Interfresh Eurasia’ya dünyada ilgi artacak

İREM KUMARU / MERT ALPDÜNDAR

Sektöründe Türkiye'nin en büyük uluslararası etkinliği "Interfresh Eurasia Yaş Sebze ve Meyve Ambalaj, Depolama ve Lojistik Fuarı" bu yıl ikinci kez, 16-19 Ekim tarihlerinde Antalya'da gerçekleştirilecek. Fuarın tanıtımı için İzmir'de düzenlenen basın toplantısı Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak ve Antexpo Genel Müdürü Murat Özer öncülüğünde gerçekleşti. Hem ülke ekonomisi hem Antalya için büyük önem arz eden uluslararası fuarın basın toplantısına; Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcıları Cengiz Balık ve Murat Ödül ile Antexpo Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora da katıldı.

TALEP GELECEK
Türkiye'de üretilen yaklaşık 45 milyon ton sebze meyvenin 4 buçuk milyon tonunun ihracatta değerlendirildiğini belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, "Yaş meyve sebze alanında önemli bir ihracatçı konumunda olan ülkemizin, sektörün tek fuarı olan Interfresh Antalya Fuarı'nı, uluslararası düzeyde talep gören bir fuar haline getirebilmemiz ülkemiz ve sektörümüz adına son derece önemlidir. Fuarın yurt dışından alım heyetleri ile desteklenerek alıcıların sayısının artırılması halinde hem yurt içindeki ihracatçılarımızın hem de diğer ülkelerdeki ithalatçıların fuara ilgisinin de artacağını düşünüyorum" dedi.
"ORTA DOĞU VE RUSYA PAZARINDA HALA FIRSAT VAR"
GEÇEN yılki fuarda 26 ülkeden profesyonel ziyaretçilerin, üç ülkeden katılımcıların bulunduğunu ifade eden Murat Özer ise, "Bu sene fuarımızda iki farklı özel bölüm oluşturduk. Yaş meyve sebzenin topraktan tabağa kısmında sulama grubu var. Buna özel bölüm yaptık. Ayrıca Türkiye'de üretilen tarım makineleri, özellikle bahçe ekipmanları ve sera için olan tarım makineleri için özel bölüm hazırladık. Geçen seneye ek olarak hedef pazarlarda acenteleri devreye aldık. Yurt dışı alım heyetlerini daha da güçlendirdik. Örneğin birçok Rus ve Orta Doğu vatandaşı Almanya'ya gitmekte vize konusunda zorlanıyor. Orta Doğu ve Rusya pazarı bizler için hala fırsat. Fuarın neden İzmir değil de Antalya'da düzenlendiği çok soruldu. Antalya'nın ön plana çıkışının gerçek sebebi 255 şehirden 61 havayolu şirketinin Antalya'ya direkt uçması. Bu önemli bir kriter" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.