Özledikleri hayatı filmde buldular

İzmirli Celalaettin-Nurdan Dinçer çifti, Muğla’nın Köyceğiz ilçesinde, film gibi bir yaşam sürüyor. Çift, Mandıra Filozofu filmini izledikten sonra aldıkları bu kararı hemen hayata geçirdiklerini söyledi

Yaklaşık 5 yıl öncesine kadar İzmir Adnan Menderes Havaalanı'nda çalışan Celalettin Dinçer (52) ve Nurdan Dinçer'in (49) hayatı, Birol Güven'in Milas'ın Çökertme koyunda çektiği, başrolünü Müfit Can Saçıntı'nın oynadığı Mandıra Filozofu filmiyle değişti.
TV VE AKILLI TELEFON YOK
Çift, filmi izledikten hemen sonra, "Özlediğimiz hayat işte bu" diyerek İzmir'deki evini sattı, Köyceğiz'in Kavakarası köyünde satın aldığı arazide yaşamaya başladı. Dinçer, "Bir günde İzmir'deki evimizi sattık, ben 2 yıl erken emekli oldum. Araştırdık, Köyceğiz'de burayı bulduk ve satın aldık, hemen taşındık" dedi. Dinçer, yaklaşık 1 dönümlük arazi içinde tek katlı prefabrik evde yaşadıklarını, sebze ve meyveleri kendilerinin yetiştirdiğini söyledi. Celalettin Dinçer, "Arazimiz çok büyük değil ama, bize yetiyor. Sadece yoğurdu komşularımızdan alıyoruz, çünkü inek yetiştirecek yerimiz yok. Kimyasal gübre kullanmıyoruz, Yerli tohumlardan üretim yapıyoruz. Akıllı telefon kullanmıyoruz, televizyon izlemiyoruz. Günümüz bahçede çalışarak ve yörenin taşlarından sanat eseri ve resim yaparak geçiyor. Geç de olsa bir film sayesinde özlediğimiz hayata kavuştuk" diye konuştu.
KAHVALTI İSTİYORLAR
Dinçer, yol kenarına yazdığı Mandıra Filozofu yazısından dolayı ziyaretçilerinin çok olduğunu ve filmin burada çekildiğini zannettiklerini belirterek şunları söyledi: "Bazen gelenler burada kahvaltı yapmak istiyor. Burasının işletme değil bir ev olduğunu anlatıyoruz. İsteyen bahçeden sebze, kümesten yumurta alıp menemeni kendisi pişirerek kahvaltı yapıp, gidiyor." Köyceğiz'e gelirken komşulukla ilgili hayaller kurduğunu belirten Nurdan Dinçer de, "Her şey güzel ama ilk zamanlar komşuluk ilişkileriyle ilgili hayal kırıklığına uğradım, zaman zaman 'Keşke o filmi izlemeseydik' dedim. Sonra köylülere ve buraya alıştım. Burada çok mutluyuz. Üniversitede okuyan iki çocuğumuz var. Bazen geliyorlar, onlar da seviyor burayı ve bu hayatı" şeklinde konuştu. Öte yandan filmin yapımcısı ve yazarı Birol Güven de, "Filmden etkilenen bir ailenin böyle bir hayatı seçtiğini bilmiyordum, yeni öğrendim. İlk fırsatta ziyaret edeceğim" dedi.

ADEM ÜLKER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.