Şener Muter

Dokuz Yıl Önceki Köşe Yazısı*

Günümüzde şirketler nasıl daha rekabetçi olabilir? Bunun için hangi özelliklerimizi geliştirmeliyiz? Zamanı nasıl daha iyi yönetebiliriz? Geleceğin iş modellerini öngören esnek ve yenilikçi bir şirket yapısını nasıl oluşturabiliriz? Şirketlerin gelişmeleri öncelikle yönetim becerilerini geliştirmelerine bağlı bulunmaktadır. Yönetim sistemini geliştirebilen şirketler teknolojilerini ve rekabet güçlerini de geliştirebilmektedir. İlerideki yıllarda farklı bir gelecek yaşayacağız. Geleceği tasarlamaya bugünden başlamalıyız.

Yeniden Yapılanma

Farklı bir geleceğe hazırlanmak için el ele vermeli ve yeniden yapılanmalıyız. Günümüzde yalın üretime göre örgütlenme çabaları önem kazanmaktadır. Üretim yönetimini artık tümüyle farklı algılamak zorundayız. Daha çok yatırım, daha çok üretim, daha çok kazanç için yabancı yatırımcıların ülkemizde yatırım yapmalarını teşvik etmeliyiz. Katma değeri yüksek yabancı sermaye yatırımlarını teşvik etmeyen ülkeler kaynak sıkıntısı çekmektedir. Şirketlerin daha başarılı olabilmeleri için önerilerimi beş ana başlık altında toparlayabilirim:

1) Öncelikli ve uzun dönemli hedeflerinizi çalışanlarınızla paylaşın. Bu çalışanların işe sahip çıkmalarını sağlayacaktır.

2) Sürekli gelişme konusuna öncelik verin. İşler hep aynı yöntemlerle yapılıyorsa rekabette geride kalırsınız.

3) Oturduğunuz yerden karar vermeyin. "Doğru karar vermek için gidin ve gerçekleri yerinde görün".

4) Elemanlarınızın gelişmesi için emek harcayın. Ekip çalışması, öneri sistemi ve toplam kalite uygulamalarına önem verin.

5) Unutmayın ki, şirketlerin yönetim ve iş yapma tarzları sürekli geliştirilmek zorundadır.

Yöneticiler zamanlarının ne kadarını geleceği inşa etmeye ayırmaktadır? Şirketlerde genellikle kısa vadeli düşünme alışkanlığı göze çarpmakta ve günlük işlere çok zaman harcanmaktadır. Oysa geleceği planlama çalışmaları büyük bir önem taşımaktadır. Üretim teknolojileri ve hizmet tasarımları gelişmeden ülke ekonomileri sağlıklı olarak gelişememektedir. Ayrıca unutmamalıdır ki, rekabet sadece üretim ve hizmet gücüne bağlı değildir. Yenilik, yaratıcılık, özgün tasarım, kalite ve teknolojik performans da büyük bir önem taşımaktadır. Kalitenin tüm süreçlerde garanti altına alınması gerekmektedir. Üretilmiş ürünlerden sakatları ayırarak kaliteli ürünlere ulaşmak söz konusu değildir. Kaliteyi sürekli kılmak için tedarikçilerle ve müşterilerle bütünleşen bir sistem kurmak gerekmektedir. Toplam kalite yönetimi ve kalite sistem belgeleri yeni yöneticiliğin yapı taşları olmaya devam edecektir. Küresel rekabet nedeniyle şirketler tasarım, üretim ve müşteri özel isteklerini karşılayacak bir sistem oluşturduklarını kalite sistem belgeleri ile kanıtlamak zorundadır.

Başarılı Şirketler Geride Kalabilir mi?

Bir şirketin sadece kendi ölçülerine göre başarılı olması yeterli değildir. Şirketler küresel kriterlere göre de başarılı olmak zorundadır. Yabancı pazarları ve rakipleri sürekli izlemek gerekmektedir. Bugünün başarılı şirketleri mevcut durumlarını muhafaza etseler bile kendilerinden daha hızlı gelişen öteki şirketler karşısında gelecekte başarısız olma riskiyle karşı karşıya bulunmaktadır. Şirketler sadece kendi performanslarını değil, işin tümünü oluşturan sistemi de göz önünde bulundurmak zorundadır. *["2006'da Şirketleri Neler Bekliyor?" 27 Aralık 2005 tarihli köşe yazımdan alıntıdır.]

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.