• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
Senfoni orkestrasına benzer SEZER ALTAN

Senfoni orkestrasına benzer

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 29.05.2019, 00:00

Algı Yönetimi şirketlerin bir ürün ve hizmeti satarken, siyasi partilerin kitleleri etkilemek ve sivil toplum kuruluşlarının kendi düşünce ve amaçlarını oluştururken bilmesi gereken en önemli unsurdur. Ülkemizde seçim süreçlerinin yaşandığı bu günlerde Algı Yönetimini doğru yapanlar kazanacaktır. Bazı şirketler de "benim ürünüm hizmetim çok güzel ama millet anlamadı" diye dert yanıyor.
O şirket millete vatandaşa söyleneceğine iletişimini ve Algı Yönetimini doğru yapsa sorun kalmayacaktır.
Günümüzde sadece özel işletmeler değil, hükümetler ve kamu kuruluşları, hatta sivil toplum kuruluşları da 'mesajın kaynağı' olarak karşımıza çıkmakta ve 'kitleleriyle' stratejik iletişime dayalı bir diyalog kurma çabası içine girmektedirler. Söz konusu kitleler 'paydaş' ve 'hedef kitle' gibi kavramlarla ifade edilmektedir.
İletişimi yönetmek demek "Algıyı Yönetmek" demektir. Algılar gerçektir, çünkü insanlar onlara inanırlar. Ne yaptığınız değil, nasıl algılandığınız önemlidir. Bu bakımdan diğer kurumsal süreçlere ayırdığınız insan, zaman finans kaynakları gibi bu alana da kaynak ayırmak zorundasınız.

SENFONİ ORKESTRASINA BENZER

İtibar konusu kişi ve kurumlar için en önemli bir değer. İtibarın yitirilmesi durumunda, sahip olduğumuz para, mal ve mülkler iskambil kâğıdından kuleler gibi dağılıp, çöküveriyorlar. Yitirilen itibarın yeniden kazanılması ise uzun ve çok zorlu bir süreç gerektiriyor.
Her kurum ya da markası öne çıkan kurum, bir senfoni orkestrasına benzer. "Kurumsal İtibar Yönetimi" de o orkestradaki tüm çalgıların, aynı bestenin notalarını, belirlenen ahenk içinde çıkarmasının sağlanmasıdır.
Eğer orkestralar nasıl ki bunu başaramaz ve gürültü kirliliğine neden olursa, kurumlar da bunu başaramazsa iletişim kirliliği ile karşı karşıya kalır.
"Kurumsal İtibar Yönetimi", simetrik ve asimetrik çift yönlü iletişim olarak ele alınmalıdır. İşin iki boyutu vardır. Birincisi çevremizde toplumda, toplumun genelinde ve iş dünyasında nasıl algılanmakta olduğumuz.
Kişi ve kurumumuzun adı geçtiğinde yapılan yorumlar, değerlendirmeler bizim gerçeklerimizle ne kadar örtüşüyor?
Ne kadar doğru tanınıyoruz? Bizim gerçeklerimiz onlara nasıl yansımış?
İkinci unsur ise şu sorularda açığa çıkmaktadır. Biz nasıl hangi özelliklerle tanınmak istiyoruz? Bu özelliklerimizin arkası dolu mu? Yoksa sadece bunlar niyet mi?
Kurumsal itibarın yönetilmesi, işte bu iki başlığın altında yürütülecek faaliyetlerin sosyal ortaklara duyurulması temeline dayanan bir yönetim disiplinidir.

SİSTEMLİ ÇALIŞMA GEREKTİRİYOR

Çağımızda hızla gelişen bilişim teknolojisi sayesinde İtibarın önemi konusu vazgeçilmezdir. Çünkü genel olarak itibar için dürüst ve güvenilir olup, işimizi doğru yapmanın yeterli olacağına, böylece onun kendiliğinden var olup, gelişeceğine inanılıyor.
Aslında, itibarın iletişimle ilgili bir konu olup yönetilmesi gereken bir şey olduğunu herkes yeni yeni öğreniyor. Kurumsal itibar kazanmak, itibarı sürdürmek ve korumak sistemli çalışmaları gerekli kılmaktadır.
İtibar birkaç çalışma ile kısa sürede kazanılabilecek bir değer değildir. Güçlü bir itibara sahip olmak isteyen kurumların öncelikle bu gerçeği göz önünde bulundurması gerekmektedir. İtibar tüm kurumu ilgilendiren bir konu olduğu için, kurumlar öncelikle tüm bölümlerini ve tüm çalışanlarını itibar sorumlusu haline getirmeli ve itibar sürecinde taşıdıkları önemi onlara aktarabilmelidir.
Nitekim itibar, kurumun ve çalışanlarının attığı her adımın ve söylediği her sözün bir sonucudur. Bu aslında insana yatırım yapmanın ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Çünkü itibarı kazandıran da, kaybettiren de sonuçta insanlar...
Son söz; İtibarınızı yönetmekten daha önemli bir işiniz var mı?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA