• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

Tecrübenin Sınırlayıcı ve Kısıtlayıcı Etkileri

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 17.04.2016, 00:00

Bir şirket pazardaki rekabet gücünü artırabilmek için kendi iş kolunda farklı üstünlükler gerçekleştirmek zorundadır. Bu zorunlulukların başında; verimli ve kaliteli çalışmak, maliyetleri azaltmak, yenilikler yapmak, müşterilerin beklentilerini karşılamak, ürünlerde ve hizmet sektöründe çeşitli alternatifler sunmak gelmektedir. Ayrıca başarıya ulaşmak için yeni teknoloji uygulamaları, bilgi birikiminden daha iyi yararlanma ve sürekli geliştirme çalışmaları da büyük bir önem taşımaktadır.

İş Birliği ve Hoşgörü

İş hayatında kazanılan tecrübeler başarıya ulaşma sürecinde tek başına yeterli olmamaktadır. Bir başka deyişle bugün bir kimsenin tecrübeli olması ileride yapacağı işlerde başarılı olacağı anlamına gelmemektedir. Kazanılan tecrübelerin zamanla insanlar üzerinde sınırlayıcı ve kısıtlayıcı etkilerinin olabileceği gözden uzak tutulmamalıdır. Ayrıca tecrübe sahibi olma yeniliklere karşı çıkma ve eski alışkanlıkları sürdürme gibi davranışlara yol açmamalıdır. Yenilikleri takip etmek, alışkanlıkları irdelemek ve farklı uygulamalar yapmak başarıya ulaşma sürecinde tecrübeden daha yararlı sonuçlar verebilmektedir.

İş hayatında karşılaşılan yeni sorunlar eski yönetim anlayışıyla çözülmemektedir. Öncelikle tüm çalışanların yeniliklere duyarlı olmaları gerekmektedir. Rakip şirketlerin gerisinde kalmamalıdır. Ayrıca müşteri memnuniyeti sağlamak için zaman zaman yönetim süreçlerinde esnek uygulamalara da gerek duyulmaktadır. Esnek yönetim anlayışı darmadağınık bir yönetim uygulaması demek değildir.

İş yerleri sadece verilen emirlerle ve katı kurallarla yönetilememektedir. İş birliği ve hoşgörü ortamı daha başarılı sonuçlar vermektedir. Ayrıca çalışanların görev ve sorumluluk alanları birbirlerinden kesin çizgilerle ayrılmamalıdır. Çalışan elemanlar yapılan işleri geliştirme konularında yeni ve farklı düşüncelere sahip olmalıdır. İş birliğinin ve ekip çalışmalarının teşviki açısından bu konu büyük bir önem taşımaktadır.

Müşteri memnuniyetini artırmak için şirkette çalışan müdür ve yöneticilerin sayılarını artırmanın bir yararı olmamaktadır. Çalışan elemanlar karşılaştıkları sorunları çözebilmek için kendi başlarına da karar verebilmelidir. Şirketlerde birkaç yönetim kademesinden onay alma zorunluluğu ve bu nedenle müşteri beklentilerinin geç karşılanması ya da hiç karşılanamaması çoğu zaman olumsuzluklara neden olmaktadır.

Şirketlerde organizasyon şemaları kolay anlaşılabilir ve uygulanabilir olmalıdır. Organizasyon yapısı çok sık değişmemelidir. Organizasyonda yönetim kademelerinin sayısı arttıkça onay süresi uzamakta ve bürokratik bir şirket yapısı ortaya çıkmaktadır. Bürokratik şirketlerde iletişim ve bilgi akışı ister istemez yavaş olmaktadır.

Eleştirilerden Yararlanma

Çalışan elemanlar başkalarının görüşlerini ve eleştirilerini anlayışla karşılamalı ve onlardan yararlanmalıdır. Ayrıca söylenen sözlerden çok olumlu davranışlar ve ekip çalışmaları sonucunda elde edilen başarılar daha yararlı ve yol gösterici olmaktadır. İş yerlerinde iki yönlü iletişim ve karşılıklı saygı ortamı büyük bir önem taşımaktadır. Kazanılan tecrübelerin iyi değerlendirilmesi, çalışanlar arasında iş birliğinin teşvik edilmesi ve yıkıcı rekabete fırsat verilmemesi gündemimizdeki en önemli konular arasında yer almaktadır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA