İngilizce'nin tahtı sallanıyor

İş hayatında değişen dengeler, İngilizce'nin kolay öğrenilmesi ve yabancı dil olarak görülmemesi; dil öğrenmek isteyenleri yeni tercihlere yöneltiyor. Yabancı dil seçimlerinde artık Rusça, İtalyanca, İspanyolca ve Yunanca devri başladı

NİL GÖRKEM GÜN
Dünya eskisi kadar küçük değil... İletişim imkanları arttıkça, koşullar da değişiyor. İletişim teknolojilerinin her geçen gün gelişmesi de cabası tabii...
Hızlı ilerleme karşısında herkes bir şeyler yapmaya, en azından bu hıza ayak uydurmaya çabalıyor.
Elbette böyle bir ortamda dil bilmek çok daha önemli hale geliyor. Günümüzde, artık hiçbir önemli firma, bünyesinde dil bilmeyen eleman çalıştırmıyor. En az bir dil bilmek şart kısacası.
Geleceğini planlayan, kariyer basamaklarını başarılı bir şekilde çıkmak isteyenler için de, yabancı dil eğitimi en önemli etken.
Belki küçük yaşlarda yabancı dil eğitiminin önemini bu kadar iyi kavrayamadık. Gereksiz görüp önemsemeden geçiştirdik. Ama iş hayatına atılınca insan anlıyor ki, yabancı dil gerçekten önemli...
Artı bir değer ya da avantaj...
Belki aradığınız bir bilgi yabancı kaynaklı; belki başka bir ülkeden gelen kişilerle iletişim kurmanız gerekli...
İşte bu noktada öğrendiğiniz yabancı dil sizin yardımınıza koşacaktır.
Bilmediğinizde ise güveniniz kaybolurken, lise yıllarındaki savurgan davranışlarınıza, 'ah' çekmeniz kaçınılmaz.

