Dan Brown, İzmir'i yazacak

Dünyaca ünlü yazar Dan Brown'ı İzmir'e davet edeceklerini söyleyen TÜGİAD Başkanı Musa Turan, "Dan Brown'a İzmir'i ilham kaynağı olarak sunacağız. Yazacağı kitapta İzmir'den bahsetmesiyle müthiş bir tanıtım yaparız" dedi

İzmir'in yılda 1 milyar dolar kazanabileceği inanç turizminin tanıtımı için seferberlik çağrısına, Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Başkanı Musa Turan da katıldı. Turan, temasa geçtikleri ünlü yazar "Dan Brown"dan İzmir'e gelmesini önermek için randevu istediklerini söyledi. Turan, "Dan Brown'a İzmir'i ilham kaynağı olarak sunacağız. Yazacağı kitapta İzmir'den bahsetmesiyle müthiş bir tanıtım yaparız" dedi. Turan, Dan Brown'un "İnferno" kitabında önemli bir bölümün Sultan Ahmet ve Topkapı'da geçtiğini, kitabın piyasaya çıkışıyla Sultan Ahmet, Ayasofya Camisi, Yerebatan Sarayı ve Topkapı Sarayı'na gelen turist sayısında artış yaşandığına dikkat çekti.
Önemli bir fırsat
İzmir'in turizmde yaşadığı kan kaybı üzerine Yeni Asır'ın gündeme getirdiği, inanç turizmiyle kentin 1 milyar dolar kazanması için seferberlik çağrısı sektörde yankı buldu. İzmirli turizmci Dilek Araç'ın tanıtım için senaryosunu yazdığı Efesli Meryem adlı filmde Holywood yıldızı Angelina Jolie'nin oynaması önerisine bir yenisi daha eklendi.
TÜGİAD Ege Şube Başkanı Musa Turan da kentin tanıtımı için ünlü yazar Dan Brown'ın peşine düştü. İnanç turizminin, bir çıkış noktası olabileceğine dikkat çeken Turan, İzmir'in bu açıdan büyük bir zenginliğe sahip olduğunu ve tanıtımı için Dan Brown'ın da önemli bir fırsat olduğunu söyledi.
'Kitabına ilham olabilir'
TUGİAD Ege Şube Başkanı Turan, Dan Brown'a ulaştıklarını ve randevu beklediklerini ifade ederek kendisini İzmir'de davet edeceklerini söyledi. İzmir'de düzenleyecekleri konferansta Prof. Dr. Recep Meriç tarafından kendisine kentin tarihi doğasıyla ilgili bir sunum verileceğini belirten Turan, "Ardından tarihi yerleri gezdirmek istiyoruz. Tüm bunların nedeni ise Brown'a ileride çıkacak olan bir kitabı için ilham kaynağı oluşturabilmek. Yazacağı kitabında İzmir'in tarihi yerlerinin geçmesiyle kentimizin dünya çapında çok iyi bir tanıtımı gerçekleştirmiş oluruz" dedi. Dan Brown'ın "İnferno" kitabında önemli bir bölümün Sultan Ahmet ve Topkapı'da geçtiğine, kitabın piyasaya çıkışıyla Sultan Ahmet, Ayasofya Camisi, Yerebatan Sarayı ve Topkapı Sarayı'na gelen turist sayısında artış yaşandığına dikkat çeken Turan, benzer bir durumun İzmir'de de gerçekleşebileceğini, tanıtımda ünlü kişilerin kullanılmasının avantaj sağlayacağını söyledi.
İzmir'in tanıtımın "kesintiye" uğramadan "sürdürülebilir" olması gerektiğine dikkat çeken İzmir Kültür ve Turizm İl Müdürü Abdülaziz Ediz, "İzmir'de turizmden nemalanan herkesin elini taşın altına koyması gerekiyor" dedi. ŞAFAK İNCE/METİN BURMALI

