Çağrı Zorer

Dans ettirirken düşündürtmek

Rock müzik için Seattle ne ise, sanırım DJ'ler için de New York o anlamı taşıyor. Bugüne kadar müzik dünyasına birçok başarılı müzisyeni kazandıran rüyalar şehrinin 2014 yılında dans etmeyi sevenlere armağanı The Chainsmokers olmuştu.
Selfie akımının tüm dünyayı salladığı dönem #Selfie parçalarıyla ortalığı kasıp kavuran Amerikalı DJ'ler Andrew Taggart ve Alex Pall ikilisi, namıdiğer The Chainsmokers, merakla beklenen yeni albümleri 'Sick Boy'u 2018'in son günlerinde yayınladı.
SOSYAL MESAJ
6 yıl önce girdikleri müzik piyasasındaki konumlarını onlarca tekli ve EP ile sağlamlaştıran ikili, ikinci stüdyo albümleri ile 2018'in politik duruşuna da kayıtsız kalmamış. İlk albümdeki pop, indie ve hip hop etkileşimlerinin devam ettiği yeni albüm, enerjiyi yüksek tutarken sosyal mesaj kaygısı taşıdığını da gösteriyor. Tıpkı çıkış yaptıkları #Selfie'de olduğu gibi eleştirel sözlerini esirgemeyen Andrew Taggart, o dönem selfie çılgınlığını dans ettirerek eleştirmişti.
Albüme ismini veren 'Sick Boy' bu bağlamda en dikkat çeken parça oluyor.
Hollywood'taki taciz skandalından fikir özgürlüğüne, günlük sıkıntılardan şöhretin ünlüler üzerindeki baskısına kadar birçok konuya değinen parça, özgün melodisiyle de bugüne kadar çıkan tüm The Chainsmokers parçalarından kendini ayırıyor.
Albümün giriş parçası 'This Feeling' sözleri ve Kelsea Ballerini düeti sayesinde sempati toplasa da sıradanlaşan ritmi ve birçok akraba şarkıdan tanıdık gelen trafiğiyle kısa sürede ilgi çekici olmaktan çıkıyor.
Winona Oak düetiyle karşımıza çıkan 'Hope'ta da aynı eleştirileri sıralamak mümkün.
10 parçadan oluşan 'Sick Boy' grubun önceki işlerine nazaran kolaya kaçtıkları bir albüm havası veriyor. Sözlerinde çok kez mental sorunlardan bahseden ikilinin belki de New York'a dönüp eski günleri hatırlaması gerekiyordur.
RAMMSTEİN GERİ DÖNÜYOR
Alman metal grubu Rammstein 10 yıllık aranın ardından çıkaracağı yeni albümün ilkbaharda raflardaki yerini alacağını duyurdu. Henüz albüm adını netleştiremeyen grup üyeleri, yeni bir dönemi başlatacaklarının da sinyallerini veriyor.
Grubun gitaristi Richard Z. Kruspe'un röportajından anlıyoruz ki, Nisan ayında çıkacakları turneyle birlikte albümün de dinleyicilerine kavuşacağı görülüyor.
Albüm tanıtımının ardından 5 video klibin de bizleri beklediğini müjdeleyen başarılı gitarist, mix aşamasında Muse ve birçok ünlü müzisyenle çalıştıklarını söylüyor.
Dünyaca ünlü prodüktör Rich Costey ile çalışabilmek için Los Angeles'e gittiklerini belirten Kruspe, yeni dönemle birlikte sahne tarzlarının da değişeceğini açıkladı. Görünen o ki, Rammstein, 10 yıllık hasreti yenilenmiş haliyle unutturacak.
PLAK SEKTÖRÜ KÜÇÜLÜYOR
Her yeni yılda olduğu gibi araştırma şirketleri mercek tuttukları sektörle ilgili hazırladıkları raporları sunmaya devam ediyorlar. Plak satışlarının günümüz dijital dünyasında hala iyi satışlar yapabildiği Birleşik Krallık'la ilgili BPI'ın yayınladığı 2018 raporu, fiziksel albümler açısından pek iç açıcı gözükmüyor.
Geçtiğimiz yıl adada 4,2 milyon yeni plağın satıldığını söyleyen BPI, 2017'ye göre %1,6'lık büyümenin yaşandığını ve fiziki albümler için yolun sonuna yaklaştığımızı hatırlatıyor.
Uzun yıllardır fiziki albümlerde katlanarak artan büyüme ilk kez bu yıl düşük yüzdelerde kaldı.
Karlılık açısından önceki yıllara göre iyimser bir tablo ortaya çıksa da, büyümenin düşüşe geçmesi, sektörün yavaş yavaş sona yaklaştığını gösteriyor. En çok satış yapan plakları da listeleyen BPI, Arctic Monkeys'in Tranquility Base Hotel & Casino'sunun 38 bin adet satarak 2018'i lider kapattığını açıkladı. The Greatest Showman'in soundtrack albümü 32.300 adet ile ikinci olurken, Fleetwood Mac'in Rumours'u 32.000 adetle üçüncülükte kaldı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.