Modanın geçiciliğine sürdürülebilir çözümler

Moda ve sürdürülebilirlik her ne kadar birbirleriyle çelişse de söz konusu insan ve çevre olunca bu iki kavram, sürdürülebilir modayı ortaya çıkarıyor.
Sürdürülebilirlik temelinde, "Mevcut kaynakların gelecek nesiller için de kullanılabilir olabileceği yaşam biçimini sağlama ve kalkınmayı sürdürebilme yeteneğine sahiptir' cümlesi yatıyor.

UCUZ ÜRET ÇABUK SAT

Modada ise geçicilik söz konusu. Hatta tam olarak sözlük anlamıyla geçici olarak yeniliğe, toplumsal beğeniye uyum olan olarak tanımlanır.
Başkaları tarafından beğenilmek, takdir edilme isteği, toplumda sahip olmak istediğimiz roller giyim stilimizi etkiler. Moda hem bireyselliğimizi hem de bir gruba ait olma ihtiyacımızı vurgular. Modayı önemsemeyen kişilerin bile satın alma davranışları toplumun beğenileri yönündedir. Giyinme davranışımız ve moda trendlerinin çok hızlı bir şekilde değişmesi, en yeni ürünleri uygun fiyatla, şık mağazalarda tüketici ile buluşturmaya, neden oldu. Bu durum da hızlı modayı doğurdu. Ucuz üret, çabuk sat. Doğruyu söylemek gerekirse kaç kişi iki kere giyeceği bir bluza çok para vermek ister? Üstelik benzeri ya da aynısı daha ucuza satılırken. Halbuki o bluz için verilmeyen her kuruş, onu üreten işçinin yaşam koşullarından eksiliyor.
Maliyetleri düşürmek adına yapılan her üretim çevreyi kirletiyor, kaynaklarımızı tüketiyor. Bu durumda daha adil ve temiz tüketim yapmayı zorunlu kılarak sürdürülebilir modayı bir çatı altında topluyor. İşin en etkileyici yanı ise H&M, Mango gibi hızlı moda markalarının sürdürebilir modaya öncü olmaları.

AZ ZARAR ÇOK FAYDA

Tasarım, hammadde seçimi, üretim teknikleri, lojistik, pazarlama yani iş döngüsünün tüm adımlarını canlı tutarak sürdürülebilirliği sağlamak mümkün. Organik pamuk, geri dönüşümlü polseyter gibi doğru hammadde seçimi, doğa dostu boyalar, kaliteli işçilik, atıkları minimuma indiren mekanizmalar modanın dünya geleceğine yaptığı yatırımlardır. Önemli olan bir giysinin tasarlanmaya başladığı andan itibaren oluşum sürecinde, gerek üretim tekniklerinde, gerekse tekstil işçilerinin insanca yaşam sürdürmelerini sağlayarak aşırı tüketime dikkat çekip, yavaşlatılmasını sağlamaktır.

100 MİLYON PET ŞİŞEYE EŞDEĞER

Hızlı moda denilince akla gelen markalardan olan H&M yetkilileri, üretimde kullanılan pamuğun yüzde 59'unun sürdürülebilir kaynaklardan geldiğini söylüyor. me. Hedefleri 2020'de sadece bu tür pamuk kullanmak. Bir başka dikkat çekici bilgi ise bu yıl 100 milyon pet şişeye eş değer geri dönüştürülmüş polyster kullanılması. Aynı zamanda giysi toplama kampanyası ile yaklaşık 18.000 ton tekstil ürünü toplandığını belirten firma yetkilileri, üretimde kullanılan elektriğin yüzde 96'sının yenilenebilir kaynaklardan geldiğini de ilave ediyor. Amaç 2040 yılına kadar tüm tedarik zincirinde iklim dostu olmak.

SUYUN BÜYÜSÜ
Mango, 2022 yılında koleksiyonlarının yüzde 50'sinin sürdürülebilir pamuklu olması için çalışıyor. Doğal liflerden üretilen, konforlu ve oldukça kadınsı görünümlü 3. Committed koleksiyonu yaşamın kaynağı olan suyun büyüsü, modaya ilişkin sürdürülebilir eğilimleri ile bir araya gelıyor.
Önceki versiyonlarına nazaran daha bohem bir havaya sahip koleksiyonda, tencel yani geri dönüşümlü polyester ve organik pamuk gibi lifler kullanılarak sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen pamuğun hedeflenen orana ulaşma çabalarına devam ediyor. Bu hedef doğrultusunda amaç, sulama suyunu daha etkin bir şekilde kullanmak, toprağın ve doğal hayatın kalitesine özen gösterilmesini sağlamak, en çok zarar veren kimyasal maddelerin kullanımını azaltmak ve doğru çalışma esaslarını uygulamaya geçirmek.

ITIR GÜL ARAYICI

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.