Yunus Karakaya

“Kaçak sigara alma teröre destek verme”

Günümüzde sigaranın zararları herkes tarafından bilinmekte, Dünya Sağlık Örgütü'nün istatistiklerine göre 'sigara içmek' dünya çapında bir problem olmakla birlikte tahmini 3 yetişkinden biri sigara kullanmaktadır. Bu istatistiğe göre 1.2 milyar kişinin sigara kullandığı ortaya çıkmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü'nün yaptığı açıklamaya göre birçok ülkede akciğer kanseri görülmektedir ve bu hastalık sigaranın sebep olduğu ölümcül sonuçlardan sadece biridir. Sigara içen kişiler kendilerine zarar verdikleri gibi çevrelerinde bulunan kişilere de zarar verir. Ama ben size sigaranın zararları hakkında ahkam kesmeyeceğim, sadece kaçak sigara kullananların bilmeden bölücü terör örgütüne nasıl destek oldukları hakkında bilgi vereceğim. Yani sizden ucuz sigara alayım derken, istemeden de olsa şehit kanlarının ellerinize nasıl bulaştığının farkına varmanızı isteyeceğim. Yeni Asır Gazetesi'nin başarılı ismi Fatih Şendil, yaptığı "Kaçak sigara alma, teröre destek verme" başlıklı haberiyle bu acı tabloyu gözler önüne serdi. Bakın konuyla ilgili İzmir Emniyet Müdürü Celal Uzunkaya neler söylüyor: "Vatandaştan isteğimiz terör örgütünün ana finanslarından olan kaçak sigara alışverişini yapmamaları." İki paket sigarayı yaklaşık bir dolara satın alan kaçakçılar, yasa dışı yollarla katırlar üzerinde yurda soktukları sigaraların paketini ortalama 4 liraya satıyor. Böylece kaçakçılar sadece bir katırdan 9 bin lira kar elde ediyor. Bölücü terör örgütü katır başına ortalama 100 dolar alıyor. Geçiş haracı olarak 50 milyon liralık finans elde eden terör örgütünün sigara kaçakçılığından geliri yıllık 1.3 milyar lirayı geçiyor.

KÜLÜ PARAYA ÇEVİRECEKLER

Türkiye'nin tek sertifikalı jeoparkı Manisa Kula volkanları dünya çapında turizm atağına hazırlanıyor. İrili ufaklı 80'den fazla sönmüş volkana ev sahipliği yapan Kula, jeoturizm ile öne çıkacak. Kültür ve doğa turizmini geliştirme adına uluslararası acentelerle ve tanıtım ajanslarıyla görüşmeler yaptıklarını ifade eden Kula Belediye Başkanı Hüseyin Tosun, "Hedefimiz 1 milyon turiste ulaşmak. Kula dünyada eşi benzeri çok az olan bir volkanik yapıya sahip. Bir volkanın doğumundan ölümüne kadar tüm evreleri burada izlemek mümkün. Şu anda potansiyellerimizi belirledik ve altyapı yatırımlarına başladık. Türkiye'nin turizmde deniz-kum-güneş kısır döngüsünden kurtulması gerek" diye konuştu.

YENİ HEDEF PAZAR UKRAYNA

"Yeni hedef pazar Ukrayna" sloganı ile ekonomik, kültürel tanıtım atağı başlatan Ukrayna İzmir Fahri Konsolosu Çetin Güvercin, bütün sektör firmalarının yer alabileceği "Ukraine Business Catalog"unu ekonomi dünyasına kazandırıyor. 16-18 Kasım 2015 tarihlerinde Kiev ve Bila Tserkva'da resmi kurum ve sektör temsilcilerine tanıtılacak olan "Ukraine Business Catalog", Ukrayna pazarı ile iş bağlantısı gerçekleştirmek isteyen firmaların önemli bir tanıtım yayın organı olacak. Ukrayna İzmir Fahri Konsolosu Çetin Güvercin, yeni hedef pazar Ukrayna kapsamında ihracatçıları 16-18 Kasım tarihleri arasında Kiev ve Bila Tserkva'ya götürdüklerini, ürünlerini tanıtmak ve pazarlamak isteyen sektörleri beklediklerini söyledi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.