Erman Azar

Muhteşem Cuma böyle bir şey değil

Fırsatçıların yoğunlukta olduğu bir Muhteşem Cuma'nın içerisindeyiz.
Etrafımdaki herkes ve internette dolaştığım sosyal paylaşım sitelerindeki çoğunluk aynı şeyi söylüyor:
İndirimler yalan!
Tüm dünyada önemli gelirlerin elde edildiği ve yılda sadece 1 gün yapılan bir alışveriş çılgınlığı Black Friday. Artık anlamını hepimiz biliyoruz ve ülkemizde de Muhteşem Cuma adıyla çeşitli etkinlikler düzenleniyor.
Önemli olan, bu özel günde çok büyük indirim ve kampanyalar yapmak.
Müşterileri çekmek ve piyasaya da önemli bir hareketlilik getirmek.
Ancak ülkemizdeki alışveriş sitelerinin ve büyük markaların anladığı şey: Daha fazla kar!
DOYMUYORLAR
Zaten bütün sene, yaz sezonu, kış sezonu, okul, tatil, düğün gibi çeşitli isimler altında 'minik' kampanyalar düzenleyip her türlü kazancı sağlıyorlar. Her sene rekorlar kırıp karlarını artırıyorlar. Ancak senede 1 gün bunun böyle olmaması gerekiyordu. Kendi kazanç ve çıkarlarını bugün ön planda tutmamaları gerekiyordu. Zaten bu özel günün ortaya çıkmasındaki amaçlardan biri de bu.
Yaptığınız iş her ne olursa olsun, yıl boyunca sunmadığınız fırsatları sunmak ve bunun içerisinde yer almak. Halkın takdirini toplamak. Aynen ABD ve Avrupa'da olduğu gibi.
Ancak ülkemizde çok fazla fırsatçı var.
1 LİRA İNDİRİM
ABD'de bu özel günde bir televizyonu ya da cep telefonunu gerçekten yüzde 60-70'lere kadar varan indirimlerle almanız mümkün.
Tabi yetişirseniz. Ancak bizim ülkemizde daha böyle bir indirime denk gelmedim.
Büyük mağazanın biri, Muhteşem Cuma'ya özel yüzde 30 indirim yapmış!
Fiyatlara baktığımızda, ilk fiyat üzerinden yüzde 30 olduğunu görüyoruz.
Yani normalde 150 liraya alacağınız kazak, sanki fiyatı 200 liraymış gibi gösterilmiş. O fiyattan da yüzde 30 indirimle kazak 140 liraya düşmüş! Sadece 10 liralık indirimle katılmış bu büyük marka Black Friday'e! Bundan daha kötüleri de var. Bir televizyon modelini uzun zamandır takip ediyordum ve fiyatı 3.700 civarındaydı. Başka sitelerde de indirimsiz fiyatı bu. Türkiye'nin önde gelen teknoloji mağazalarından birisi, bu televizyonu 5.000 liraya satıyormuş gibi gösterip indirim yapmış.
Televizyonun indirimli fiyatı 3.699 lira! Sağ olsunlar 1 liralık bir indirim yapmışlar.
500'E YÜZDE 5!
Alışveriş sitelerinin de hali aynı. Amazon ve Aliexpress gibi yabancı sitelere baktığımızda gerçekten çok cazip indirimler görüyoruz. Çünkü bu işin amacını kavramışlar.
Ancak bizimkiler pek oralı değil. Mantıkları farklı çalışıyor. Dev alışveriş sitelerimizden bir tanesi, 500 lira harcarsak bize yüzde 5 indirim vaat etmiş. Süper Cuma diyen bu site, telefonlarda yüzde 4 indirim sunmuş! Ancak bakıyoruz fiyatlara, bari 3 gün önceki fiyattan yüzde 4 düşürseydiniz! İlk fiyattan düşünce onun adı indirim değil, bindirim oluyor. Bir başka sitede de sepette yüzde 20 ya da sepette 30 lira indirim gibi kampanyalar var. Ancak orada da bir çok ürün buna dahil değil. Yani sepette indirim olacağını sanıp hemen alışverişi tamamlamayın sakın! Gerçekten Muhteşem Cuma!
STOKÇU GİBİ
Tabii ki bunları isim isim veremiyoruz ancak son 1 haftadır hem internette hem de alışveriş mağazalarında gezdiğinizde bu anlattığıma benzer çok sayıda sahte indirime denk gelmişsinizdir. Bunlardan kurtulmanın bir yolu yok.
Her zamanki taktikleri yapacağız. Sepete atıp takip etme, başka sitelerde karşılaştırma yapmak ve eğer mümkünse o ürünün eski fiyatını da bilmemiz gerekiyor.
Kriz söylentileriyle ve dolardaki artışla beraber fiyatları artıran ya da gramajı düşüren, malzemeden kısan fırsatçılar, dolar yaklaşık 1.5 lira gerilediğinde neden fiyatlara dokunmadılar bunu da çok merak ediyorum. Elbette stok yaparak fiyatları artırmaya çalışıp piyasanın dengesini bozanlarda olduğu gibi, günün birinde bu fırsatçılara da sıra gelecek. Kim bilir belki biz de bir gün gerçekten Muhteşem Cuma'yı tecrübe ederiz...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.