65 yaşa 1980 öncesi kuyruklarını yaşattı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 65 yaş üstündeki vatandaşlar için başlattığı elektronik kart uygulaması eziyete dönüştü. Daha önce sadece kimliklerini göstererek otobüs, metro ve vapura binen yaşlılar elektronik kart sahibi olabilmek için şubelere akın ederken, kuyruklar 1 kilometre uzunluğa ulaştı

İzmir'de daha önce sadece kimliklerini göstererek otobüs, metro ve vapura binen yaşlılar, elektronik kart sahibi olabilmek için Konak Katlı Otopark altı, Karşıyaka Vapur İskelesi, Bornova Metro Durağı ve Fahrettin Altay Aktarma Merkezi'nde kartların verildiği şubelere akın etti. Konak ve Karşıyaka'da bir an önce kart sahibi olabilmek için gece saat 03.00'ten itibaren başlayan kuyruk, 1 kilometre uzunluğa ulaştı. Ortaya 1980 öncesinin tüpgaz, ekmek gibi ürünleri almak isteyen vatandaşların oluşturduğu kuyrukları hatırlatan manzaralar çıktı. Kuyrukta saatlerce bekleyen binlerce yaşlı Büyükşehir Belediyesi'nin kendilerine çektirdiği eziyete isyan etti. Kuyruk nedeniyle araç trafiği de olumsuz etkilenirken, vatandaşlar uygulamaya ve belediyeden daha önce detaylı bilgilendirme yapılmamasına tepki gösterdi.

Uzun kuyruklar oluştu

Rahat ve konforlu bir ulaşım sağlamak, kent kaynaklarının doğru, verimli ve bilimsel olarak kullanılması amacı ile 65 yaş ve üstü vatandaşlara elektronik kartın ücretsiz olarak verileceğini açıklayan belediye, başvuruların 3 Kasım 2014 tarihinde başlayacağını açıkladı. 65 yaş ve üstü vatandaşların başvurularını "www.eshot.gov.tr" internet adresi üzerinden ya da 1 adet vesikalık fotoğraf (son altı ay içerisinde çekilmiş) ve Nüfus cüzdanı aslı ile Konak Katlı Otopark altı Belediye Pasajı, Karşıyaka Vapur İskelesi, Bornova Metro Durağı ve F.Altay Aktarma Merkezi'ne yapmaları istendi. Ücretsiz kartların ise yaşlı vatandaşlara Şubat ve Mart aylarında teslim edileceği bildirildi.
Başvuruların ne zamana kadar olduğu açıklanmayınca vatandaşlar, dün sabah gece saatlerinden itibaren başvuru yapmak için uzun kuyruklar oluşturdu. Merkezlerin önü yaşlı vatandaşlarla dolup taştı.
Tepki gösterdiler
Başvuruların ne zamana kadar olduğu açıklanmayınca vatandaşlar, dün sabah gece saatlerinden itibaren başvuru yapmak için uzun kuyruklar oluşturdu. Merkezlerin önü yaşlı vatandaşlarla dolup taştı. Sıranın kendilerine gelmesi için saatlerce beklediklerini belirten vatandaşlar, "Bu yaşlı halimizle bize çile çektiren Başkan Aziz Kocaoğlu'nu protesto ediyoruz. İçimizde hasta insanlar var. Buraya gelip bu soğukta saatlerce bekletmek hoşunu mı gidiyor? Biz bu kuyrukları 1980 öncesinde yaşamıştık. O günleri bize tekrar hatırlattı" diye konuştular.
TOLGA TEKİN
Başkan Aziz Kocaoğlu ücretsiz binişlere karşı
Geçtiğimiz günlerde ulaşımda büyük zarara uğradıklarını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ücretsiz binişlere isyan etmişti. Kocaoğlu, "Polisi, zabıtayı, orman memurlarını, PTT memurlarını, TÜİK personelini, şehit ve gazi ailelerini, engellileri, 65 yaş üzerini ücretsiz taşıyoruz. Şehit ve gazi ailelerini gerekirse sırtımızda taşırız. Benim zabıtamın ücretini taşıma şirketlerim neden ödüyor? Diğer bedava taşınan kurumların bütçeleri var. İzmir'de 65 yaş üstünde taşıma yaptığımız 400 bin kişi var. Teknolojinin geldiği noktada nüfus kağıdı gösteriliyor. Şoför nasıl bakacak. Bakarsa cingar çıkıyor. Elektronik sıfır basan kart verelim. Kimin nereden bindiğini bile bilmiyoruz. Kart 'düt' diyecek ve şoför ona bakacak" açıklamasında bulunmuştu.
Süre bildirimi yapılmadı
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kart hizmetleri veren şubesine kimlik ve vesikalık fotoğraflarını ulaştırmak için gelen yaşlılar, "Başvuru tarihi 3 Kasım'dan itibaren başladı. Ama ne zamana kadar olduğu bildirilmediği için ilk günden gelerek başvuru yapmak zorunda kaldık. Çünkü bazı otobüs şoförleri bizi kimlikle kabul etmiyor. Kart çıkartmamızı söylüyorlar. Bizim gibi yaşlı insanlara, belediyenin yaptığı bu eziyetten başka birşey değil" diye konuştu.
Denizli: Yıldırma politikası uygulanıyor
Daha önce 60 yaş üstü vatandaşların ücretsiz ulaşım hakkıyla ilgili İzmir'de çıkan krizle ilgili devreye giren AK Parti İzmir Milletvekili İlknur Denizli, dün yaşanan kuyrukları da twitter'dan paylaştığı mesajlarla eleştirdi. "En başından beri 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın toplu taşıma araçlarından yararlanmasına karşı olan, bu konuda her türlü engeli çıkartan İzmir Büyükşehir Belediyesi bu konudaki yıldırma politikasını sürdürüyor" diyen Denizli, "Hizmeti vatandaşın ayağına getirmek yerine yaşlı vatandaşları ayağına çağıran Büyükşehir, vatandaşa eziyet etmeye devam ediyor. Oysa metropol ilçelerin tamamında açılacak bir hizmet merkeziyle yaşlı vatandaşlarımızın ayağına bu hizmet götürülebilirdi. Tarihleri önceden duyurularak vatandaşlarımızın ücretsiz ulaşım için kart sahibi olmaları sağlanabilirdi. İzmirliye aktarmalı ulaşım ve benzer uygulamalarla eziyet etmeyi bir iş yapma biçimi haline getiren Büyükşehir bir an önce bu uygulamadan vazgeçip hizmeti vatandaşın ayağına getirmeye çağırıyorum" dedi.
Doğan: Bu eziyet başka yerde yok
AK Parti İzmir Büyükşehir Belediyesi Grup Başkanvekili Bilal Doğan, Büyükşehir Belediyesi'nin elektronik kart uygulamasının vatandaşı mağdur ettiğini, soğuk havada emeklilere eziyet çektirildiğini söyledi. İstanbul'da da benzer uygulama olduğunu ancak vatandaşa eziyet yapılmadığını ifade eden Doğan, "İzmir'de vatandaşlar soğuk günlerde kuyruklarda bekletilerek eziyet ediliyor. Zaten çoğu sağlık problemleriyle uğraşıyor. Bir de elektronik kart almak için saatlerce kuyruklarda bekletiliyorlar. Büyükşehir Belediyesi'nin acilen bu yanlış uygulamadan geri dönmesini, metropol ilçelerin her birine 4'er tane başvuru noktası kurmasını ve vatandaşı daha fazla mağdur etmemesini bekliyoruz" diye konuştu.
Dağ: Yaşlılara pozitif ayrımcılık yapılmalı
AK Parti İzmir Milletvekili Hamza Dağ, "Bizim kanunla çıkarttığımız 65 yaş üstü insanlarımıza büyük bir kolaylık sağlayan uygulamayı Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız biraz eziyet çektirerek, zorlayarak, insanları bıktırarak uygulamaya gayret ediyor. Bu doğru bir şey değil. Hepimiz İzmirlilere hizmet etmek için seçildik. 65 yaş üstü vatandaşlarımız bu anlamda çok daha yoğunlaşmamız uğraşmamız gereken insanlar. Yani bir nevi pozitif ayrımcılık yapmamız lazım onlara. Bir gün kendisi de o kartı almak için kuyruğa girerse o insanların derdini tasasını çok daha iyi anlayabilir diye düşünüyorum. Bunu anlayabilecek bir durumda olmasına rağmen anlayamamış olmasını da manidar buluyorum" açıklamasını yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.