Seda Kaya Güler

Kadınların önündeki engeller

Kadınların iş yaşamına katılamaması ya da yöneticilik pozisyonlarına yükselememesinin önünde hala birçok engeller var. Bu etkenlerin başında kadına atfedilen çocuk bakımı, evin düzeni gibi kültürel kodlanmalar geliyor. Çalışan ya da çalışmak isteyen kadından, iş-yaşam dengesini kurmada erkeğin aksine birden çok rolü üstlenmesi ve her birini de başarıyla yerine getirmesinin bekleniyor.
Bu konular Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER), Turkish Women's International Network (TurkishWIN) ve UPS'in işbirliğinde hayata geçirilen ve Yönetim Kurulu'nda Kadın Derneği'nin desteği ile İstanbul'da düzenlenen Kadın Liderlik Platformu Zirvesi'nde dile getirildi.
Özel sektörde kadın istihdamını ve liderliğini arttırmak üzere çalışan tüm kurumsal liderlerin, kendi aralarında fikir ve deneyim paylaşımında bulunmalarını sağlayarak bu konuda farkındalık yaratmayı hedefleyen KLP Zirvesi'nde "Fırsat Eşitliği, İyi Örnekler ve Zorluklar", "Kurumların Dönüştürücü Gücünün Harekete Geçirilmesi" ve "Liderlikte Kadın İçin Yol Haritası" başlıkları masaya yatırıldı.

KÜLTÜREL KODLANMA

Mesela zirvenin açılış konuşmasını yapan KAGİDER Yönetim Kurulu Üyesi Bahar Kayserilioğlu, "CEO düzeyinde olan kadınlara, h'iş ve yaşam dengesini' nasıl kurduklarına dair sorular gelmeye devam ederken, erkek CEO'lara bu soruların hiç sorulmadığını" dile getirdi. "Kültürel kodlanma bir yana, kadınların iş yaşamında yükselmesinde bir diğer engel ise yerleşik toplumsal algı" dedi.
2016 Dünya Ekonomik Forumu Küresel Uçurum Raporu'na göre erkeklerin yüzde 72'lik bir kesiminin meslektaşları ile çalışmaktan, erkek erkeğe bağ kurmaktan daha çok keyif aldığını kabul ettiğini hatırlattı. "Bu da maalesef kadınların çoğunun C seviyesi yöneticiliğin altında temsil edilmesine neden oluyor" dedi.
Zirvede, McKinsey'in Türkiye'deki önde gelen 102 uluslararası ve yerli büyük şirket içinde giriş seviyesinden genel müdür seviyesine kadar 240 bin beyaz yaka çalışanı kapsayan 'Women Matter' raporu da değerlendirildi.

BEDEL ÖDEMEK

Rapora göre, ülke genelinde kadınların işgücüne katılımı düşük olmasına rağmen Türkiye'deki lider şirketlerde kadın temsil oranı yüzde 41 civarında.
Üst düzey yöneticilerde bu oran yüzde 25.
Tabii bu verilerin sadece metropollerdeki kadının temsil oranını yansıttığını, Anadolu şehirlerindeki kadının temsil oranına dair elimizde somut bir veri olmadığını da belirtelim.

SUSUYORLAR

Ama hangi pozisyonda olursa olsun sorunlar var. Tepedeki kadın da toplumsal algılarla baş etmeye çalışıyor, işe yeni başlayan da.
Borusan Holding Kurumsal İletişim Başkanı Şule Yücebıyık, kalite kontrol müdürü ile yönetim kurulu üyesi olan iki kadın çalışanın yaşadıklarının benzerliğine dikkat çekerek ikisinin bedel ödemek zorunda kaldığını anlattı.
İlki servis beklerken sürekli polisin kimlik sormasına maruz kalıyor.
Buna rağmen ne ailesine, ne de iş yerindekilere bu durumdan bahsediyor.
Zira iki tarafın da durumu düzeltmek yerine çalışmamasını isteyeceklerini düşünüyor.
Yönetim Kurulu Başkanı da her toplantıda erkek muhabbetlerine maruz kalıyor ve tek başına olduğu için sessiz kalmayı tercih ediyor.
Çözüm bu konuları mümkün olduğunca dile getirmek, farkındalık yaratmak, deneyimleri paylaşmaktan geçiyor.
Her deneyim ve her paylaşım, kadınların sorunlarla baş etmesini sağlıyor ve gelecek adına umut veriyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.