Kadınlar erkeklerden daha başarılı

Uluslararası kamuoyunda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü arifesinde kadınların mevcut durumu ve daha iyi koşullarda nasıl yaşayabileceğine ilişkin tartışmalar sürerken araştırmalar halihazırda kadınların pek çok konuda erkeklerden daha başarılı olduğunu ortaya koydu. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler halinde yapılan, öğrencilerin kazandığı bilgi ve becerileri değerlendiren araştırma projesi "Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'na (PISA) göre, kadınlar eğitim konusunda erkeklerden 10 puan ilerde.
Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 65 ülkeyi kapsayan araştırma, 17 yaşındaki kızların yüzde 55'inin eğitime devam ettiğini, erkeklerde bu oranın yüzde 42'de kaldığını gösterdi. Araştırma ayrıca lisans ve yüksek lisans kaydı yaptıranların yüzde 57'sinin kız öğrenciler olduğunu ortaya koydu. Farkın erkeklerin video oyunlarına ve kızların ise kitap okumaya daha fazla zaman ayırmasından kaynaklandığı belirtildi.
Araştırmaya göre, 2003'te erkek öğrenciler matematik dersinde daha başarılıyken 2012'de Türkiye, Rusya, Finlandiya, Çin ve İsveç'te kızlar arayı kapattı. Türkiye'de 2003'te okula geç kalan kız ve erkek öğrencilerin oranı aynıyken 2012'de de erkeklerin kızlardan daha fazla geciktiği vurgulandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.