Banko Medya, sektörde zirveye oynuyor

DOĞAN ÇELİKTEN: 4 yıl gibi bir sürede İzmir'in iki büyük medya planlama ajansından biri olabilmek büyük başarı. Daha da büyüyeceğimize inanıyorum. Ben hiçbir zaman para hırsı olan biri olmadım. Aksine doğru işler yapmak ve başarılı olmak benim en büyük hedefim

ÖZGÜ ERÇETİNGÖZ
İzmir medya planlama camiasının önemli isimlerinden biri olan Doğan Çelikten, yılbaşından bu yana Banko Medya adını verdiği ajansında yeni başarılara imza atıyor. 1994 yılında hiçbir şey bilmeden başladığı bu meslekte, çalışma hırsı ve azmi sayesinde bugünlere kadar gelen Çelikten, bundan sonra da yeni projelerle İzmirli firmaların aranılan ajanslarından biri olmaya devam edecek. "Eğlence sektörü ajansı" olarak bilindiklerini fakat hemen hemen her sektörden yaklaşık 300 firmaya hizmet sunduklarını söyleyen Doğan Çelikten ile başarı hikayesini ve Banko Medya'yı konuştuk.
- Mesleğe nasıl başladınız? Kaç yıl oldu?
1995 yılından bu yana sektörün içerisindeyim. O zamanın en başarılı ajanslarından biri olan Eromedya'da başladı hikayem. Grafiğe merak saldım. Baka baka, sora sora hırslı bir yapıya sahip olmamamın da avantajıyla grafiği öğrendim. İşin medya kısmını ise 1999 yılında Sabah Gazetesi'nde öğrendim. Orası da hayatımın ikinci dönüm noktasıdır. 2001 yılına kadar gece gündüz demeden hafta sonları da çalışarak tek başıma grafik bölümünü idare ettim. Ardından Ticaret Gazetesi'nde grafik bölüm şefliğine yükseldim. Çalışma azmim ve hırsım kısa sürede adımı duyurmamı sağladı.
PİYASAYI ÖĞRENDİM
- Eğlence sektörü ile nasıl tanıştın?

2005 yılında İstanbul'a gitmeyi düşünüyordum. Tam o sırada eğlence sektörünün bir numaralı ajansından çok iyi bir teklif aldım. Bir buçuk sene içerisinde orada da iyi bir ekip oluşturduk. Ben genel korodinatör oldum. Uzun bir süre beraber çalıştık. Bu sırada ben de eğlence sektöründeki çevremi oluşturdum. Piyasayı öğrendim. Sonrasında da eğlence sektörünü yapan firma bırakınca kendi işimi yapmaya karar verdim. 1 Nisan 2009 tarihi itibariyle resmi olarak bu işi yapmaya başladık.
- Uzun bir süre Oyguç Reklam olarak hizmet verdiniz...
Evet. O zamanki ortağım Korhan Oyguç, 2004 yılında Oyguç reklam'ı kurdu. 2009 yılında ortak olduk. Zaten eğlence sektörüne de Oyguç Reklam olarak adım attık. O zaman daha çok tasarım ağırlıklı çalışıyorduk. Tüm gazetelerin eğlence sayfalarının Ege Bölgesi'nde tek yetkili ajansı olduk. Her geçen gün daha da büyüyerek yolumuza devam ettik. Sadece eğlence sektörü değil hemen hemen her sektörden müşteri portföyü oluşturduk. Son iki dönemdir ulusal bir gazetede iki yıl üstüste birinci, Yeni Asır'da ise son dönem ikinci olduk.
300 İŞ ORTAĞI VAR
- Banko Medya ne zaman kuruldu?

