Fransız lüks markadan İzmirli esnafa dava

Dünyanın en lüks giyim ve aksesuar markalarından Fransız Hermes, İzmir’de ikinci el kitapları satan Hermes Sahaf’ın sahibi Ümit Nar’a ticari isim ihlali iddiasıyla patent davası açtı

Fransız Hermes markası, İzmir'de Sahaf Hermes mağazasının sahibi Ümit Nar'a patent davası açtı. Nar, 15 yıldır bu işin içinde olduğunu ve hiçbir zaman Fransız lüks eşya üreticisiyle karıştırılmadığını söyledi. "Hermes" isminin antik Yunan ticaret tanrısından geldiğini ve herkese ait olduğunu kaydeden 51 yaşındaki Nar, "Hermes, Zeus veya Noel Baba insanlığın kültürel mirasına ait. Toplumsal hafızamıza kazınan bu isimleri hiçbir şirket tekeline almamalı" dedi.

Fransa'nın en lüks markası 'Hermes' Ümit Nar'ın ticari isim ihlali yaptığını öne sürüyor.

BAŞVURUNCA FARK EDİLDİ
Bütün bu sıkıntılar, 2021'de Nar'ın kitabevinin adını ticari marka olarak tescil ettirmek için başvuruda bulunmasıyla başladı. Bu girişim, marka tescilinin durdurulması için dilekçe veren Fransız şirketinin Türkiye'deki ofisi tarafından fark edildi. Davanın ilk duruşması geçen ay yapıldı ve 2. duruşmanın 27 Mart'ta yapılması planlanıyor.

Hermes'in binlerce Euro değerinde lüks çantalar sattığını, kendisinin ise 15 Türk lirası değerinde 2. el kitaplar sattığını hatırlatan Nar, "Kafamızın karışabileceği iddiası saçma. Bu aynı zamanda müşterilerinin zekasına da hakaret" diyerek tepkisini dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.