• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
İşletmelerde bilgi yönetimi SEZER ALTAN İşletmelerde bilgi yönetimi Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 22.04.2021, 00:00

Bilgi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin yönetim anlayışlarında da değişimler yaşanmaktadır.
Bilgi ve teknolojinin yaygınlaşması, işletmelerin ekonomik yaşamda rekabet üstünlüğünü devam ettirebilmesi önemli hale gelmiştir. Üretim bilgiye bağımlı duruma gelmekte ve nitelikli insan kaynağına duyulan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır.
Bilgi, kişisel anlamda düzenlenmiş enformasyondur. Öğrenme ve deneyim yoluyla kazanılmış olan önceki bilgilerle bütünleşmiş ve özümlenmiştir. Kararlarda ve davranışlarda etkilidir.
Bilgi, insanların tüm yaşamı boyunca öğrendiklerinin ve deneyim yoluyla kazandıklarının toplamıdır. İnançlar ve değerlere de dayanmaktadır. İnsanlar arasında iletişim yoluyla enformasyon akışı bilginin oluşmasını sağlar. Eğer alınan enformasyon bir değer taşıyorsa onu alan kişinin varolan bilgi birikimiyle bütünleştirilir ve bilgi deposuna eklenir.
Eğer bir değer taşımıyorsa reddedilir ve silinir. Bilgi düşüncelerin, deneyimlerin, öngörü ve sezgilerin, amaca yönelik enformasyonla bir araya getirilip birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir.

EN STRATEJİK KAYNAKTIR
Bilgi tarih boyunca "güç" olarak algılanan bir kavram olmuştur. Bunun sebebi ise bilginin yaşamın temeline yerleşmiş olmasıdır. Yani insanlık, yaşamını bilgiye borçludur. Bilgiyi edinme ve aktarma, insanı insan yapan hatta yaşamının devam etmesini sağlayan en belirgin özellikleridir. Bilgi insanların, örgütlerin ve devletlerin sahip olabilecekleri en stratejik kaynaktır. Çünkü bilgi rekabet avantajı sağlayan en önemli güçtür. Değişime ayak uydurabilmek ve değişimi yönetebilmek bilgiye sahip olmak ve bilgiyi yönetmekle eşdeğerdir.
Son yıllarda küreselleşmenin etkisi ile tüm dünyada işletmeler üzerinde önemli etkiler yaratılmaktadır. İşletmeler yeni pazarlara ulaşabilmede, bilgi ve teknolojinin öngördüğü değişim dinamiklerini yakalama çabası içine girmektedir.
Evrensel değerlerin üretime katkı sağlayacak insan kaynağının niteliğinde de değişimler yaratmıştır. Bilgi ve teknolojinin gelişimi insan kaynağının eğitimi yanında küresel değerlerin anlamlaştırılmasında, bilgiden bilgi üreten yaratıcı kimliğini de ön plana çıkarmaktadır.

KÜRESEL DEĞİŞİM YAŞANIYOR
Bilgi yönetimi, bir firmanın çalışanlarının know-how uygulamalarından elde edilen değer sürecidir. Şirketler bilgiyi yaratmalı, edinmeli, transfer etmeli ve yeni görüşler doğrultusunda davranışlarını değiştirmelidir.
21. yüzyılın başarılı şirketlerinin işlerindeki başarıda dayandıkları en önemli unsurlar işbirliği ve yaratıcılık olacaktır.
Gelecekte bilgi yönetimi her şeyin başı olacak; yöneticiler organizasyonel iş birliğini, yaratıcılığı, yenilikçiliği yaratacak ortamlar oluşturarak birer orkestra şefi görevi üstlenecekler. Bilgi toplumu olanakları sayesinde, küçük yerleşim yerlerinde üretilen değerler küresel metropollere kolaylıkla aktarılmakta, her anlamda büyük bir küresel etkileşim yaşanmaktadır.
Son söz; "Genel bir kural olarak, yaşamdaki en başarılı insan en iyi bilgiye sahip olandır."

BENJAMİN DİSRAELİ DÜZELTME
31 Mart'ta Kolay İhracatta 2.0 ve İzmir başlıklı köşe yazımda, İnce Fikirler Ajansı bir düzeltme yaptı. Açıklama aynen şöyle: "Ajansımızın haberde bahsi geçtiği üzere Kolay ihracat Platformu (KİP) ile bir ilgisi bulunmamaktadır. Biz sadece askturkiye.com sitesinin birinci etap çalışmalarında yer aldık. KİP tümüyle Deloitte Türkiye tarafından Ticaret Bakanlığı ekipleri ile birlikte çalışarak tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Dolayısıyla bizim platformun tasarlanması ve geliştirilmesiyle herhangi bir ilişkimiz yoktur."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI