Geçmişten alınan ilhamla hep geleceğe

ITIR GÜL ARAYICI

Modanın kutsal ayının durağı Milano'ydu geçen hafta. Siz bu satırları okuduğunuz sıralarda Paris'te 2018 Sonbahar Kış koleksiyonları sunuluyor olacak. Şimdi Milano'nun en dikkat çekici defilelerden bahsedelim.
"ASLA GERİYE BAKMA!"
Drone ile çanta sunumları, tiyatral ve sanatsal gösterimler, futuristik şovları Massimo Giorgetti'nin Instagram'da paylaştığı şu sözü doğruluyor adeta;
'Asla geriye bakma, tam yol ileri'.
Ama ne kadar geleceğe doğru gitsek geçmişten kopmak mümkün değil. Özellikle modada geçmiş ilham kaynağı olarak kapı gibi durmakta. Bu durum Milano Moda Haftası'nda da değişmiyor ve geçmişin dayanılmaz ağırlığı hissediliyor.
DOLCE&GABBANA MODANIN DİNDARLARI
'Dinimizle oynuyoruz ancak dinimiz de moda', diyen Steffano Gabbana kutsal kalplerden papalık mitresine kadar her türlü Katolik eseri çizen ikili Vatikan ile moda arasındaki devrimin en baş aktörleri. Evet bir zamanlar dinsel imgelerin modaya kullanılması tehlike sınırları içerisindeyken şimdilerde Vatikan buna pek önem vermişe benzemiyor.
O yüzden Vatikan baskılı kumaşlar, melek kanatlı sweatshirtler, ceketler, Kardinal cüphesınden elbiseler, cesurca kullanılıyor. 'Biz modayı daha güzel yapmak için Tanrı'ya dua ediyoruz. Hayatımız bu,Katoliklik değil moda konuşmak diye de ifade ediyorlar kendilerini.
GUCCİ'NİN KİMLİK KARMAŞASI
Bir ameliyathane masası ve hastane ışıklarıyla başlayan Gucci şovu ölü kafasını elinde taşıyan modelleri, Taht Oyunları'nın bebek ejderhası, kertenkeleleri ve Gucci'nin simgesi yılanları ile devam ediyor. Bu geçit töreninde giysiler de oldukça karışık. İçiçe geçmiş, birbiri ile uyumlu desenler, danteller, kareler tasarımcının kendi inşası olan barok ve hiper pop stiline de bir övgü niteliğinde adeta. İçinden biraz fantastik hikayeler, biraz sinema ,biraz da edebiyat geçen bir Gucci koleksiyonu var karşımızda.
Bir çok kültürün içiçe geçtiği bu koleksiyonun ardında ise kimliğe takılan, kim olduğumuza kendimiz karar veririz diyen bir felsefe yatıyor.
Alessandro Michele'nin podyumu sokağa taşıyan zekası bir kez daha görülüyor. Şovdaki parçaların bir çoğunun teker teker sokağa yansıyacağını da söyleyebilirim.
MARNİ'DEN TEKNOLOJİ İLE HARMANLANAN BİR KOLEKSİYON
Francesco Risso yenilikçi kumaşları ham bir şekilde kullanma konseptinden yola çıkarak hazırladığı koleksiyon PVC ile deriyi, ipek ile polyesteri birlikte kullandırıyor. Hacimli kesimler, büyük kedi baskıları, bol pantolonlar, geniş pileli üstler, örme kumaşlar Marni koleksiyonunda dikkat çekiyor.
PRADA KADIN ŞİDDETİNE KARŞI
Kadının kadınlığını korumak için sürekli mücadele halinde olduğunu söyleyen Muccia Prada 2018 Kış koleksiyonunu feminist bir ruhla hazırlamış.
'Rüyalarım kadınların korkmadan, cesurca gece dışarı çıkmaları, o yüzden özgürlüğümü abartmak istedim' diyen Muccia kadınsılıkla güç arasında bir denge kurmaya çalışmış. Giysiler ise hep bir koruma içgüdüsü ile tasarlanmış.
Dijital baskılı elbiselerin içine giyilen büstiyerler, bacakları örten katmanlar dikkatlerden kaçmadı. Kaba hatlı shearling paltolar, hacimli ve erkek kesimli scuba kumaşından üstler, kayakçı pantolonları kadınsılıktan uzak parçalardı. Plastiğin bolca kullanıldığı koleksiyonda neon renkli saçaklı plastik elbiselerin içine uzun kollu üstler giydirilmişti.
Dilerim bir gün erkek davranışının günahını kadının kıyafetlerinin çekmeyeceği bir dünyamız olsun.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.