Dev pazara yol haritası

HAZİNE ve Maliye Bakanlığı 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan finansal teknoloji (FinTech) sektörünü güçlendirmek için strateji belgesi ile bir yol haritasını uygulamaya geçirecek.

Hazine ve Maliye Bakanlığı yaklaşık 10 milyon vatandaşın, 100 binden fazla işletmenin hayatına dokunan, 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan finansal teknoloji (FinTech) sektörünü güçlendirmek için 6 önemli adım atıyor. Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, FinTech Stratejisi belgesi ile bir yol haritası ortaya koyacaklarını belirterek, "Bu alanda Türkiye'nin inanılmaz bir potansiyeli var, genç kesim ilgi gösteriyor, çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor" mesajını verdi. Hazine ve Maliye Bakanlığı, finansal teknoloji alanının geliştirilmesine öncülük edecek yetkili bir yapı kurarak, sektörün gelişimini destekleyecek düzenlemeleri içeren Fin- Tech Strateji Belgesi'ni yılsonuna kadar tamamlayacak.
İŞTE ATILACAK ÖNEMLİ ADIMLAR
BU kapsamda atılacak adımlar şöyle: Bu kuruluşların Merkez Bankası'nca işletilen ödeme sistemlerine ve kamusal nitelikteki veri tabanlarına erişimi sağlanacak. İstanbul Finans Merkezi'nin küresel merkez olmasını güçlendirecek "regülasyon deney alanı" (sandbox) kurulacak. FinTech girişimlerinin desteklenmesi için İstanbul Finans Merkezi'nde Finans ve Teknoloji Üssü faaliyete geçirilecek. Yerli ödeme yöntemi TROY Temmuz'a kadar ayrı bir şirket altında yapılandırılacak. Dijital (şubesiz) bankacılık için hukuki altyapı tamamlanacak.

HAZAL ATEŞ/ ANKARA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.