ÖNE ÇIKANLAR

Bir ülkede verilen dil eğitimi hangi seviyede olursa olsun; dili geliştirebilmek için, mümkün olduğunca bol pratik yapmak gerekiyor. Özellikle anadili, öğrenilen dil olan bir yabancı ile konuşarak pekiştirmek önem kazanıyor.
Ortak dil dedik ya; evet, dünyada ortak yabancı dil olarak İngilizce tercih ediliyor.
Dünya İngilizce konuşuyor...
Bu bir gerçek. Ama, gerek iş dünyasındaki dengelerin değişmesi, gerekse İngilizce'nin genel geçerli bir dil olması nedeniyle artık yabancı dil eğitiminde tercihler de değişip çoğalıyor. Günümüzde İspanyolca, Rusça, İtalyanca ve Yunanca, İngilizce'nin tahtını sarsıyor.
Peki, bunun nedenleri ne?
Konunun uzmanlarına sorduk ve aydınlatıcı bilgiler aldık...
'Herkesin bildiği dil yabancı dil değildir'
Uzman Öğretim Görevlisi Müge Ataman, İngilizce'nin artık 'öğrenilmesi zorunlu bir yabancı dil' konumunda olduğunu, ülkemizde ve dünyanın pek çok yerinde ikinci bir yabancı dili öğrenme talebi ile yoğun olarak karşılaşıldığını belirtiyor
Müge Ataman yabancı dil eğitimi konusunda şu bilgileri aktardı:
"İnsanların 'konuşa, konuşa' anlaştıkları görüşünden hareketle bir dili kullanmanın öncelikli hedefinin karşımızdaki kişilerle dolaysız iletişim kurmak olduğunu söylemek sanırım çok yanlış olmayacaktır.
Her toplumun içinde bulunduğu coğrafya, ortaya koyduğu kültür ve yaşam biçimi kendi ana dilinin temelini oluşturduğu gibi, ana dil de o toplumun her türlü somut ve soyut (kavramsal) özelliğini ortaya koyar. Örneğin Türk Dili dünya dilleri arasında, atlar ve binicilik konusunda dünyanın en zengin kelime haznesine sahip dilidir.
Bunun nedeni şüphesiz yüzyıllar boyunca yaşamını göçer bir toplum olarak sürdürmüş olan Türk toplumunun günlük yaşamının vazgeçilmez unsuru olan atları, kullandığı dilin de en önemli öğesi haline getirmesidir. Dünyadaki diğer diller de yine aynı şekilde doğdukları kültürün en temel unsurlarını kendi dillerine yansıtmışlardır.
Özetle, toplumun en temel kültür unsurları kendisine ait dilde ifadesini bulur.
PATLAMA
Ancak günümüz dünyasının dinamikleri ve hızı artık salt ana dil kullanımını yetersiz kılmış, bunun üzerine toplumlar diğer kültürlere ait dilleri de öğrenmek ve o toplumların kültürlerini de tanımak ihtiyacını hissetmişlerdir.
Yabancı dil öğretim programları 19 yy itibari ile eğitim kurumlarının müfredatlarına yoğun olarak girmiştir. Şüphesiz bu durumun en temel sebebi insanların daha dolaysız bir biçimde iletişim kurma yolu ve etkileşimlerini artırma ihtiyacıdır.
Osmanlı İmparatorluğu'nun Fransa'ya tanıdığı ayrıcalıklar sonucunda ülkemizde 19. yy sonlarından 20. yy ortalarında kadar Fransızca en ciddi talebi gören yabancı dil olma özelliğini gösterirken, değişen ekonomik koşullar ve dünya dinamikleri 20. yüzyılın ikinci yarısı itibari ile İngilizce öğrenmeye yönelik talepte büyük bir patlama yaratmıştır.
Bugün İngilizce dünya toplumları tarafından en çok konuşulan yabancı dildir. İngilizce'yi Güney Amerika'da da konuşulan İspanyolca izlemektedir. Ancak bu dil ağırlıklı olarak İspanyol kökenli toplumlar tarafından kullanılmaktadır.
Bugün gelinen noktada İngilizce artık 'öğrenilmesi zorunlu bir yabancı dil' konumunda olmakla birlikte, sadece Türkiye'de değil; dünyanın pek çok yerinde ikinci bir yabancı dili öğrenme talebi ile yoğun olarak karşılaşılmaktadır.
Çünkü 'Herkesin bildiği dil yabancı dil değildir' görüşü hemen her toplumda ve kültürde ifadesini bulan bir anlayış haline gelmiş ve İngilizce bilgisi artık özel bir nitelik veya kişisel donanım olmaktan çıkmış; olağan bir durum haline gelmiştir.
Diğer yandan bilişim çağı insanları birbirlerine daha da yakınlaştırırken ekonomik hareket dünya geneline yayılmış, bu durumda da insanlar daha rahat ve daha doğru iletişim kurmak; karşı tarafın kültürünü ve toplumsal yapısını daha doğru tanımak adına kendilerine yabancı bir dili (İngilizce) iletişim aracı olarak kullanmaktansa, karşılıklı taraflardan birisinin dilinde iletişim kurmayı tercih etmeye başlamışlardır.
İKİNCİ DİLLER
Bu yeni durum da şüphesiz İngilizce dışında farklı yabancı dillere yönelik talebi artırmıştır. Örneğin gerek ülkemizde gerekse bölgemizde İtalyanca'ya yoğun bir talep vardır. İzmir'in İtalya ile olan özel tarihsel yakınlığı, iki ülke arasındaki siyasal, ekonomik, kültürel işbirliğinin artması ve genel anlamda iyi ilişkiler bu talebin temel zeminini oluşturmaktadır.
Diğer yandan Latin Amerika'nın renkli kültürü ülkemizde İspanyolca öğrenmeyi özendiren bir unsurdur.
Rusça, gerek coğrafi ve sosyal yakınlığımız gerekse her geçen gün hızla artan ekonomik işbirliğimiz sebebi ile ciddi talep gören yabancı dillerden biridir.
Yine aynı gerekçelerle Arapça ve Almanca da Türk toplumu tarafından tercih edilen yabancı diller arasındadır.
Çince için olan abartılı beklentiler ise karşılıksız kalmıştır. Çin toplumunun kapalı yapısı sebebi ile artan ticari iş hacmi aynı oranda sosyal ve kültürel yakınlaşmayı beraberinde getirmemiştir ve kanımca yakın bir gelecekte de böyle bir durum söz konusu olmayacaktır.
Yakın gelecekte ülkemizde ve bölgemizde en ciddi talebi görecek ikinci yabancı diller İtalyanca, İspanyolca ve Rusça olacaktır."

