Yol bilmeyen kılavuzun maliyeti 1.850.000 TL

Yeni Asır, görme engelliler için kaldırımlara yapılan ancak kısa sürede kullanılmaz hale gelen şeritlerle ilgili haberi dün "Sarı Fiyasko" manşetiyle duyurmuştu

Kalitesiz, kullanışsız ve güvensiz oldukları için engellilerin isyan ettiği şeritlerin artırılacağını söyleyen Büyükşehir yetkilileri harcanacak rakamı açıkladı
ENGİN TATLIBAL (HABER MERKEZİ)
Yeni Asır'ın, görme engelliler için kaldırımlara yapılan kılavuz şeritlerle ilgili "Sarı Fiyasko" başlıklı dünkü manşeti ses getirirken İzmirlilerin bu hatalı proje için ödeyeceği fatura da belli oldu. Kent genelinde 20 kilometrelik kılavuz çizginin yapımının halen sürdüğü belirtilirken, bunun 70-80 kilometreye çıkacağı ve toplam maliyetinin 1 milyon 850 bin lirayı bulacağı açıklandı. Yeni Asır'ın manşetiyle ilgili soruları cevaplandıran Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da, kılavuz şeritlerle sorun yaşadıklarını doğruladı. Kocaoğlu, "Kullanılan plastik yapıştırıcıların zaman içinde kendini bırakması söz konusu. Biz her yaptığımız işten gerekli dersi alıp bunun iyileştirilmesi ve ilk baştaki uygulamalardaki çocukluk hastalıklarının giderilmesi için her türlü desteği veriyoruz" dedi.
Bastonla hissedilmiyor
Büyükşehir'in döşettiği sarı renkli kılavuzların, beyaz bastonlarla hissedilebilir yüzeyler olmadığını ve bu nedenle günlük yaşamlarında engellilerin yardım almadan güvenli bir şekilde rahatça yürüyemediklerini dile getiren engelli derneklerinin temsilcileri, kaldırımla döşenen şeritlerin aynı zamanda dayanıksız ve kalitesiz malzemeden yapıldığını iddia etmişti. Yeni Asır'a açıklama yapan Beyazay Derneği İzmir Şube Başkanı Salih Arıkan, sarı renkli kılavuzların yağışlı havalarda ıslanarak kaygan hale geldiğini ve yürümekte zorlandıklarını belirterek, "Kaldırım işgallerine çözüm bulunmadan yapılan sarı renkli şeritler daha yapılalı kaç ay olmasına rağmen parçalanmış durumda. Yüzeyleri hissedilebilir düzeyde değil. Kabartmalardaki deformeler ve boşluklar bastonlarımızın takılmasına neden oluyor. Harcanan paralara yazık" diye konuşmuştu. Görmeyenler Kültür ve Birleşme Derneği İzmir Şubesi Başkanı Salih Batur ise sarı renkli kılavuzları kullanmakta zorlandıklarını dile getirerek, bu şeritleri üreten bazı firmaların maliyet artmasın diye kayganlığı önleyen maddeyi kullanmaktan kaçındıklarını öne sürmüştü. Türkiye Görme Engelliler Federasyon Başkanı Haldun Kırkık da, "Bizler bu şeritler üzerinde yürümekte zorlanıyoruz. Sağlıklı kişiler bile bu kaygan kılavuzlarda her an kayıp düşebilir" demişti.
70-80 kilometre
İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, kılavuz çizgilerin maliyetiyle ilgili Yeni Asır'a bilgi verdi. Hissedilebilir kılavuz şeritlerin döşenmesine 4 kilometrelik Girne Caddesi uygulaması ile başlandığını belirten yetkililer, "Kent genelinde 20 kilometrelik uygulamaların yapımı devam ediyor. Ayrıca yüzey kaplaması beton olan kaldırımlarda 50 kilometrelik "çift kompenantlı" (dayanıklılığı yüksek boya) boya uygulaması yapılacak. Toplamda 70 ile 80 kilometre arasında bir mesafe ediyor. Bu çalışmaların toplam maliyeti 1 milyon 850 bin TL'yi bulacak" dedi.
Kocaoğlu'ndan 'çocuk'lu savunma:
Çocukluk hastalığı

Metroya kırmızı bayrak verilmesiyle ilgili törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, engelli vatandaşların kent yaşamına katılımlarını sağlamak için yaptıkları çalışmaları anlattı. Kocaoğlu, Yeni Asır Gazetesi'nin "Sarı Fiyasko" başlığıyla gündeme getirdiği, görme engelliler için sokaklara döşenen kılavuz çizgilerde yaşanan sorunlara da değindi. Sıkıntının plastik yapıştırıcılardan kaynaklandığını belirten Kocaoğlu, "Kaldırımlarda bir tatbikat başlattık, görme engelli vatandaşlarımızın daha kolay seyahat etmelerini sağlamak için. Ancak bu konuda bazı şikayetler var. Kullanılan plastik yapıştırıcıların zaman içinde kendini bırakması söz konusu. Biz her yaptığımız işten gerekli dersi alıp bunun iyileştirilmesi ve ilk baştaki uygulamalardaki çocukluk hastalıklarının giderilmesi için her türlü desteği veriyoruz" diye konuştu.
Metroya kırmızı bayrak verildi
Türkiye'de ilk kez İzmir'de hayata geçirilen 'kırmızı bayrak' uygulaması, İzmir Metro A.Ş'de resmen başladı. Büyükşehir Belediye Meclisi Kırmızı Bayrak Komisyonu'nun İzmir Metrosu istasyonlarında yaptığı denetimler sonucunda, engellilere yönelik çalışmalar nedeniyle, kentte 3 yıldızlı 'kırmızı bayrak' verilmesi kararlaştırılan ilk kuruluşun İzmir Metrosu olduğu bildirildi. İzmir Metro A.Ş'nin kırmızı bayrağı törenle göndere çekildi. CHP İzmir Milletvekilleri Alaattin Yüksel ve Mustafa Moroğlu ile ilçe belediye başkanları ve meclis üyelerinin de katıldığı törende konuşan İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev ise İzmir metrosunun her gün 40 bin engelli yolcuya hizmet verdiğini ve metronun engelsiz standartlara ulaşabilmesi için 1.5 milyon lira harcandığını dile getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.