• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • Namaz Vakitleri
  • VavTv Canlı Yayın
ŞENER MUTER

Bir Şirkete Yeni Bir Eleman Seçmek

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 13 Ağustos 2015

Hiç düşündünüz mü, bir şirkete yeni bir eleman seçerken öz geçmiş bilgileri ne kadar yararlı olmaktadır? Sadece öz geçmişine ve diplomasına bakarak bir kimseyle ilgili yeterli bilgi alınamamaktadır. Bunun nedeni de günümüzde iş arayan gençlerin özgeçmişlerinin birbirlerine çok benziyor olmasıdır. O halde iş arayan bir kimseyle ilgili başka neleri bilmek daha yararlı olacaktır? O kimse mesleğiyle ilgili bugüne kadar neler yapmak istedi? Gerçekleştiremediği işler ve projeler nelerdir? Bundan sonra neler yapmak istemektedir? O kimsenin vizyonu, hayal gücü ve geleceğe bakış açısı nasıldır? Ayrıca bir elemanın daha önce hangi işlerde ve kimlerle çalıştığı da çok önemli olmaktadır.

Doğru Teşhis Koymak

Bir şirket teknoloji transferi ve yeni tesis yatırımları yapabilir. İşe yeni elemanlar alabilir. Ancak başarı sadece parayla satın alınamamaktadır. Bir zincirin sağlam olması için tüm halkaların sağlam olması gerekmektedir. Bir şirketin rekabet gücünün artırılabilmesi için de tüm çalışanların katkıda bulunmalarına ihtiyaç duyulmaktadır.

Çalışan elemanlar iş süreçlerini iyileştirme konusunda kafa yormalıdır. Her eleman yaptığı işleri geliştirme konusunda yeni ve farklı düşüncelere sahip olmalıdır. Yaptığı işlerle ilgili kendisi karar veremeyen bir eleman yaratıcı ve inovativ olamamaktadır. Bir şirkete yeni bir eleman seçerken bu konular göz önünde bulundurulmalıdır. Kurumsal hedeflerin çalışanlarla paylaşılması ve birlikte önlemler alınması yararlı olmaktadır.

Problemlere doğru teşhis koymak da çok önemlidir. Bu konu beyin fırtınası yöntemiyle ele alınırsa daha yararlı sonuçlar elde edilmektedir. Sadece yukarıdan gelen emirleri uygulayan elemanlar değil, yenilik yapmaya ilgi duyan elemanlar daha başarılı olmaktadır. Bir şirket kurumsal değerler, ortak hedefler ve yeni fikirlerle yönetilmelidir. Bu da ancak yeni yönetim anlayışıyla söz konusu olabilmektedir. İş hayatında yeni sorunlar eski yönetim anlayışıyla çözülememektedir. Şirketler yeni teknoloji, tecrübe birikimi ve sürekli gelişme çalışmalarıyla başarıya ulaşabilmektedir. Özellikle bilgi ve teknolojinin işe yarar hale getirilmesi ve müşteri memnuniyetinin sağlanması gerekmektedir. Ayrıca sürekli yenilikler peşinde koşmak ve rakip kuruluşlardan geride kalmamak önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.

Alışılmış Süreçlere Bağımlılık

Organizasyon şemalarında onay kademelerinin azaltılması yönetimin hızlı ve sağlıklı olmasını sağlamaktadır. Onay kademeleri arttıkça bürokratik bir şirket yapısı ortaya çıkmaktadır. Bürokratik bir şirkette astlardan gelen fikirler çok sayıdaki yönetim kademelerinden geçmek zorunda kalmakta, karar verme yavaşlamakta, alışılmış süreçlere bağımlılık artmakta ve iş yerlerinde yeni fikirler önemini kaybetmektedir. Çalışanların motivasyonu artarsa şirketin performansı ve verimliliği de artmaktadır. Şirketler nitelikli elemanlarla ve ekip çalışmalarıyla hedeflerine ulaşabilmektedir. Bu nedenle bir şirkete yeni bir eleman seçimi konusu büyük bir önem taşımaktadır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.