonu Nisan başı konuşuluyordu. Boşlukta havayı kokladılar ve sonuç 1 Mart vizyon dediler. "Boşlukta seyirciyi kapar" diyenleri duyar gibiyim. Ama bu öyle kolay olmuyor işte! Bir de madalyonun diğer tarafı var ki; İzleyici artık her şeyin farkında... Şafak Sezer'in de Yalan Dolan filmi izlediğim kadarı ile beklediğimin çok üzerinde bir iş olmuş. Şafak Sezer filmi olmaktan öte iddialı ve aksiyonel... Ayrıca konu da çok zekice işlenmiş umarım vizyonda da hak ettiğini bulur.
​RAP OUT/TRAP İN
Son dönemlerde trend müzik tarzı trap her yerde karşıma çıkıyor. Ben bu tarzı en çok da Gülşen'e yakıştırdım. Daha doğrusu "Bir ihtimal biliyorum" şarkısı ile sevdim desem yeridir. Başarılı ve cesur bir çalışmaydı... Sevdik mi? Hem de çok... Ve aldığım duyumlara göre de birçok pop müzik sanatçısı bu tarzı yeni çalışmalarında daha fazla kullanacak. 2019'da biz artık müzikte de sinemada da içimizde saklı kalmayalım. Açalım ruhumuzu, daha cesur olalım. Çünkü artık dünyada kabul gören gerçek şu ki; hayat cesurlara torpil geçiyor.
​Bİ SES VER TİYATRO!
Reklamsız tanıtımsız yatırımsız ama bir o kadar da gerçek ve kıymetli bir dünya Tiyatro. Fakat ne yazık ki tiyatronun kazanç alanının çok düşük olması sebebi ile iyi tiyatrocular bir bir dizi sektörünün içinde sıkıştılar. Azimle sahneyi alkışı bırakmayanlar var ama onların sayısı da ancak bir elin parmakları kadar. Seyircinin tiyatro kültürü arttıkça ne yazık ki oyunların sayısı düşüyor. Son zamanlarda izlenimim Anadolu bu işe gerçek değerini veriyor. Giden oyunlarda salonlar dolu. Fakat tiyatroyu bekleyen bir sıkıntı var ki işte o da gelir kaynaklarının yetersiz oluşu. Oyunlar ayakta kalabilmek için ticari olmaya başlar ise vay diyorum vay. Yapmayın, yapmayalım. Ama bu darlığa rağmen kişisel olarak var olmaya çalışanları da ayrıca alkışlamak gerekir. Örneğin Bakırköy Belediye tiyatrolarında oyun sergileyen genç bir yetenek Gözde Ayar... Yetenek diyorum. Bunu bir yere not alın. Dizi ve sinemaya da yeşil ışık yakan bu genç kadının ruhu tiyatro ile eş. Ve inanıyorum ki o da her nerede ne yapıyor olursa olsun sıkı sıkı sarıldığı bu aşkı asla bırakmayacak. Tebrikler Gözde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.