İşverenlerin ve yöneticilerin kurumsal hedefleri ve bu hedeflere ulaşmak için çalışanları motive etmeye yönelik birtakım yöntemleri olması gerekmektedir. Çalışan elemanlar üzerinde sürekli baskı kurulması yerine, karşılıklı saygı ve güvene dayalı bir ortam sağlanması daha iyi sonuçlar vermektedir. Kendisine güven duyulmayan bir yöneticinin başarıya ulaşabilmesi kolay olmamaktadır. Öte yandan iş yerlerinde öngörülen kimi hedeflere de zaman zaman ulaşılamamaktadır. Böyle durumlarda yöneticiler başkalarında kusurlar arayarak kendi sorumluluklarını örtme yoluna gitmemelidir.
Bir Kimsenin Değeri
Çalışan bir kimsenin yaptığı işlerde başarıya ulaşması için mutlaka bir unvan sahibi olması gerekmemektedir. Unvana değil, yeteneğe ve başarıya ödül verilmesi daha teşvik edici olmaktadır. Çalışan bir kimsenin değeri yaptığı işlerle ve kazandığı başarılarla ölçülmektedir. Başarı kriterleri arasında meslek bilgisi, işe bağlılık, çalışkanlık, insanlara saygı ve dürüst davranışlar önemli bir yer tutmaktadır. İş dünyasında karşısındaki insanları iyi anlayamayan bir kimsenin doğru kararlar verebilmesi ve tutarlı davranması da söz konusu olmamaktadır.
Çalışan bir eleman mesleğine ilgi göstermeli, işini anlayarak ve severek yapmalıdır. Ayrıca hiç kimse yaptığı işe verdiği emeğe acımamalıdır. Bir mesleği iyi öğrenmek uzun zaman gerektirmektedir. Bu nedenle çalışan elemanların sık sık iş yeri değiştirmeleri olumlu bir davranış değildir. Onun yerine çalışan bir elemanın çalıştığı şirketle bütünleşmesi ve geçici heveslere kapılmaması daha yararlı olmaktadır. Çalışan elemanların işe sahip çıkmaları için motive edilmeleri de gerekmektedir.
İş hayatı insan hayatı demektir. Bir kimsenin başarılı olması birlikte çalıştığı elemanların da başarılı olmalarına bağlı bulunmaktadır. Klasik hiyerarşik yönetim yerine, yönetim kademelerinin azaltılması, iş başında eğitim yapılması, çalışanların yetki ve sorumluluklarının artırılması daha olumlu sonuçlar vermektedir. Bu nedenle tüm çalışanlarda olduğu gibi yöneticilerde de performans değerlendirmesinin yapılması yararlı olmaktadır.
İş dünyasında şirketlerin rekabet edebilmeleri ve başarılı olabilmeleri için özgün ürün tasarımları, yeni teknoloji uygulamaları, daha verimli üretim süreçleri, finansman, mali denetim, insan kaynakları yönetimi, satış ve pazarlama konularında sürekli gelişme sağlamaları gerekmektedir. Şirketler başka kuruluşları birebir taklit ederek değil, kazandıkları bilgi ve tecrübeleri değerlendirerek yeni teknolojilere uyum sağlayabilmektedir.
Her İş Önemli
Bir zincirin kuvvetli olabilmesi için her halkasının kuvvetli olması gerekmektedir. Bir şirketin de başarılı olabilmesi için çalışan her elemanın başarılı olması gerekmektedir. Bir iş yerinde, hangi düzeyde olursa olsun, yapılan her iş önemlidir. Bu nedenle işini iyi yapan her eleman saygıdeğer bir kimsedir. Şirketler güçlü bir altyapıya ve yenilikçi kadrolara sahip olabilirlerse geleceğe daha güvenle bakabilmektedir. Küresel rekabet ortamında başarılı olabilmek kadar kazanılan başarıyı sürdürebilmek de büyük bir önem taşımaktadır. Bu nedenle sürekli emek vermek ve bilinçli çabalar harcamak gerekmektedir.