Bu yıl başından itibaren ortağımla yollarımızı ayırdık. Ben isim değişikliği yaparak yola Banko Medya ismiyle devam etmeye karar verdim. Ağırlık olarak medya planlama alanında faaliyet gösteriyoruz. Bir de insanlar bizi sadece eğlence sektörü ajansı olarak biliyorlar. Halbuki öyle değil. Bizim hemen hemen her sektörden yaklaşık 300 iş ortağımız var.
- Ekibiniz kaç kişi?
Toplam 8 kişilik bir ekiple çalışıyorum. Grafik bölümü, müşteri temsilcileri, ofis elemanı ve muhasebeden arkadaşlar var. Bir de bünyemize sosyal medya kısmını da ekledik. Oldukça yoğun çalışıyoruz. Müşteri temsilcisi arkadaşlar olmasına rağmen müşterilerimizin çoğu ile benim birebir iletişimim var.
- Müşteri ilişkilerinizde neye dikkat ediyorsunuz?
Ben müşterilerimi tamamen para kazanacağım bir kaynak olarak görmek yerine onlara nasıl daha fazla para kazandırırım mantığı ile bakıyorum. Onlar bana paralarını emanet ediyor. Biz de o parayı kendi paramızı kullanıyormuş gibi doğru yerlerde kullanarak onlara geri dönüş sağlamaya çalışıyoruz. Bu durum bir güven oluşturuyor. Bugüne kadar bu işi iyi götürdüğümüzü düşünüyorum. Çünkü iş ortaklarımız ile çok uzun süredir birlikteyiz. Bizden ayrılıp başka ajansla çalışan neredeyse hiç müşterimiz olmadı.

SOSYAL MEDYA
- Kreatif çalışmalarınız oluyor mu?

Biz kreatif ağırlıklı bir ajans değiliz. Bu konuda Reklamla Reklam Ajansı ile işbirliği yapıyoruz. Bizim asıl işimiz profesyonel olduğumuz medya planlaması yapmak. Herkesin en iyi bildiği işi yapması gerektiğine inanıyorum. Yıllarca reklam sektörünün içerisinde bulunmam, özellikle işin gazete ayağında da olmam bu konuda uzmanlaşmamı sağladı. Şu anda hangi firmanın hangi mecradan en iyi geri dönüşü alabileceğine karar verebiliyorum. Onun için de ünvanımızdan reklamcılığı çıkartıp yerine medya planlamasını koyduk. Biliyor musunuz? Biz kendi ajansımızın kreatif çalışmaları için de Reklamla'dan destek aldık. Çünkü Levent Arkan'ın bu işin en iyisi olduğunu düşünüyorum.
- İlerisi için hayata geçirmeyi planladığın projelerin var mı?
Sosyalmedyaya ağırlık vermek istiyorum. Medya planlama konusunda da pek çok proje var tabi kafamda. Bunları zamanla hayata geçirmeyi hedefliyorum. 4 yıl gibi bir sürede İzmir'in iki büyük medya planlama ajansından biri olabilmek büyük başarı. Daha da büyüyeceğimize inanıyorum. Ben hiçbir zaman para hırsı olan biri olmadım. Aksine doğru işler yapmak ve başarılı olmak benim en büyük hedefim. Burada 8 kişiye iş imkanı sunuyor olmak bana büyük mutluluk sağlıyor. Para hırsı olan biri olsaydım ben burada 3 kişi de çalıştırabilirdim. Hatta yarın öbür gün büyüdükçe bu sayıyı 20'lere 30'lara çıkartmayı hedefliyorum.
"Birlik olmak gerekli"
İzmir Reklam sektöründe hatalı bir işleyiş olduğunu söyleyen Doğan Çelikten şöyle devam etti: "Ben İzmirli değilim ama 1994 yılından beri burada olduğum için artık kendimi İzmirli gibi görüyorum. İzmir için İzmirli firmalar için bir şeyler yapmak istiyorum. Diğer arkadaşlarımın da benim gibi düşünmesi gerektiğine inanıyorum. Fakat bakıyorum da burada doğan firmaların birçoğu hep İstanbul'a yönelmiş. Oradaki ajanslarla çalışıyorlar. Biz inanmıyoruz. Bizim en büyük sorunumuz bu. Bakın ben kurulduğundan beri hiçbir zaman İzmir ile çalışmamış Özdilek AVM'nin İzmir mağazasının medya planlamasını geçtiğimiz yıl aldım. Onlar da bu durumdan çok mutlu oldular çünkü burada işleyiş çok daha hızlı oluyor. Veriler daha hızlı toplanıyor. Daha hızlı iş yürütülüyor. Bir de burada işin en komik tarafı bir ajans iyi bir iş yaptığında taktir edip kendisinin daha iyisini yapmaya çalışması yerine, kötüleyerek aşağı çekmeye çalışıyorlar. Reklamcıların en büyük kaybı da bundan, yani birlik beraberlik olmamasından kaynaklanıyor. Ben çoğu meslektaşımı yaptığı iyi işlerden dolayı tebrik etmiş biriyim. Tebrik ederim ve ondan daha iyisini yapmaya çabalarım. İşte gelişme ancak böyle sağlanır. İşte tüm bu sebeplerden dolayı birlik olmak lazım, destek olmak lazım."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.