EXPO’nun tanıtımı için çarşamba, pazarlık günü


EXPO 2020 İzmir Ulusal ve Uluslararası İletişim ve Tanıtım İhalesi'nde teklif veren firmalar, 29 Şubat'ta sunumlarıyla yarışacak

SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
EXPO 2020 İzmir Yürütme Komitesi, bu ay başında çıktığı EXPO 2020 İzmir Ulusal ve Uluslararası İletişim ve Tanıtım İhalesi'nde geçtiğimiz perşembe günü son teklifleri aldı.
EXPO Yürütme Komitesi, kaç teklifin alındığı konusunu sır gibi saklarken, edinilen bilgilere göre ihaleye birden fazla başvuru geldiği için ihale süreci teknik olarak devam edecek. Çarşamba günü ise tekliflerin yarışacağı pazarlık aşaması gerçekleştirilecek.
Pazarlık süreci, 29 Şubat Çarşamba günü saat 10.00'da Swissotel Grand Efes'te yapılacak. Teklif sahipleri yarım saatlik sunum ile kendilerini ve EXPO kapsamında İzmir için yapacakları çalışmaları ve kampanyaları anlatacak. Sunum ve tanıtımların ardından EXPO İzmir Yürütme Komitesi nihai kararını verecek. Hemen ardından kazanan firma, uluslararası tanıtım çalışmalarına başlayacak.

ALMANLAR OLABİLİR

EXPO 2015'in ev sahibi Milano'nun danışmanlığını yapan ünlü Alman strateji firması Roland Berger'in de ihaleye teklif verecek firmalar arasında olabileceği belirtiliyor. Lizbon'da 1998, Hannover'de 2000, Şanghay'da ise 2010 yılında düzenlenen EXPO organizasyonlarında görev alan Alman firma, Uluslararası Sergiler Bürosu'nun Kasım 2011'de yapılan genel kurulundaki İzmir tanıtım stratejisini de hazırlamıştı.

Dünya kadınları EXPO için çalışacak

Dünyanın farklı yerlerinden gelerek evlilik, iş gibi nedenlerle İzmir'e yerleşen kadınların oluşturduğu İzmir Uluslararası Kadınlar Derneği Yönetim Kurulu Üyeleri, Konak Belediye Başkanı Dr. Hakan Tartan'ı ziyaret etti. Fikirlerini Tartan'la paylaşan kadınlar, İzmirli kadınlara güç katmak istediklerini belirtti. Dünyanın neresinde olursa olsun kadının varlığının sevgi, emek ve duyarlılığı yaşama yaydığını söyleyen Konak Belediye Başkanı Dr. Hakan Tartan, EXPO konusunda dünya kadınlarının desteğinin önemli olduğu söyledi. Tartan, "Kadınların öncülüğüyle gelişen bir kent oluşturmak, kadının gücünü yaşama yansıtmak için, göreve geldiğimiz günden bu yana yönetim anlayışımızda kadınlara öncelik verdik" dedi.
İhaleyi kazanacak firma EXPO 2020 İzmir Görsel Kılavuzu'nun zenginleştirilmesi, reklam kampanyalarının tasarlanması ve hazırlanması, üç farklı uzunlukta EXPO 2020 İzmir tanıtım filminin hazırlanması, stratejik halkla ilişkiler planlarının oluşturulması, dijital iletişim araçları tasarım ve geliştirme hizmetleri, EXPO 2020 İzmir sunumlarının planlama ve uygulaması, adaylık dosyası tasarımının yapılması, ulusal ve uluslararası medya satın alma hizmetlerinin sağlanması, izleme ve değerlendirme işlerini yapacak.
İşin teslim süreci, EXPO 2020 İzmir adaylık sürecinin tamamlanma tarihi olan 31 Aralık 2013 tarihine kadar devam edecek. İzmir'in 'Daha İyi Bir Dünya İçin Yeni Yollar/Herkes İçin Sağlık' temasıyla aday olduğu belirtilen şartnamede, çalışmaların bu temanın diğer rakiplerden ve onların temalarından üstün yönlerinin öne çıkarılması, İzmir'in avantajlarının anlatılması, kentin marka değerine katkı sağlanması konuları dikkate alınarak yapılması istendi. Tanıtım sürecinde Türkçe'nin yanı sıra İngilizce, Fransızca, Rusça, Arapça, Çince, İspanyolca reklamlar hazırlanacak. Bu reklamlar gazete ve televizyon ilanının yanı sıra yurtdışında havaalanları, metro duraklarında yer alacak.

İRD KATILMADI

Öte yandan ihalede teklif süresinin kısa olduğu, ciro ve diğer şartların ağır olduğu gerekçesiyle İzmir Reklamcılar Derneği'nin oluşturduğu konsorsiyum, ihaleye teklif vermedi. Şartnameye göre ihaleye katılacak ajansın yerli ise yıllık en az 1 milyon liralık, yabancı ise 500 bin euroluk ciroya sahip olması şartı aranıyordu.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.