Yunanca tercih ediliyor
Yunan Dili Eğitim Uzmanı
Songül DURAN

Konak Belediyesi'nin düzenlediği halk eğitim kursları kapsamında Yunan dili eğitimi veren Songül Duran artık İngilizce'nin yabancı dil olarak gözükmediğini belirtti ve şu bilgileri aktardı:
"Günümüzde İngilizce yabancı dil olarak gözükmüyor. Bunun birçok nedeni var. Ama başlıca nedenlerinden biri İngilizce'yi artık istediğimiz an öğrenme kolaylığına sahibiz.
Özellikle okullarda İngilizce çok küçük yaşlardan itibaren öğretilmeye başlanıyor. İngilizce ile ilgili kaynak da çok. Bu yüzden İngilizce'yi öğrenmek kolaylaştı.
Bir diğer etmen ise, iş hayatında da işverenlerin İngilizce dışında alternatif arayışı. Bu nedenle bireyler başka dillere yöneliyor. Günümüzde en çok tercih edilen diller arasında; Rusça, İspanyolca ve Yunanca yer alıyor. Yunanca'yı öğrenmek İngilizce'ye göre çok daha zor. Avrupa'da, Çince, Rusça ve Yunanca en zor diller olarak bilinir. Bunları tam olarak öğrenmek için de en az 2 sene eğitim almak şarttır.
Özellikle İzmir'de son dönemde Yunanca'ya büyük bir rağbet var. Bunun nedenleri arasında Yunanistan'da yaşanan kriz ve İzmir ile yakınlığı sonucu karşılıklı alışverişin artması.
Yunanlılar, İzmir'e alışverişe geliyor ve esnaf da Yunanca'yı öğrenmek istiyor. İzmir'de dış ticarette de Yunanca en çok tercih edilen diller arasında.
İzmir'deki yabancı dil kursları
* GOETHE INSTITUT: Almanca. Tel: 489 56 87
* DEREN KORAY EĞİTİM KURUMLARI: Kurum, yurtdışında dil okulları arasından istediğiniz yabancı dili ülkesinde öğretiyor. Yurtdışı okul programında: İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya, İrlanda, İsviçre, İtalya, Rusya, Ukrayna, Polonya, Çin, Japonya, vs... yer alıyor. Tel: 441 11 11
* TÖMER: İngilizce, Almanca, Fransızca, Rusça ve İspanyolca. Tel: 464 05 44
* BRITISH CULTURE: İngilizce, Rusça ve İtalyanca. Tel: 422 55 70
* DEDAM (Dokuz Eylül Üniversitesi Dil Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi): İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, Yunanca, Osmanlıca, Rusça, İspanyolca ve Japonca. Tel: 463 02 67
* OYDEM: İspanyolca, Rusça, İngilizce, Almanca, Çince ve Yunanca. Tel: 463 43 51
* UCLA ACADEMY: İngilizce ve Almanca. Tel: 425 33 03
* AKALIN YABANCI DİL KURSU: İngilizce ve Almanca. Tel: 3881868
* JUST ENGLISH: İngilizce, İspanyolca, Rusça ve Almanca. Tel: 364 44 45 - 442 04 15
* LATİN KÜLTÜR SANAT VE DİL EĞİTİM KURSU: İtalyanca, İspanyolca, İngilizce, Çince, Fransızca ve Rusça... Ayrıca kurum, 4-5 kişilik grup oluştuğu zaman istenilen dilde eğitim veriyor. Tel: 483 11 28
* BORNOVA BELEDİYESİ HALK EĞİTİM MERKEZİ: İngilizce, Almanca, Osmanlıca, Bulgarca. Tel: 342 87 52
* ÖZEL DORUK EĞİTİM KURUMLARI: Çince, Fransızca, Almanca, İspanyolca, İtalyanca, Rusça, Arapça. Tel: 482 10 53
* KONAK BELEDİYESİ HALK EĞİTİM MERKEZİ: İngilizce, Almanca, Rusça, Yunanca, Fransızca, Arapça. Tel: 262 22 06
* KARŞIYAKA HALK EĞİTİM MERKEZİ: İngilizce, Rusça, Almanca. Tel: 368 45 85
* BUCA HALK EĞİTİM MERKEZİ: Fransızca, İngilizce. Tel: 4879368
* PRONTOITALIA: İspanyolca, İtalyanca, İngilizce. Tel: 483 11 28
* ÇAĞIM DİL KURSLARI: İngilizce, İspanyolca, Rusça, Çince, Almanca, Arapça, İtalyanca, Fransızca, Flemenkçe, Osmanlıca ve Malayca. Ayrıca istenebilecek diğer dillerde de ders veriliyor. Tel: 489 66 66

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.