Şener Muter

Bilgiyi Geliştirmek ve Ticarileştirmek

Şirketlerin gelişebilmeleri ve başarıya ulaşabilmeleri için tek bir çalışma modeli yeterli olmamaktadır. Küresel rekabette başarılı olabilmek için öncelikle yeni teknolojilere uyum sağlanması ve insan kaynaklarının motive edilmesi zorunlu olmaktadır. Ülkemizde var olan potansiyelin daha etkili yöntemlerle teşvik edilmesi ve birbirlerini tamamlayan yeni projelerin hayata geçirilmesi yararlı olacaktır. Böylelikle kurumsal hedefler ölçeğinde sınırlı imkanlara sahip olan işletmelerin daha büyük ortak hedeflere yönelmeleri sağlanabilecektir.

Dünya Ticaretindeki Payımızı Artırmak

Başta uluslararası kuruluşlar olmak üzere, tüm kuruluşlar kendi amaçları doğrultusunda geliştirdikleri uygulamalarla küresel yarışta bir adım daha öne geçebilmek için yoğun çabalar harcamaktadır. İş dünyası ticaret hacmi büyük ve ekonomisi güçlü ülkelerin etkisi altında bulunmaktadır. Günümüzde ticari ve ekonomik başarılar önemi gittikçe artan ulusal ve bölgesel rekabet gücünü artırıcı projelerle sağlanabilmektedir.

Dünya ticaretinden daha fazla pay alabilmek için katma değeri yüksek ileri teknoloji ürünleri üretmek zorunlu olmaktadır. Kuruluşların küresel rekabet ortamında daha büyük başarılar sağlayabilmeleri için kalite, inovasyon, yeni ürünlerin tasarımı, uygun fiyat, lojistik ve müşteri memnuniyeti gibi daha pek çok konuda yoğun çabalar harcamaları gerekmektedir. Ülkemizde otomotiv yan sanayi, makine imalat, tekstil, gıda, metal döküm gibi çeşitli iş kollarında küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin (KOBİ) rekabet güçlerini artırabilmek amacıyla uygulanan teşvik projeleri başarılı sonuçlar vermektedir.

Kuruluşların kendi bünyelerinde geliştirdikleri Ar-Ge, inovasyon ve yeni tasarım süreçlerine paralel olarak kamu kurumlarının hibe programlarını kapsayan teşvik sistemleri de rekabet düzeyini arttırmaya katkıda bulunmaktadırlar. Günümüzde çeşitli konularda iktisadi fikirler ve yeni projeler ortaya atılmaktadır. Bu yeni fikirlerin ve yeni projelerin katma değer sağlayabilmesi bilginin üretilmesi, geliştirilmesi ve ticarileştirilmesiyle söz konusu olabilecektir. Bu amaçlara ulaşmak için destek mekanizmalarının daha etkili tasarlanması ve uygulanması gerekmektedir.

Yeni Çözüm Arayışları

Bir iş yerinde iyi bir makineye sahip olmak yeterli değildir. Bir üretim hattı ya da bir hizmet ortamı çok sayıda farklı iş süreçlerinden meydana gelmektedir. Çalışan elemanların iş akışına bütünsel bakmaları gerekmektedir. Günümüzde üretilen bir ürünün ya da yapılan bir hizmetin rekabet gücünün artırılabilmesi iş akış sürecinde yer alan bütün makine ve cihazların birbirleriyle uyumlu ve iletişim içinde çalışmalarını gerektirmektedir. Bu nedenle Endüstri 4.0 uygulamaları gelecek açısından büyük bir önem taşımaktadır.

Karşılaşılan problemlere sadece alışılmış düşünce kalıpları ve geleneksel bakış açıları kapsamında çözümler arama yerine çalışan elemanların sıra dışı düşünmeye ve yenilikçi çözümler aramaya teşvik edilmeleri daha yararlı sonuçlar vermektedir. Bu nedenle çalışan elemanların işlerini yaparken o iş yerindeki iş akış süreçlerinin bütününü algılayabilmesi, işini o bütünün bir tamamlayıcısı olarak tasarlaması ve ekip ruhu anlayışıyla çalışması yararlı olmaktadır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.