• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

Şirketler ve Sosyal Sorumluluk

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 05.11.2016, 00:00

Şirketlerin görevleri sadece ürettikleri ürünler ya da verdikleri hizmetlerle sınırlı bulunmamaktadır. Şirketlerin topluma karşı da bir takım görev ve sorumlulukları vardır. Yapılan bir iş ya da yönetilen bir şirket ne denli büyük olursa olsun, bir dost gibi müşteriye yakın olma bilinci, toplumsal sorumluluğun ilk adımını oluşturmaktadır. Ülke ekonomisinin gelişmesi ürün ve hizmetin sunulduğu pazarların gelişmesiyle de bir paralellik göstermektedir.

Gönüllü Meslek Kuruluşları

Şirketler ürün ve hizmet üretmek, istihdam yaratmak, devlete vergi vermek ve varlıklarını sürdürmek gibi önemli görevleri olduğu için kâr etmek zorundadır. Şirketler çalışmalarını sürdürürken kâr etmenin yanı sıra, toplumun gelişmesine katkıda bulunma sorumluluğunu da taşımaktadır.

Kurumsal sosyal sorumluluklar kapsamında ayrıca gönüllü kuruluşlar da kendi misyonları doğrultusunda çalışmalar yapmaktadır. Şirketlerin kendi uzmanlık alanlarında saygın gönüllü kuruluşlarla işbirliği yapmaları toplumsal katkının etkinliğini artırmaktadır. Gönüllü kuruluşlar ortak değerler ve sosyal dayanışmayı geliştirme, sağlık ve doğal yaşamı koruma, toplumu bilgilendirme gibi amaçlara sahip bulunmaktadır. Gönüllü kuruluşlar toplumda yararlı görevler üstlenmekte ve kar amacı taşımamaktadır.

Türkiye'deki gönüllü kuruluşlara başarılı bir örnek olarak Türkiye Kalite Derneği (KalDer) gösterilebilir. Türkiye Kalite Derneği toplumun yaşam standardının yükseltilebilmesi için iş süreçlerinin, eğitim, sağlık, adalet, güvenlik sistemlerinin, ekonomik, sosyal ve kültürel değerlerinin, sürekli gelişme ve toplam kalite bilincinin yaygınlaşmasında etkili bir rol oynamaktadır. Böylece kalite kavramı dar kalıplardan çıkarılmakta ve bir yaşam biçimi haline dönüşebilmektedir.

Şirketlerin topluma katkı sağlayabileceği daha başka etkinlikler de bulunmaktadır. Şirketler, güzel sanatların yaygınlaştırılması, yerli ve yabancı yayınların topluma kazandırılması, ihtiyacı olan öğrencilere öğrenim bursu verilmesi, eğitim ve sağlık kuruluşlarına parasal destek sağlanması konularında da topluma katkıda bulunabilmektedir.

Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı günümüzdeki önemli değer yargıları arasında yer almaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk toplumun eğitimi, ekonomik, sosyal ve kültürel değerlerin yükseltilmesi, tüketim davranışlarının bilinçlendirilmesi, sürdürebilir enerji, küresel işbirlikleri ve yeni yönetim anlayışının yaygınlaştırılması konularını kapsamaktadır.

Toplumla Bütünleşen Şirketler

Şirketler modası geçmiş kavram ve yöntemleri uygulayarak başarıya ulaşamamaktadır. Yeni teknolojileri ve katma değeri yüksek tasarımları değerlendirmek gerekmektedir. Ayrıca amaç sadece para kazanmak olmamalıdır. Şirketler uzun süreli başarılara yön verecek bir yönetim felsefesine sahip olmak zorundadır. Müşteriye yakın olan ve toplumla bütünleşen şirketler daha sağlıklı pazar verilerine ulaşabilmektedir. Şirketlerin toplumla diyalogunu geliştirmesi ve geniş müşteri kitlesine ulaşabilmesi, daha olumlu iş sonuçları almasını sağlamaktadır. Pazarlar küreselleştikçe şirketlerin toplumsal sorumluluğu daha geniş alanlara yayılmaktadır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA