Avatarlarımızın başrolde olduğu evrene doğru

Metaverse’de bizi nelerin beklediğini anlatan Burak Soylu, “Meta evreni sadece bir emlak projesi değil. Bu dünyanın paralelinde avatarlarımızın başrolde olduğu bir evren hayal ediyoruz” dedi

Metaverse ismini sürekli duyuyoruz. Ancak bu evrenin kapımıza kadar yaklaştığının henüz farkında değiliz. Çok yakın bir zamanda avatarlarımızın başrolde olduğu paralel bir evrene sahip olacağız. GoArt Metaverse Kurucusu ve CEO'su Burak Soylu, bu çılgın dünyayı anlattı. Metaverse'nin bir emlak projesi olmadığını, kavramı derinlemesine anlamayanların bu şekilde içini boşaltmak istediğini ifade eden Soylu, şunları kaydetti: "Devletlerin nasıl ki kıta sahanlığı var, bir de dijital sahanlığı olacak. Bu nedenle metaverse üstünden New York 5. Cadde'de bir arazi almanız mümkün değil. Bu dünyanın paralelinde avatarlarımızın başrolde olduğu bir evren hayal ediyoruz. Burada yapabildiğimiz her şeyi, yeme-içme hariç olacak şekilde, o evrende de yapabileceğiz. Bunun önünde bir engel yok. Yakın zamanda dokunma hissi de teknolojinin içine girmiş olacak. Bu; evrende bir üst kimlik yaratabilir, avatarınız ile istediğiniz ne ise o olabilirsiniz. Sadece bakıp çıkmanın ötesine geçebilir, harcadığınız zamanı ticarileştirebilirsiniz. Kullanıcının platforma hizmet ettiği dönemi geride bırakıyoruz. Topluluklar, platformlara 'sen bize ne vadediyorsun' diye soruyor. Çok da yerinde bir soru diye düşünüyorum."

ÜÇ BOYUTLU BİR DÜNYA
Metaverse'nin e-ticarete etkilerine değinen Soylu, dünyanın şu andaki GSYH'sinin yaklaşık 100 trilyon dolar olduğunu ve bunun dörtte birinin e-ticarette döndüğünü bildirdi. e-ticaret anlamında insanların alışkanlıklarının değiştiğini ifade eden Soylu, "Burada 25 trilyon dolardan söz ediyoruz. 8-10 yıl öncesine kadar 'ben mağazada görüp bakmadan bir şey almam' diyen herkes, bugün çevrim içi alışveriş yapıyor" dedi. Soylu, bugün tecrübe edilen e-ticaret ile metaverse'nin sunacağı e-ticaret tecrübesi arasındaki farklara değinirken, şu değerlendirmelerde bulundu: "Şu anda hepimiz iki boyutlu ekranlardayız. Televizyon, tablet ya da telefon ekranı... Tamamı iki boyutlu... Şimdi üç boyutlu bir dünyaya geçiyoruz. Bu, tüketicinin alışveriş deneyimini iyileştiriyor. Bir buzdolabı satın alacağınızı düşünelim. Mağazaya gitmek çok büyük bir efor ve zaman gerektiriyor. O nedenle çevrim içi satın almaya yöneliyorsunuz. Buzdolabını beğendiniz, peki kapağını açıp içine bakmak istemez misiniz? Metaverse bunu oturduğunuz yerden yapmanıza imkan sağlayacak. Yakın gelecekte buzdolabının soğukluk derecesini bile hissedebileceksiniz. Giyilebilir teknolojiler hızla gelişiyor. Silikon Vadisi bunları konuşuyor.

5 MİLYAR KULLANICI
Metaverse'nin dünyada ve Türkiye'de ulaşması beklenen ekonomik büyüklüğe dair bilgiler de veren Soylu, CITI'nin geçen nisan ayında yayımladığı rapora göre, 2030 yılında metaverse'nin toplam hacminin 8 ila 13 trilyon dolar arasında değişeceğini söyledi. Soylu, metaverse'nin 5 milyar kullanıcıya ulaşacağını belirterek, bu tahminlerin sadece VR gözlüklere bakılarak yapılmadığını, mobil tabana da bakıldığını, aksi halde bu sayının 1 milyarı aşamayacağını ifade etti.

Rapora göre, metaverse'nin masaüstü bilgisayardan, oyun konsollarından ve cep telefonlarından erişilebilen bir ortam sunacağına işaret eden Soylu, şunları kaydetti: "Deloitte'un metaverse ekosisteminin Türkiye'ye olası ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini ortaya koyduğu Metaverse'nin Türkiye İçin Potansiyel Değeri araştırmasına göre, metaverse'nin Türkiye'ye potansiyel ekonomik katkısının 2035 yılına kadar 19,9 milyar dolar ila 37,5 milyar dolar arasında olabileceği öngörülüyor. Bu miktar, Türkiye'nin 2035 için öngörülen GSYH'sinin yüzde 1,3 ila 2,4'üne eş değer. Oluşacak bu ekonomik etkiden öncelikle yararlanacak sektörler e-ticaret ve perakende, turizm ve kültür, eğitim, oyun ve e-spor olarak gösteriliyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.