Park Bornova Outlet Center

Park Bornova'nın 10 yıldır çizgisini değiştirmeden faaliyetlerini sürdürdüğünü ve outlet ilkelerinden asla taviz vermeyerek yüzlerce markayı hesaplı ve indirimli sunduklarını dile getiren Park Bornova Outlet Center Genel Koordinatörü Aysel Öztezel, "Kurulduğumuz günden bu yana bir çok ilke imza attık. Bu yüzden sadık bir müşteri grubumuz mevcut. Ayrıca müşteri sayımızı her yıl hedeflediğimiz oranın da üstüne çıkarak artırıyoruz. Yeni markalar ve mağazalarımızla bu ilgiyi sıcak tutma konusundaki çabalarımızın da sonuca ulaştığını görmekten mutluyuz" dedi.
* Park Bornova kaç yıldan bu yana hizmet veriyor?
Park Bornova Outlet Center, hem İzmir'in ilk alışveriş merkezi hem de İzmir'e "Outlet Center" konseptini getiren ilk AVM'dir. 2007 yılından bu yana yeni bir yönetimle ziyaretçilerimize hizmet veriyoruz. Burada Türkiye'nin ve dünyanın kaliteli marka ve ürünlerini outlet fiyatlarıyla tüketiciye ulaştırıyoruz. Diğer yandan market, sinema, bowling, go- kart, çocuk oyun merkezi, restoran ve cafe işletmelerimizle de ziyaretçilerimize keyifli zaman geçirme imkanı sunuyoruz. Merkezimiz MAT İnşaat Turizm, Tarım, Gıda ve Hayvancılık şirketi tarafından işletilmektedir.
* Merkezin fiziki özelliklerinden bahseder misiniz?

Yaklaşık 33 bin metrekarelik açık alan üzerinde, 17 bin 742 metrekarelik kapalı yapıda yer alan merkezimizin 13 bin metrekare kiralanabilir alanı bulunuyor. Park Bornova Outlet Center, Aydın otoyolu ve Ankara karayolu üzerinde olmasının yanı sıra, İstanbul karayoluna ve Bornova merkeze çok yakın olması nedeniyle kolay ulaşılabilen, geniş otoparkıyla park sorunu yaşatmayan, tek katlı olması nedeniyle rahat dolaşılabilen, yüksek tavanıyla her zaman ferah bir ortam sağlayan bir alışveriş merkezi. Yaklaşık 60 mağaza ve 300'den fazla markayı bünyemizde barındırıyoruz.
* Mağaza çeşitliliği oluşturulurken nelere dikkat edildi?
Park Bornova Outlet Center, Ege Bölgesi'nin ilk AVM'si ve ilk outlet'i olarak misyonunu her zaman göz önünde bulundurdu. AVM olarak çağın gerektirdiği sosyalleşme alanı olduğumuz için ailelerin birlikte hoşça vakit geçirip en iyi şekilde eğlenirken, aynı zamanda outlet olarak da hesaplı ve keyifli alışverişin ayrıcalıklarını yaşamalarını her şeyin üzerinde tuttuk. Kadın, erkek ve çocuk için tercih edilir markalar ve mutlaka outlet olma özelliği aradık. Biz hiçbir zaman tabela "outleti" olmak istemedik ve aracısız, markaların kendi mağazaları ile hizmeti önemsedik.
* Bölgeye ve bölge halkına sağladığınız avantajlar nelerdir?
Üreticiden tüketiciye aracısız gerçek outlet'i tanıtıp, her bütçeye uygun ve 365 gün hiç bitmeyen indirimli satışlar ve birbirinden cazip kampanyalar sanırım sağladığımız en önemli avantaj. Bunun yanı sıra indirimli satışlarla birlikte promosyonlu kampanyalar ile alışverişler daha da cazip hale geliyor ki bu da büyük bir fırsat. Bir gömlek fiyatına üç gömlek satın alma, outlet fiyatı üzerinden yüzde 40- 60 indirimli takım elbise, bir çanta alana bir bedava gibi kampanyalarımız yıl boyunca hiç bitmiyor. Park Bornova'ya gelen bütün ziyaretçiler kendilerini mutlaka hoş sürprizlerin beklediğini bilirler.
* 2014 yılını nasıl değerlendiriyorsunuz?
2014 sektörel olarak iyi geçmekle birlikte yılın ilk ayında Park Bornova Outlet Center'in bağlı bulunduğu MAT İnşaat'ın Yönetim Kurulu Başkanı değerli aile büyüğümüz Doğan Turhan'ın acı kaybı ile sarsıldık. Yönetim Kurulu üyelerimiz Engin Turhan ve Ersin Turhan ile Genel Koordinatör olarak ben perakende ve nakliye sektörlerinin duayenlerinden değerli işadamı Doğan Turhan'dan devraldığımız bayrağı en yukarılara taşımayı borç biliyoruz. 2014 için merhum Doğan Turhan ile birlikte planladığımız tüm hedefleri onun bize çizdiği yol haritası ile gerçekleştirmenin mutluluk ve onurunu yaşıyoruz. Geride bıraktığımız yıl yapılan en önemli çalışmalardan biri de tek katlı bir AVM olarak fiziki şartlarımızı daha uygun hale getirerek "Engelsiz AVM" bayrağı almamız oldu. Mağaza kapılarından AVM tuvaletlerine kadar her alanda önemli çalışmalar yapılarak engelliler için AVM'miz daha da uygun hale getirildi. 2014 yılında enerji optimizasyonu çalışmalarını başlattık ve 2015 yılında da bu çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
* 2015 yılı sektörel bazda nasıl geçecek? Sizin hedefleriniz nelerdir?
Türkiye, içinde bulunduğu coğrafyada yaşanan olumsuz gelişmeler nedeniyle 2014 yılında makro hedeflerini gerçekleştiremedi. Buna rağmen perakende sektörü 2014'te de lokomotif sektörler olarak Türkiye ekonomisinin kat kat üzerinde bir büyüme gerçekleştirdi. Park Bornova Outlet olarak biz de 2014 yılında ciro ve müşteri sayılarımızdaki artışımızı sektör ortalamasının üzerinde gerçekleştik. 2015 yılında da öncelikli hedefimiz bu ivmeyi sürdürebilmek.
ÖZGÜ ERÇETİNGÖZ
Çocuklar için atölye çalışması
* Yeni yılda sizin müşterilerinize sürprizleriniz olacak mı?

Yeni markalarımız ve farklı eğlence noktaları ile ilgili sürprizlerimiz var. Ziyaretçilerimizin bu sürprizleri de çok seveceklerine inanıyoruz. Park Bornova Outlet Center yönetimi olarak ziyaretçilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak her zaman birincil hedefimiz olmaya devam edecek.
* AVM'de gerçekleştirilen etkinlikler ve kampanyalardan bahseder misiniz?
Her cumartesi- pazar artık gelenekselleşen atölye çalışmaları hem eğlenme hem de el becerilerini geliştirme açısından çocuklarımız için çok yararlı olurken, aileler için de alışveriş için zaman yaratıyor. Ayrıca özel günlerde düzenlediğimiz resim, şiir yarışmaları da yoğun ilgi görüyor. Artık gelenekselleşen otomobil kampanyalarımız ziyaretçilerimizin de vazgeçilmezi haline geldi. Bugüne kadar 12 aileyi otomobil hediye ederek mutlu ettiğimiz için biz de çok mutluyuz. Bu yıl da otomobil kampanyalarımız ile Park Bornova Outlet Center'de alışveriş kazandırmaya devam edecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.