DAHA BÜYÜK DÜŞÜNELİM

'Pınar'ın sponsorluğunda Avrupa finali oynayan, Türkiye Kupası'ndan sonra Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı kucaklayan Karşıyaka'nın Başantrenörü "İzmir'in basketbol şehri olması gerek. Bunun için destek ve yatırım şart" dedi

1987'deki altın sezonun ardından, çeyrek yüzyılı kupasız kapatan Pınar Karşıyaka'nın son iki sezonda önce Avrupa finali oynaması, ardından Türkiye Kupası, son olarak da Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı müzesine götürmesi Türkiye'nin basketbol gündemine bomba gibi düşerken, takımın başarılı başantrenörü Ufuk Sarıca, Yeni Asır'ı ziyaret etti ve ilginç tespitlerde bulundu. Pınar'ın sponsorluğunda rakiplerinden çok daha düşük bütçelerle yol aldıklarını daha büyük katkılarla daha büyük işler yapılabileceğini belirten Sarıca, "Artık İzmir büyük düşünmeli" dedi.
Pınar Karşıyaka'nın çok doğru bir sistemle yönetildiğini belirten Sarıca, "Anadolu Efes'ten ve Doğuş'tan daha doğru bir sistemimiz var. Hem semt takımı olup hem güçlü bir taraftarımız var, hem de iyi bir sponsorumuz arkamızda. Avrupa'da işler hep böyle yürüyor. İtalya'da takımlar her yıl yeni sponsorlarla güçleniyor. Yatırım yaptıkça başarı da geliyor. Pınar bu konuda bize hep destek oluyor. Ama İzmir'den daha fazla destek almalıyız. Geçen seneyle bu senenin bütçesi aynı değil, ama artış oranı başarıyla ilgili geri dönüşü oldu mu, olmadı. Geçen sezon 3'ken 3.5 olduk. Büyüdü mü, büyüdü ama yeterli mi, değil" dedi.
İzmir'de insanların kendini daha altta gördüğünü savunan Sarıca sözlerini şöyle sürdürdü: "İzmir'de potansiyel var, bunu kullanmak lazım. Anadolu Efes bunu yıllarca yaptı. Banvit de aynı şekilde. Pınar, Banvit'ten küçük mü, asla. Banvit yapıyorsa sende yapabilirsin, yapmalısın. O zaman İstanbul'a kafa tutarız. Yoksa 3 yıl sonra başa döneriz. Lokomotif Pınar Karşıyaka olmalı. Arkas da voleybola ciddi destek verip şampiyonluklar yaşadı. Bakın Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı kazandıktan sonra 3 gün içinde basketbol altyapıda kayıtlar arttı. Bunlar olumlu yansımalar." GÖKHAN ÖZYURTLU
Şampiyonluk pastası kesti
Yeni Asır'ı Pınar KSK Genel Menajeri Selim Çınar ile birlikte ziyaret eden Sarıca, Genel Yayın Yönetmeni Şebnem Bursalı, Yazı İşleri Müdürü Kadir Sıvacı, Spor Müdürü Haluk Güney, Spor Koordinatörü Gürkan Ertaç, Yazarımız Erkin Usman, spor servisinde görevli arkadaşlarımız Gökhan Özyurtlu, Halil Fincan, Ümit Yöney, Ramazan Aker, Caner Kayalı ile birlikte şampiyonluk pastası kesti. Son 2 senede yaşanan başarıların beraberinde özellikle 7-12 yaş grubunu Karşıyaka'ya yakınlaştırdığı belirten Sarıca, "Baba, anne ve arkadaş baskısıyla çocuklar bir yere kadar KSK'yi tutuyor. Ama başarı gelince taratar grubu artıyor. Salonda çocuklar görüyorum ve mutlu oluyorum. Demek ki iyi işler taraftarımızı da hızla artırıyor" dedi.
Altyapı eskisi gibi değil
Ufuk Sarıca, Türk basketbolunda altyapının eskisi gibi işlemediğini ve bir anda oyuncuların yıldızlaşmanı söyledi. Sarıca, "Devir artık değişti. Herkes herkesin içine girmiş durumda. Ben de Efes altyapısından yetişen bir oyuncuyum. Ben de çok istiyorum ama her yıl 2 oyuncu A takıma gelmez, hiçbir yerde gelmiyor. Sistem buna müsade etmiyor. Efes'te de 5-6 oyuncu altyapıdan çıkıp oynamıyor. Artık anne ve babalar işin çok içinde. Eskiden antrenmana göndermezlerdi çocukları okullarını aksatmasınlar diye, şimdi okula göndermiyorlar çocukları. Çocuğunu takıma alınmayan veliler isyan edebiliyor. Sosyalleşme de azaldı. Çocuk antrenmanda sürekli top, çember, takım arkadaşları ve antrenörlerini görüyor. Orada yatıp kalkıyor ve sosyalleşemiyor. Bu faktörler yüzünden basketbolcu olamıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.