'Film hazırlıyoruz'

İzmir Kültür ve Turizm İl Müdürü Abdülaziz Ediz, Ege Bölgesi'nin inanç turizmi açısından zenginlikler barındırdığını, İzmir'in 9 bin yıllık tarihiyle 36 uygarlığa ev sahipliği yaptığını söyledi. İnanç turizmiyle ilgili olarak 2013 sonunda bir tanıtım filmine başladıklarını ve tamamlama aşamasına gelindiğini söyleyen Ediz, "Film inanç noktaları ile İzmir'de ayrıcalıklı olan özelliklere yer veriyor. Film bitince tüm fuarlar ile kente gelen yabancı tur operatörlerine gösterilecek" dedi.

"Platform kurulmalı"

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamaları Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, İzmir turizminde acil çözüm bekleyen 7 sorun olduğunu söyledi. Bunlardan ilkinin tanıtım olduğunu diğerlerinin ise ecrimisil, direk uçuş, pahalı su sorunu, müze olmaması, şehrin kötü mimarisi olduğunu söyleyen İşler, "Kentin tanıtımında ise bilgi kirliliği var. İnanç turizmiyle ilgili tanıtımın tek elden yapılması gerekiyor. Bunun için tanıtım ve geliştirme platformu kurulması gerekli" dedi.
"İZTAV'a kaynak ayrılmalı"
İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş İzmir'in tanıtımı için bir kurum aranmasına gerek olmadığını çünkü böyle bir tanıtım vakfının zaten olduğunu belirterek, "İzmir Turizm Tanıtma Vakfı (İZTAV) var. Ancak ne parası var ne de aktif yönetimi var. Oysa Antalya'da ANVAK bütün sektörün içinde olduğu, herkesin sahip çıktığı bir kurum, bütün dünyayı dolaşıyor ve Antalya'yı tanıtıyor. Kurum aramaktansa İZTAV'a kaynak ayrılmasıyla biz de böyle bir tanıtım atağını gerçekleştirebiliriz" dedi.

"Kent organize olmalı"

İzmir'in turizm pastasındaki oranını artırmayı hedeflediklerini söyleyen Vali Mustafa Toprak, bunun için kentin daha "organize" olması genektiğine dikkat çekti. Tarihi yerlerin kültürel miras listesine alma çalışmalarına yeni başlandığını, aslında bunun çok daha önce yapılması gerektiğini söyleyen Toprak, "Bundan sonra turizm payımızı artıcı çalışmalarda bulunmak zorundayız. İzmir Turizmi Geliştirme Plaftformu'nu kurayacağız. İnanç turizmi şüphesiz deniz-kum-güneş turizmine göre daha fazla pay bırakıyor. Bu açıdan tanıtımları organize olarak sürdürmek zorundayız" dedi.
Milyonlarca sattı
1964 doğumlu ABD'li yazarın ilk kitabı Dijital Kale (1996) özellikle elektronik kitap listelerinde dünyada bir numaraya yükseldi. İkinci kitabı Melekler ve Şeytanlar (2000), bir yıl sonra yayınladığı İhanet Noktası ve Kayıp Sembol romanları büyük bir satış grafiği yakaladı. 2003 yılında yayınladığı Da Vinci Şifresi bütün dünyada milyonlarca sattı. Filmi de çevrilen kitap, sadece onun dünyanın bir numarası olmasını sağlamadı, konunun geçtiği yerlere olan ziyaretçi sayısını da artırdı. Bunu göz önüne alan ekonomik kriz içindeki İspanya, Dan Brown'a İnferno (Cehennem), kitabını yazdırdı. Bu kitap da gerek dünyada gerekse Türkiye'de en çok okunanlar listesinden uzun süre inmedi. Kitabın yaklaşık son 150 sayfası İstanbul Sultanahmet semtinde geçiyor ve gerilimin düğümü Ayasofya'da çözülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.