Erkin Usman

Atatürk Stadı için bir uzman görüşü!

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş "Odamız, İzmir'in stadyum sorununa kalıcı bir çözüm bulunması için çalışma yaptı ve 1971 yılında yapılan Atatürk Stadyumunun futbol odaklı ve seyirci ile bütünleşen bir stadyum olması için bir fikir projesi geliştirdi" dedi ve bir dizi önlemi geçtiğimiz günlerde dile getirdi.
Demirtaş'ın önerileri kentte geniş yankı uyandırdı ve konu tartışmaya açıldı.
***
Bu heyecan ve kararlılık dolu girişimlere katkımız olsun dedik ve bir uzman görüşü toparladık.
Türk spor dünyasının basketbolcu ve yüzücü kimliğiyle önemli isimlerinden biri olan Yıldırım Karakaplan, o yıllarda, yani Atatürk Stadı'ının inşa edildiği yıllarda genç bir yüksek mühendisti ve bu stadın teknik yetkilisi olarak görev yapıyordu.
İşte, Karakaplan'ın görüşleri...
***
* Halkapınar Spor Tesisleri alanı eski Halkapınar Gölü idi ve kurutma ile bu alan İzmir'e kazandırıldı.
* Yeraltı su seviyesi, bu kurutmalara rağmen yol seviyesine çok yakındır.
* Yüklenici firmanın bu alanın bir metrelik dolgu ile yükseltilmesi teklifi, o günlerin Spor Bakanlığı Tesis Yapım Genel Müdürlüğünce maddi olanaksızlık ve zaman diliminin kısalığından reddedilmişti.
* Stat yaz mevsimine uygun olimpik bir tesistir.
* 55 bin kişilik olmasına rağmen, Polonya Milli maçı ve Karşıyaka-Göztepe maçlarında 70 bin kişinin üzerinde seyirci görmüştür.
* Atletizm ve futbol sahası olarak, hiçbir şekilde değişmemeli ve drenaj sistemi periyodik olarak bakıma tabi tutulmalıdır.
* Seyirci kapasitesinin yükseltilmesi... Tribünleri, tribünlerdeki ön betonarme perdeleri yıkılarak "tribün basamakları" çim saha kenarına kadar indirilerek yapılabilir.
*VİP ve basın tribünleri, TV yayın odası mevcut proje üzerinde çözülebilir.
Ve bir son öneri...
Sahanın kapatılması... En arka kolon, kiriş sistemlerine bağlanarak, "uzay kafes sistemi" ile projelendirilmeli.

bi dakka

Kim ne yiyor, ne içiyor

200'ü aşkın şirkette 20 binin üzerinde personele yemek yediren Keyveni Kurumsal Hazır Yemek, "hangi sektör, ne yiyor" araştırması hazırladı. Keyveni Yönetim Kurulu Başkanı Sadık Çelik; teknoloji sektöründe daha çok fast food yiyecekler, ağır sanayi sektöründe ise tencere yemekleri tüketildiğini açıklarken, diğer sektörlere ilişkin analizleri ise detaylı olarak yorumluyor.
Ağırlıklı olarak 20- 35 yaş arası çalışanların bulunduğu teknoloji sektörünün, fast food ürünler tüketmeyi tercih ettiğini söyleyen Çelik, "Yemek menülerinde fast food tarzı yiyeceklerin bulunmasını talep eden bu sektörlerin tercihlerinin yaş gruplarına bağlı olduğunu düşünüyoruz. Genç nesil çalışanlar menülerinde klasik veya tencere yemeklerinin dışında pizza, pide, hamburger gibi yiyeceklerin bulunmasını istiyor" diyor.
küpe
Hiç kimse, uzun süre evli kalmadıkça gerçek aşkın ne olduğunu anlayamaz.
Mark Twain

fıkra

Ne havası

Adamın biri şafak sökerken gece kulübünden çıktı. Derhal ürpererek yakasını kaldırdı. Sonra burnunu uzatıp havayı kokladı ve orada bekleyen kapıcıya sordu:
"Baksana yahu!...Nedir bu havadaki garip koku?"
"Bu mu? Temiz hava beyefendi. Temiz hava..."

laflama

* Çıktııık açıııık alınla. Bu ayın sonunu da getirdik hanım!
* Evreşe'nin yolları daaaar. Adam gibi yürüsene. Ne çarpıyorsun sağa sola hıyaar!
* Sabreden derviş... İstanbul trafiğinde delirmiş!
* Taş gibi hatun diye peşinde koşturdun. Tek taş yüzüğe gelince neden mızmızlanıyorsun?
* Çin'den her şeyi ithal ediyoruz da, neden imkansızlıktan evlenemeyen bekarlar için, Çin'li kız ithal etmiyoruz?
* Zenginin malı, züğürdün çenesini yorsun ki.. Vergi memurlarının kulağına gitsin hacıııı!....
İbrahim Ormancı'dan
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.