İZmir perişan BANane!

İzmirliler, bir ulaşım çilesinin daha mağduru oldu. İZBAN’da yaşanan elektrik arızası nedeniyle 08.10 ile 10.45 arasında seferler durdu. Bazı yolcular vagonlarda mahsur kaldı, bazıları raylarda yürüyerek otobüslere koştu İstasyon ve duraklarda izdiham oluşurken... Artı para cihazlarının önünde kuyrukta beklenirken... Vatandaşlar okul ve işyerlerine geç kalırken İZBAN yetkilileri, yaşattıkları eziyet için “bir kelimelik” bile özür açıklaması yapmadı

METİN BURMALI / NİDA ALADAĞ

İzmir'de her gün binlerce kişi tarafından kullanılan İZBAN'da, hatlara enerji sağlayan kataner telinin kopması nedeni ile ulaşım dün felç oldu. Sabah saatlerinde İZBAN istasyonlarında bekleyenler, iş ve okullarına gecikirken, bazı yolcular da hareket halindeki İZBAN'ın durması sonucu vagonlarda mahsur kaldı. Bazı vatandaşlar çareyi, vagonlardan inip tren raylarında yürümekte bulurken, bazıları da otobüse binmek için duraklara akın etti. İzmirliler ise tepkilerini sosyal medyada dile getirdi.

Vatandaş İZBAN mağduru

ADIM ATACAK YER YOK!
İzmir Banliyö Sistemi'nde İZBAN trenlerine enerji sağlayan kataner teli dün sabah saatlerinde koptu. Hilal İstasyonu'nda telin kopması nedeniyle kısa devre oluşması sonucu trafo patladı. Aliağa-Selçuk arasında yolcu taşımacılığı yapan İZBAN hattına enerji sağlayan kataner tellerinden birinin kopması nedeniyle hattaki tüm seferler durdu. 08.10 ile 10.45 saatleri arasında seferler iptal edildi, yolcular trenden indirildi.
Sabah yaşanan arıza öğle saatlerine kadar sürdü. İşlerine ve havalimanına yetişmeye çalışan yolcular bu duruma tepki gösterirken, artı para cihazlarının önünde uzun kuyruklar oluştu. Birçok yolcu, kartını okutmadan istasyondan ayrıldı. Trenden inen yolcular otobüslerle işlerine yetişmeye çalışmak isteyince duraklarda izdiham oluştu.
PARALAR BLOKE EDİLDİ
İZBAN vagonlarında mahsur kalanlar da tren saatlerce hareket etmeyince çareyi inip raylarda yürümekte buldu. İZBAN'a binmek için istasyona giren ve ulaşım kartlarına gidecekleri mesafe kadar bloke konulan vatandaşlar, aynı istasyondan geri çıkmak istediklerinde sorun yaşadı. Ulaşım kartlarına konulan bloke paraları alamadıklarını belirten vatandaşlar, Büyükşehir Belediyesi'nin artı para uygulamasına da isyan etti.
Vatandaşlar öfkelerini sosyal medya hesaplarından dile getirdi.
TEŞEKKÜR ETTİLER!
İZBAN, seferler durduğunda, "Enerji hatlarındaki sorun, seferlerimizi olumsuz etkiliyor. İlgili birimler duruma müdahale etti. İletim belirli bölgelerde başladı. Sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz" açıklamasında bulundu. Ardından da İZBAN'ın resmi twitter hesabından, "Sabah saatlerinde yaşanan sorun esnasında toplu taşıma kartlarına blokaj uygulanan yolcularımızın iadeleri otomatik olarak yapılacaktır.
Teşekkür eder iyi yolculuklar dileriz" açıklaması yapıldı.
Yetkililer, gerekçelerini açıkladı ama yaşattıkları bu çile için, İzmirlilerden özür dileme gereği duymadı..
'HAYATTAN BEZDİRDİN İZBAN... BU KAÇINCI ARIZA?'
Hüseyin: "Uzun yolun kısası demişsin ama bu bildiğin kısa yolun uzunu."
Ceren: "24 dakika İZBAN beklemek nedir? Sosyal deney falan mı yapıyorsunuz?"
Handan Acar Yağmur: "Bugün İZBAN'da elektrik arızası oldu. Havasız kalındı. Acil durumdu. Sadece açıklama yapılmalı. İnsanlar panik olmasın. Krizi yönetmek de önemli. Anons yapılmalı. Şirinyer'e gitmeden Kemer'e geri döndü. Herkes otobüse binip Halkapınar'a geri gitti. Tepeköy İZBAN'a bindik."
Pakize Ggk: "Yeminle hayattan bezme sebebimsin İZBAN. Bu rezillik ne? Binlerce kişiden haksız kazanç sağlayarak kesenizi doldurdunuz yine bugün, rezil olmamız cabası."
Onur Akyol: "İZBAN dünyanın en istikrarsız raylı sistemi."
Nori Karakaş: "Şehrimizin en uygun ulaşım hattı olan İZBAN, halkımıza kır gezisi imkanı sunuyor. Helal olsun."
Utku Güneş Akdeniz: "Millet delirdi. İşe gidemediği için yevmiyesi kesilen bi ton insan var burada".
Selda Sökmen: "Sabah sabah rezil ettiniz insanları, blokajı geri alamadık, paramızla bizleri rezil ediyorsunuz. Ayrıca akşam tam iş çıkışı 6 vagon tren koyup insanları üst üste ulaşım yapmak zorunda bırakıyorsunuz. Bu nasıl bir hizmet anlayışıdır?"
Emrah Aslan: "Bu nasıl işletmecilik kardeşim! Bir değil, iki değil, ayda kaç defa arıza çıkar? Yönetemiyorsanız, işletemiyorsanız ve sorunlara karşı tedbir alamıyorsanız işi daha iyi bilenlere bırakın. İnsanlar işlerine, uçağına, mahkemesine, hastanesine geç kalıyor sizin yüzünüzden."
Ferhat İlik: "Yıllardır bir yoluna koyamadığınız şu işi . Dışarıdan hizmet alımı yapın, işi bilen biri yapsın. İZBAN vatandaşı mağdur etmek için değil."
Cem Himmetoğlu: "Sürekli arıza yapıyor. Geçen hafta Alsancak'tan Bayraklı'ya 45 dakikada geldik. Yüz binlerce insan taşıyorsunuz ve sürekli mağdur ediyorsunuz İzmir halkı bıktı arıza yüzünden hem geç kal, hem 90 dakikan erisin tekrar ücret kes, hem aynı durakta inince paranı alama."
Gizem Yenisolak: "Hem sizin yüzünüzden gideceğimiz yere gidemiyoruz, geç kalıyoruz hem de gelmeyecek İZBAN'ı beklememek için bindiğimiz duraktan tekrar inmek isteyince artı para sistemi paramı iade etmiyor. Sizin yüzünüzden iki kere mağdur oldum."
Ahmet Solmaz: "Yarım saatte koşudan İZBAN'a geldik. 30 saniyelik yol. Sonra tren gitmeyecek deyip çocuk gibi oyaladınız milleti."
Ali Cengiz: "Yaklaşık bir yıldır yürüyen merdivenler doğru dürüst çalışmıyor. Sıra sefer aksatmalarına mı geldi. Enerji kesintilerinden etkilenmeyeceği en baştan panolarda duyurulmuştu. İzmir halkına başka bir eziyet yöntemi mi geliştiriyorsunuz? İZBAN gerçekten İzmir halkının çilesi oldu"
Mert Balkan: "Yürüyerek gitsek daha hızlı gideriz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.