Türkiye'nin yetiştirdiği iki müzik adamının kaderi, 70'li, 80'li yıllarda çakışmıştı.
İkisi de müzikte yaratıcı ve yetiştiriciydi.
Bu iki isim, Melih Kibar ve Attila Özdemiroğlu...
Yaptığı müzikler ve öne çıkardığı şarkıcılarla dikkatleri üzerine çeken Kibar ve Özdemiroğlu, Türkiye'nin o çalkantılı döneminde, genç kuşağı siyasetten arınmış şarkılarla, 'sanat'a yönlendirmişti.
Bu dönemde Erol Evgin, Melih Kibar'ın besteleriyle öne çıkarken, Sezen Aksu da Attila Özdemiroğlu'nun kanatları altında, müziğe yeni bir soluk getirmişti.
Sinemada çıkışa geçen Müjde Ar'ın film müziklerini de Özdemiroğlu yapıyordu.
Her iki besteci de, Türk insanın o dönem gurur meselesi yaptığı Eurovison'a şarkı üstüne şarkı hazırladı. Müzikleri, Türk insanına umut aşıladı, şiddeti her gün daha da yükselen terörden uzaklaştırdı.
Kibar ve Özdemiroğlu, Türkiye'nin müzik sanatında o yıllarda öncü rolünü üstlendi, şarkılarıyla toplumu aydınlattı.
Ülkemize birçok ölümsüz beste kazandıran Melih Kibar, 2005 yılında çok genç yaşta ve en verimli çağında aramızdan ayrıldı.
Attila Özdemiroğlu ise üretmeye devam etti.
Birçok genç şarkıcıya hocalık yaptı, yol gösterdi. Magazin basınından uzak kalıp sadece mesleğini sürdürdü.
Müzik dünyasındaki "ağabey" duruşu, onun, sanatçılar adına yaptığı telif hakları mücadelesinde etkili oldu. Yıllarca MESAM Başkanlığı yaptı, derneğin her kademesinde görev aldı, çoğu zaman yakalandığı amansız hastalığı hiçe sayıp, amaçları uğruna mücadele verdi.
Bugün müzik dünyasına gönül verenler, emeklerinin karşılığını alıyorsa, bunda Attila Özdemiroğlu'nun bu hırpalayıcı mücadelesinin büyük payı vardır.
Büyük küçük demeden, yüreği müzikle atan her müzisyene destek veren, yol gösteren Özdemiroğlu, orkestralarda görev aldı, kurucu rolü üstlendi.
Sanat alanında yol arkadaşlarından biri olan Müjde Ar, 15 yıl süren büyük bir aşk yaşadığı Attila Özdemiroğlu'nun ardından şunları söylemiş:
"Çok büyük bir müzik adamını kaybettik. Bütün hayatı müzikti. Müzik için yaşadı. Son nefesine kadar müzik düşündü. Önemli arkadaşlarımızın her birinin arkasında mutlaka Attila Özdemiroğlu imzası vardır. Genç kaybettik, daha hayatımıza katacağı çok şey vardı."
Önceki gün aramızdan ayrılan Attila Özdemiroğlu, pozitif kimliğiyle, genç neslin müziği sevmesinde önemli bir etken olmuştur.
Cici Kızlar'ın "Delisin" şarkısı, bugün hala söyleniyorsa, bir Özdemiroğlu projesi olduğu içindir. Ruhu müzikle beslemenin önemine değinen Özdemiroğlu, "Müzik, insanın yüreğinin aynasıdır" derken, sanatın bu yüceliğine vurgu yapmıştır.
70'li yıllarda Şanar Yurdatapan'la yaptığı işbirliği sonucu "Arkadaş" filminin müziklerini hazırlayan, daha sonra "Muhsin Bey", "Fahriye Asla", "Adı Vasfiye", "Ağır Roman" gibi toplumsal içerikli filmlerde adından söz ettiren Özdemiroğlu, Türk insanına müzikle yol göstermiş, bunda da başarılı olmuş bir müzik adamı olarak, özellikle 70'li, 80'li yılların gençleri tarafından "unutulmaz" olacaktır.
Işıklar içinde uyusun.