12 kilometre 58 dakika!

Halkapınar-Fahrettin Altay arasında seferlerine başlayan Konak Tramvayı, sadece 12 kilometrelik mesafeyi hafta sonu 50, hafta içi 58 dakikada alıyor. Aynı hatta hizmet veren metro ise aynı mesafeyi 17-18 dakikada katedebiliyor. O zaman bir kez daha soruyoruz: Tramvaya ne gerek vardı?

İzmir'de 450 milyon liraya mal olan Karşıyaka ve Konak Tramvayları ile ilgili sorunlar bitmiyor. Konak Tramvayı, geçtiğimiz cumartesi günü ücretsiz ön işletmeye başlarken, 58 dakikayı bulan seferler şikayet konusu oldu. Üçyol-Fahrettin Altay Metro İstasyonu'na paralel olarak sahilden giden tramvayı bu kez hafta içi trafiğinde gözlemleme fırsatı bulduk.

KÖTÜ GÜNLER BEKLİYOR

Ben Fahrettin Altay İstasyonu'ndan tramvaya binip, Halkapınar'a kadar yolculuk ettim. Arkadaşım Adalet Nida Aladağ da Halkapınar'dan binip Fahrettin Altay İstasyonu'nda indi. Şunu gördük ki gerek metroya paralel olması, gerekse yoğun trafiğin içinden geçmesi nedeniyle tramvay önümüzdeki süreçte oldukça sıkıntı yaşatacak. Sadece 12 kilometrelik mesafe hafta sonu 50 dakika, hafta içi de tam 58 dakika sürüyor. Tramvay hattı ile paralel giden metro ise 17-18 dakikada hedefine ulaşabiliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem ve Ulaşım Daire eski Başkanı Hanefi Caner de bu nedenle projeye karşı çıktıklarını hatırlatarak, "Tramvay zamanında işe yetişmek isteyenin kullanabileceği bir araç değil" dedi.

EZİLME TEHLİKESİ

Yolculuk sırasında dikkatimizi olası tehlikeler de çekti. Hatırlarsınız; Büyükşehir Belediyesi tramvay hattının Mustafa Kemal Sahil Bulvarı üzerindeki güzergahındaki çok sayıda otobüs durağını kaldırmış, kalanları da tramvay hizmete girince kaldıracağını açıklamıştı. Ancak Göztepe, Köprü ve Sadık Bey istasyonlarıyla bitişik yapılan otobüs durakları faciaya davetiye çıkarıyor.

AVRUPA ÖRNEĞİ YANLIŞ!

İzmir'in trafiğine büyük kolaylık sağlayacağı iddiasıyla yola çıkan tramvay için Büyükşehir, "Avrupalılar ulaşımda tramvayı kullanıyor" diye açıklama yapıyor. Evet, tramvay Avrupa'nın birçok ülkesinde bulunan bir ulaşım aracı. Aynı Avrupa'da çoğu şehrin altını örümcek ağı gibi metro hatlarıyla örmüşler. Yani insanların büyük kısmı zaten metroyu kullanıyor. Hal böyle olunca da trafik sıkışıklığı yaşanmıyor. Fakat İzmir gibi nüfusunun 4'te 1'i otomobil sahibi olan ve kent merkezinde günde 3 milyon kişilik sirkülasyonun olduğu şehirde tramvayı yapmaya kalkarsanız böyle bir sonuca razı olursunuz.

CEFAYI İZMİRLİ ÇEKECEK

Uzmanların tüm uyarılarına karşın yapımı tamamlanan ve artık hizmete giren tramvay çoğu zaman 10-20 kilometre hızla giderek zamanında bir ulaşım sağlamıyor. Normal şartlarda aynı güzergahtan otobüsle en yoğun trafik saatlerinde bile ulaşım 1 saat sürerken tramvayla trafiğin en boş saatinde hafta sonu 50 dakika sürüyor. Görülen o ki Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndaki yayalaştırılmış alan tamamlandığında bu süre en fazla 45 dakikaya düşecek. Tüm bunların yanı sıra Alsancak'taki tramvay hattı araçlar için daha büyük bir sıkıntı. Herhangi bir otomobil trafik sıkışıklığında tramvay yolunda kaldıysa vay haline. Çünkü hem geçiş üstünlüğü tramvayda olacak hem de olası bir sıkışıklıkta tramvay seferleri de aksayacak. Kısacası cefayı İzmirliler çekecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.