• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
Tecrübesi dededen lezzeti de Ege’den SEZER ALTAN Tecrübesi dededen lezzeti de Ege’den Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 13.03.2019, 00:00

Bugün köşemde kutsal kitapların meyvesi zeytin ve onun mucizevi sıvısı zeytinyağımızın markalaşmasına ve uluslararası ekonomik bir değere dönüşmesine önemli katkılar sunan Olivtech Fuarı'nı ve bölgemizin önemli markası Goldenia 008'i yazdım.

İzmir'de düzenlenen 9. Olivtech Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri, Şarap ve Teknolojileri Fuarı, bu yıl Türkiye'den ve dünyanın çeşitli ülkelerinden çok sayıda üretici, ithalatçı ve gıda sektörü profesyonelini Fuar İzmir'de ağırladı. Türkiye'den 112, İtalya ve Almanya'dan da birer katılımcının olduğu fuarda 114 firma yer aldı. Zeytin ile zeytinyağı tadımlarının yanında sektör profesyonelleri, fermente ürünler hakkında bilgi edinme fırsatı yakalandı.

Fuarda ayrıca Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi'nin Kalite Kontrol Programı Sertifika Töreni ve Uluslararası Zeytin Konseyi - Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi Türkiye Naturel Sızma Zeytinyağı Kalite Ödül Töreni de gerçekleştirildi. Fuar içinde oluşturulan HostedBuyer (Alım Heyeti Programı) alanında dünyanın çeşitli noktalarından satın almacılar, katılımcı firmalarla görüşmeler gerçekleştirdi.

İZMİR'de düzenlenen 9. Olivtech Fuarı, zeytine ömrünü adamış emekçi kadınları da 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde bir araya getirdi.
Zeytin ve kadını bir araya getiren sembolik törende, sektör için yılmadan çalışan kadınlar saygı ile anıldı.

TULUMLARINI GİYDİ
Dededen kalan topraklarda üniformasını çıkarıp tulumlarını giyerek zeytinyağında marka yaratan Erdal Yaşar da dünyaya Türk zeytinyağını tanıtmayı amaçlayan emekçi bir isim... Yaşar yeni markası Goldenia 008 zeytin ve zeytinyağı ürünlerini Sorella Events organizasyonuyla İzmir Hilton'da yapılan özel bir tadım organizasyonuyla tanıttı.

Goldenia 008 markasının gücünü dünya ikincisi Kaz Dağları oksijeni ve poyraz rüzgarıyla Gömeç toprağının dokusuyla Ege Denizi tuzundan aldığını ifade eden Yaşar, "Üretmek ve yaşatmak, yönetmek ve yaşamaktan daha değerlidir" mottosu ile zeytinyağı sektörüne adım attığını söyledi.

HEDEF DÜNYA MARKASI
2017 yılında, yarbay rütbesinde askerliği bırakarak dede topraklarına geldiğini ifade eden Yaşar, 'Benim için zor bir karardı çünkü deniz subayı olarak 19 yıl yaşamımı biçimlendirdim. Birden toprağa döndüğümde kafamda tek bir düşünce vardı; "Üretmek ve yaşatmak, yönetmek ve yaşamaktan daha değerlidir' mottosu. Asıl önemli olan üretmek, dedelerimizden miras kalan toprağımıza ve ağacımıza sahip çıkarak geleceğimize sahip çıkmak.
Bu düşünceyle üniformamı çıkartıp tulumumu giydim ve üretim sürecinin en başına, zeytinliğe döndüm. Dedemden miras kalan 250 civarında zeytin ağacının sayısı şu anda 15000'e ulaştı. Bu süreçte ailem çok çalışıp çabaladı. Babam sayesinde körfezin en sağlıklı ve bakımlı ağaçlarına sahibiz.
Yaşı 100'ü geçen pek çok ağacımızdan yüzyıllar önce hasat yapan insanların aldıkları tatları, aromayı ve lezzeti; budama yöntemiyle gençleştirerek ve bir nesil daha yaşama şansı yaratarak üretim yapıyoruz. Asırlık ağaçlarımızın zeytinlerinden elde ettiğimiz zeytinyağlarımızı ve zeytinlerimizi Goldenia 008 ile sizlere ve torunlarınıza ulaştıracağız. Amacımız Goldenia'yı dünya markası yapmak" dedi.

Son söz; Bu toprakların çocuğu olarak bölgemizin en kaliteli zeytinyağlarının markalaşarak uluslararası bir değer kazanmasını önemsiyorum. Bu konuda ciddi profesyonel çalışmalara destek olmaya çalışıyorum. Artık uluslararası markalarımızla dünya pazarlarında yer almalıyız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
BİZE ULAŞIN